Strona główna » Aktualności hotelarskie ze świata » Francuskie hotelowe pałace muszą liczyć się z... | Aktualności hotelarskie ze świata
Francuskie hotelowe pałace muszą liczyć się z arabskim Ramadanem
|
Metropole Hotel, Beaulieu-sur-mer, Francja
|
W tym roku Ramadan rozpoczął się 28 czerwca, a zakończy się 27 lipca. MKG Hospitality pokazuje, w jaki sposób muzułmański miesiąc postu i oczyszczenia wpływa na francuską branżę hotelową, szczególnie w segmencie ekskluzywnych i luksusowych obiektów w Paryżu i na Riwierze Francuskiej, które należą do ulubionych hoteli klientów ze Wschodu.
W 2014 r., Ramadan po raz kolejny wpłynął na letni sezon w obszarze francuskiego hotelarstwa. Zjawisko obserwowane od 2010 roku, kiedy post zaczął się w sierpniu, nie pozostaje bez znaczenia dla branży hotelarskiej, ponieważ muzułmańscy klienci zostają w tym czasie w domu. Wpływ tego zjawiska jest stosunkowo silniejszy wobec ekskluzywnych i luksusowych hoteli w Paryżu i na Riwierze Francuskiej, które są przyzwyczajone do goszczenia klientów z mocną siłą nabywczą.
Dane gromadzone każdego roku przez MKG Hospitality wyraźnie pokazują, że turyści z Bliskiego Wschodu dostosowują swoje podróże do Francji, do kalendarza muzułmańskiego. W ciągu ostatnich czterech lat przychód na jeden dostępny pokój w pałacach w stolicy i na Riwierze wykazywał tendencję spadkową, w okresie zbliżania się Ramadanu, z powodu odpływu i braku klientów z Bliskiego Wschodu. Zjawisko to jest wynikiem spadku obłożenia obiektów, co w konsekwencji powoduje spadek średnich stawek już w czasie około tygodnia po rozpoczęciu postu. Spadek cen można wytłumaczyć faktem, że dobrze sytuowana muzułmańska klientela ustąpiła miejsca klienteli o mniejszej sile nabywczej.
W 2013 roku, na przykład, gdy Ramadan rozpoczął się w dniu 9 lipca, wskaźniki hotelowe zaczęły spadać od pierwszego dnia tego miesiąca, odzyskując swój normalny poziom przy końcu postu, czyli na początku sierpnia. Z drugiej strony, działalność hotelowa w pełni powetowała sobie straty na koniec sezonu letniego po powrocie klientów z Bliskiego Wschodu. W tym roku oczekuje się, iż wakacyjny boom nastąpi wcześniej niż w ubiegłym roku i francuscy hotelarze, szczególnie z ekskluzywnych i luksusowych obiektów, będą mogli liczyć na muzułmańskich klientów już od początku sierpnia, lub nawet z końcem lipca.
Źródło: MKG Hospitality
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |