Strona główna » Aktualności hotelarskie ze świata » TripAdvisor obchodzi 15. rocznicę działalności | Aktualności hotelarskie ze świata
TripAdvisor obchodzi 15. rocznicę działalności
|
TripAdvisor obchodzi 15. lecie działalności
|
TripAdvisor, największa na świecie strona turystyczna, świętuje swoje 15. lecie. Firma została założona w małym biurze nad pizzerią o nazwie Kosta’s w Needham, w stanie Massachusetts w 2000 roku, ale pierwsza turystyczna recenzja pojawiła się dopiero w lutym 2001 roku. Strona została pierwotnie zaprojektowana jako narzędzie B2B, a nie jako publikator turystycznych opinii i komentarzy.
Portal zaczął zdobywać rozgłos w momencie uruchomienia wskaźnika popularności - tzw. Popularity Index, w listopadzie 2002 roku. Zdecydowanie szybszy rozwój rozpoczął się w momencie, gdy w 2004 roku obiekty hotelarskie uzupełnione zostały opiniami o restauracjach i wprowadzone zostały fora komentatorskie. Obecnie na stronie TripAdvisor jest więcej restauracji (2,4 mln) niż hoteli (915 tysięcy).
Obecnie firma obejmuje swoim zasięgiem 45 krajów – a faktycznie większość recenzji na TripAdvisor pochodzi teraz spoza USA. W 2014 roku stronę odwiedziło ponad 2,5 miliarda unikalnych użytkowników, a niedawno przekroczona została liczba 200 milionów recenzji i opinii zamieszczonych na tej stronie.
"MariaAA" jest członkiem społeczności TripAdvisor o najdłuższym stażu sięgającym roku 2002. Jednym z najlepszych autorów TripAdvisor jest Ron Scott z Australii. Jest członkiem społeczności od listopada 2007 roku i przemierzył od tamtej pory podróżując po całym świecie prawie 3 miliony kilometrów (2618861). Zamieścił 3249 opinii dotyczących 518. miast i 46. krajów, w tym 1528. restauracji, 218. hoteli i 938. atrakcji turystycznych (313. dotyczących konkretnych obiektów, ukazujących się na stronie po raz pierwszy). W ciągu siedmiu lat średnia liczba komentarzy publikowanych przez tego autora wyniosła 464.
"Była to do tej pory niesamowita podróż i na taką liczę również w przyszłości", powiedział Stephen Kaufer, prezes i dyrektor generalny firmy TripAdvisor. "TripAdvisor przeszedł ewolucję od strony zajmującej się wyłącznie opiniami dotyczącymi hoteli, do strony docelowej, na którą się wchodzi, żeby zorientować się w sytuacji i dokonać rezerwacji czegokolwiek, związanego z branżą turystyczną."
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |