Strona główna » Aktualności gastronomiczne » Piwny sezon zakończony - letnia ofensywa...

Aktualności gastronomiczne


Piwny sezon zakończony - letnia ofensywa reklamowa zgodna z zasadami etyki


Dodano: 2015-11-18

Drukuj

Wyślij



ZPPP Browary Polskie


W III kwartale 2015 roku ukazało się prawie trzy razy mniej przekazów reklamowych branży piwowarskiej w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. W trakcie tegorocznego sezonu piwnego wyemitowano 192 reklamy, podczas gdy w 2014 roku liczba ta wyniosła 572. Wszystkie przekazy komunikowane pomiędzy 1 czerwca i 30 września były zgodne z Kodeksem Etyki Reklamy – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.

Przygotowany po raz piętnasty Raport IMM analizuje zgodność reklam emitowanych przez firmy zrzeszone w ramach Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Carlsberg Polska) z Kodeksem Etyki Reklamy. Poddanie reklam tej ocenie jest dobrowolną inicjatywą samego Związku Pracodawców – Browary Polskie.



W III kwartale 2015 r. wśród wszystkich 192 przekazów reklamowych komunikowanych przez członków Związku znalazło się 10 reklam prasowych, 59 internetowych, 54 telewizyjne, oraz 69 outdoorowych, w analizowanym okresie brak było reklam radiowych..

Pomimo okresu wakacyjnego, który tradycyjnie uznawany jest za sezon reklamy piwa,
w  porównaniu z II kwartałem 2015 roku liczba wszystkich przekazów wzrosła niewiele - bo
o 41 przekazów. Przy czym liczba reklam w prasie nieznacznie zmalała, spory spadek zanotowano w przypadku telewizji – aż o 25 proc. Więcej reklam pojawiło się natomiast
w Internecie – ich liczba zwiększyła się dwukrotnie, a także w outdoorze, gdzie wzrost w stosunku do poprzedniego kwartału wyniósł 36 proc.

Reklama piwa etyczna i prawidłowo oznaczona

Tak jak w poprzednich miesiącach, wszystkie przekazy reklamowe firm zrzeszonych w ZPPP Browary Polskie były zgodne z zaleceniami Kodeksu Etyki Reklamy. W stosunku do żadnego
z nich nie zostały zgłoszone skargi konsumenckie, a wszystkie prezentacje zostały oznaczone znakami odpowiedzialnościowymi: „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „W ciąży nie piję alkoholu” oraz „Alkohol – tylko dla pełnoletnich”, które są dobrowolną inicjatywą branży.

Rada Reklamy organizacją samoregulacyjną roku

Rada Reklamy, której Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie jest członkiem, została wyróżniona Złotą nagrodą dla najlepszej organizacji samoregulacyjnej roku 2015. Nagroda przyznawana jest za osiągnięcia w zakresie działań na rzecz tworzenia i nadzorowania najwyższych standardów komunikacji marketingowej przez Europejskie Stowarzyszenie Standardów Reklamowych EASA Alliance – instytucję skupiającą 37 organizacji samoregulacyjnych z całego świata oraz 16 organizacji branżowych, reprezentujących reklamodawców, agencje reklamowe oraz media.

* * *
Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie jest organizacją, która skupia największych producentów piwa w Polsce. Reprezentuje członków w relacjach z administracją rządową i samorządową, organizacjami społecznymi oraz związkami zawodowymi działającymi w przemyśle piwowarskim. W swoje zadania statutowe Związek ma także wpisane prowadzenie działalności ukierunkowanej na propagowanie odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji alkoholu oraz podejmowanie i wspieranie inicjatyw edukacyjnych w tym zakresie. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego należy do europejskiej organizacji The Brewers of Europe.


Źródło: MCConsultants.pl – 16.11.2015


Komentarze:

Dwa i więcej w jednym, czyli najciekawsze koncepty gastronomiczne ...więcej»

Ostatni Mikser Kulinarny w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów ...więcej»

Nowa restauracja Sphinx w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu ...więcej»

Krajowy finał World Class 2018 rozstrzygnięty! ...więcej»

Pierwsze akredytowane laboratorium, które bada wina ...więcej»

Pierwsze akredytowane laboratorium, które bada wina ...więcej»

Dwa i więcej w jednym, czyli najciekawsze koncepty gastronomiczne ...więcej»

Nowa restauracja Sphinx w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu ...więcej»

Ostatni Mikser Kulinarny w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów ...więcej»

Krajowy finał World Class 2018 rozstrzygnięty! ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji