Strona główna » Aktualności hotelarskie ze świata » Hotele wycofują się w końcu z usług mini-barów w... | Aktualności hotelarskie ze świata
Hotele wycofują się w końcu z usług mini-barów w swoich pokojach
|
Hotelowe mini-bary w odwrocie
|
Nieodzowna kiedyś część hotelowego umeblowania, instalowana w każdym pokoju instytucja tzw. minibaru, znajduje się obecnie zdecydowanie w odwrocie. Jak się wydaje, dzisiejsi goście nie są skłonni płacić kosmicznych cen za miniaturową butelkę whisky lub napój bezalkoholowy.
Podobny opór przed wydawaniem znaczących kwot, obserwowany jest wśród hotelowych gości, którzy powstrzymują się coraz częściej przed zakupem tabliczki czekolady lub paczki orzeszków w swoim pokoju.
Firma PKF Hospitality, na podstawie badań przeprowadzonych w amerykańskich hotelach ustaliła, że dochody z minibarów spadły o 28 procent w latach od 2007, do 2012 roku. Obecnie szacuje się, że działalność minibarów, to tylko jeden procent dochodów hotelu.
Biorąc pod uwagę ilość czasu poświęcaną na uzupełnianie zapasów w minibarach i egzekwowanie żmudnych procedur bieżącego zużywania produktów przez gości, główne grupy hotelowe, włącznie z Grand Hyatt, Starwoodem i Marriottem wycofują się z tej działalności.
Uważa się, że pierwsze na świecie hotelowe minibary zostały zainstalowane we wszystkich 840. pokojach w hotelu Hilton w Hongkongu w 1974 roku. Doprowadziło to do 500-procentowego wzrostu sprzedaży napojów.
Zmiana zachowań konsumenckich potwierdzona jednak została również w badaniu przeprowadzonym przez TripAdvisor. Tylko 21 procent ankietowanych osób traktuje minibar jako ważną usługę. Jest to więc tylko jedna czwarta liczby osób domagających się bezpłatnego bezprzewodowego dostępu do Internetu.
Okazało się także, że jedna czwarta respondentów kwestionowała opłatę za minibar w hotelach, w których przebywała i korzystała z tej usługi. W niektórych przypadkach spory powstawały np. wtedy, kiedy gość wkładał do lodówki swój własny produkt, a później go stamtąd zabierał, ponieważ wysokość opłat często jest ustalana za pośrednictwem czujników wagowych.
Upadek minibarów przyspieszony został przez rozwój miejskich sklepów, w których klienci mogą kupić czekoladę lub drinki za ułamek kosztów, jakie ponieśliby z tego tytułu korzystając z minibarów.
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |