|
Olare Mara Kempinski, Masai Mara, Kenia
|
Dostawca inteligentnych rozwiązań hotelowych, firma ReviewPro opublikowała swój kolejny Top Luxury Hotel & Brand Report, tym razem za rok 2015. Firma przeanalizowała prawie dwa miliony internetowych opinii opublikowanych w 2014 roku, oceniających łącznie 2,330 obiektów, odnoszących się do 117 luksusowych marek na całym świecie.
Raport prezentuje najlepsze marki i poszczególne hotele w oparciu o Global Review Index (GRI), standardowy wskaźnik internetowej reputacji, wyliczony na podstawie opinii gości uzyskanych ze 161 internetowych biur podróży (OTA) oraz przeglądu stron internetowych publikujących opinie w 45 językach. Poza ogólnie pojętą satysfakcją gości (GRI), raport ocenia także zadowolenie wynikające z obsługi, wartości oferty, czystości i lokalizacji.
Najważniejsze ustalenia raportu:
• Pod względem ogólnego zadowolenia gości, najlepszym indywidualnym, luksusowym hotelem świata okazał się Olare Mara Kempinski, Masai Mara (GRI 99,0%), za najlepszą małą luksusową markę uznano Library Hotel Collection (GRI 95,3%), a Belmond Hotels (GRI 93,0%) zdobyła tytuł najbardziej luksusowej, wśród dużych marek hotelowych.
• Średnia wartość wskaźnika GRI wśród 25 najlepszych, małych marek luksusowych wyniosła 92,2% i była o 4% wyższa niż GRI 25 najlepszych dużych luksusowych marek hotelowych (89,1%).
• Segment hoteli luksusowych zanotował wzrost liczby opinii o 36%, w ogólnej liczbie, w porównaniu z poprzednio badanym okresem (1,947.060 do 1,429, 779).
• Goście luksusowych hoteli napisali średnio 836 opinii rocznie, na hotel, z których 80% było pozytywnych.
• TripAdvisor był nadal największym źródłem internetowych ocen luksusowych hoteli, generując 28% wszystkich opinii. Booking.com wyprzedził Facebooka i stał się drugim takim źródłem, podwajając w przeciągu roku ilość opinii publikowanych na stronie.
|