Strona główna » Aktualności hotelarskie ze świata » Afrykańskie inwestycje hotelowe w rozkwicie | Aktualności hotelarskie ze świata
Afrykańskie inwestycje hotelowe w rozkwicie
|
Noom Hotel Conakry, Konakry, Gwinea
|
Nowe badania przeprowadzone przez W Hospitality Group, członka-założyciela Hotel Partners Africa, stawiają Carlson Rezidor Hotel Group na czele wyścigu wśród firm otwierających nowe hotele na tym kontynencie.
Coroczne badanie w sprawie inwestycji prowadzonych przez największe międzynarodowe i afrykańskie sieci hotelowe ujawnia, że rozwijają one swoją bazę w Afryce licząc na skorzystanie z umacniającego się i wzrastającego poziomu gospodarek w wielu krajach tego regionu.
Badaniem objęto 27 międzynarodowych sieci hotelowych i ich 60. marek. Na czoło działań podejmowanych w Afryce zdecydowanie wysunęły się dwie firmy: Carlson Rezidor i Hilton Worldwide. Nieco w tyle znajdują się: Marriott International, a następnie Starwood i grupa Mangalis z siedzibą w Barcelonie.
Wśród międzynarodowych sieci, największy wzrost procentowy, bo aż 39 % rok-do-roku, odnotował Starwood, z przedsięwzięciami planowanymi w ośmiu krajach, czyli w o czterech więcej niż w 2013 roku. Równie silny wzrost zarejestrował Marriott, 34 % w porównaniu z poprzednim rokiem. Grupa Azalai z siedzibą w Mali zamierza osiągnąć pozycję dominującego gracza na rynku regionalnym, zwiększając swoje inwestycje o pięć hoteli i 679 pokoi w porównaniu do roku 2013.
Nowy podmiot obecny w badaniu i na rynku afrykańskim, grupa Mangalis, szturmem zdobyła pozycję w pierwszej dziesiątce rankingu. Spośród swoich 15. hoteli marek Noom i Seen dysponujących 2210. pokojami w cyklu inwestycyjnym, w 11. trwają już prace budowlane, a ich otwarcie zaplanowano na lata między 2014 i 2016 rokiem. Louvre Hotels Group, która posiada trzy marki hotelowe w Afryce - Royal Tulip, Golden Tulip i Tulip Inn – informuje, że wszystkie jej projekty znajdują się już w fazie budowy i z wyjątkiem jednego, planowane są do otwarcia jeszcze w tym roku.
Analiza poszczególnych marek będących przedmiotem badania wykazała, że Radisson Blu i jej siostrzana marka Park Inn by Radisson, zajmują pierwszą i trzecią pozycję według liczby hoteli. Pozycje te obniżają się jednak do miejsc drugiego i czwartego, gdy wziąć pod uwagę faktyczną liczbę planowanych do oddania pokoi. Obie zostały wyprzedzone przez Hilton i Marriott, które planują otwieranie większych obiektów.
Nowicjusz w tym gronie, grupa Mangalis umieściła w pierwszej dziesiątce tego rankingu swoje dwie główne marki, biorąc pod uwagę liczbę planowanych hoteli - marka Noom jest na piątym miejscu z ośmioma hotelami, a Seen zajmuje siódmą pozycję wspólnie z Hilton Garden Inn, z siedmioma hotelami. Marka Noom zajmuje również ósmą pozycję na liście top 10 pod względem ilości planowanych do oddania hotelowych pokoi.
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |