Strona główna » Aktualności hotelarskie ze świata » Przemysł hotelowy opanowany gorączką fuzji | Aktualności hotelarskie ze świata
Przemysł hotelowy opanowany gorączką fuzji
|
Hyatt prowadzi rozmowy w sprawie nabycia sieci Starwood
|
Firmy hotelowe są coraz bardziej skłonne do fuzji, w miarę jak w branży postępują zmiany prowadzące do pozbywania się własności obiektów, na rzecz zarządzania nimi, co tworzy potrzebę większego globalnego zasięgu prowadzonej działalności.
Sektor „przespał” tegoroczny boom transakcyjny, ale obecnie zaczyna odrabiać zaległości. Francuska sieć hotelowa Accor SA jest w trakcie negocjacji w sprawie zakupu FRHI Hotels & Resorts, właściciela luksusowych marek hotelowych – Fairmont, Raffles i Swissotel. Wartość zakupu szacuje się na około 3 miliardy USD, twierdzą osoby zorientowane w temacie.
Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. z kolei, jest przedmiotem rozmów w sprawie domniemanego zakupu sieci przez firmę Hyatt Hotels Corporation. Gdyby transakcja doszła do skutku, byłaby to prawdopodobnie jedna z największych sprzedaży w historii przemysłu hotelowego.
W środę natomiast (28.10.2015), Interval Leisure Group poinformowała o porozumieniu w sprawie zakupu biznesu wakacyjnego time-share należącego do Starwooda, za około półtora miliarda dolarów.
Przemysł hotelowy rejestruje od końca recesji, imponujące wyniki. Wzrost przychodu na dostępny pokój wzrastał systematycznie od marca 2010 roku, a zgodnie z tendencjami ujawnionymi przez firmę STR, analizującą podaż i popyt w branży, szacuje się, że wskaźnik ten powiększy się co najmniej 6% w 2015 i 2016 roku. Stawki za pokoje i wskaźniki obłożenia, również notują rekordowe wyniki w historii.
Jednakże niektórzy analitycy rynku hotelowego spodziewają się, że krzywa wzrostu może ulec spłaszczeniu z powodu zbyt wysokiej podaży usług hotelarskich w największych miastach USA, jak również działalności firm uszczuplających podział rynku, takich, jak Airbnb - szczególnie dającej się we znaki tańszym i wypoczynkowym markom.
Sytuacja taka prowadzi niektóre firmy do podejmowania kroków w kierunku fuzji i łączenia przedsiębiorstw, które to działania traktowane są, jako jeden z najlepszych wehikułów rozwoju. Wielu operatorów hotelowych postrzega także efekt skali, jako najlepszy sposób, na skuteczne konkurowanie w coraz bardziej zglobalizowanym sektorze hotelarskim.
Kierując się więc chęcią szybkiego rozwoju swoich przedsięwzięć, większość dużych firm hotelarskich pozbywa się praw własności swoich hoteli, a zamiast tego pobiera opłaty od kontraktów menedżerskich lub z tytułu franchisingu marek, aby oferować coraz większą globalną ekspozycję i dysponować coraz większą bazą klientów, co z kolei zachęca właścicieli hoteli do prowadzenia działalności pod ich flagami.
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |