Strona główna » Aktualności gastronomiczne » Uczniowie z warszawskich i rybnickich szkół...

Aktualności gastronomiczne


Uczniowie z warszawskich i rybnickich szkół laureatami „Mistrzostw Młodych Kucharzy”


Dodano: 2015-11-26

Drukuj

Wyślij


W piątek, 20 listopada odbył się finał ogólnopolskiego konkursu kulinarnego pt. „Mistrzostwa Młodych Kucharzy”, zorganizowanego przez firmę Makro Cash & Carry i Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni. Wygrali je Przemysław Kopania i Kamil Przewdziecki, uczniowie stołecznej szkoły gastronomicznej. Miejsce drugie i trzecie wywalczyli przedstawiciele szkół gastronomicznych z Warszawy i Rybnika.

Pierwsze miejsce to kolejny sukces kulinarny młodych kucharzy z Warszawy, na co dzień uczniów Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich przy ul. Majdańskiej. W ubiegłym roku udało im się zająć trzecie miejsce w 6. edycji konkursu „Zgotuj Sobie Sukces”, którego kontynuacją są tegoroczne „Mistrzostwa Młodych Kucharzy”. Drugie miejsce wywalczyli Piotr Archiciński i Kamil Pytkowski, z Zespołu Szkół Gastronomicznych przy ulicy Poznańskiej w Warszawie. Trzecie miejsce na podium przypadło uczniom Zespołu Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych w Rybniku: Mariuszowi Jasińskiemu i Zuzannie Sałbut.



W ramach finału konkursu dwanaście zespołów młodych kucharzy z całej Polski zmierzyło się z zadaniem przygotowania dania głównego oraz deseru z produktów, które otrzymali w formie tzw. „black box” (czarnego pudła) – jego skład uczestnicy konkursu poznają w chwili rozpoczęcia zawodów. Zadanie konkursowe polegało na ugotowaniu z otrzymanych składników 6 porcji dania głównego oraz deseru w czasie zaledwie półtorej godziny. Potrawy przygotowane przez uczestni
ków konkursu oceniali członkowie międzynarodowego jury, w którym zasiedli m.in. Siegfried Schaber, honorowy prezes WACS (World Association of Chefs), Paweł Oszczyk, szef kuchni restauracji La Rotisserie, odznaczony w 2014 roku laurem Prix du Chef de l'Avenir (Kucharz Przyszłości) przez Międzynarodową Akademię Gastronomiczną. Sama La Rotisserie została w tym samym roku wyróżniona dwiema czapkami przez inspektorów prestiżowego, żółtego przewodnika „Gault & Millau”. Członkiem jury był także Andrea Camastra z restauracji Senses, której inspektorzy żółtego przewodnika przyznali w zeszłym roku trzy czapki. Panom towarzyszył również Zenon Hołubowski – jeden z dwóch polskich szefów kuchni z certyfikatem Executive Chef World Association of Chefs.[1] Prace jury koordynował Grzegorz Kazubski, szef kuchni Makro.

Jak co roku, tak i w tegorocznej edycji konkursu, obradowało intensywnie Jury Dziennikarzy i Krytyków Kulinarnych, w którym zasiedli redaktorzy naczelni takich pism jak „Food Service”, „Magazyn Wino”, „Nowości Gastronomiczne”, „Poradnik Restauratora”, „Przegląd Gastronomiczny, „Kukbuk”, „portalu Ugotut to ze Smakiem” czy stacji radiowej "Jemradio". Do jury dołączyła także Donata Paszkiewicz z ramienia MTP w Poznaniu, współodpowiedzialna za Kulinarny Puchar Polski. Prace tego składu sędziowskiego koordynował Jarosław Uściński, szef kuchni restauracji Moonsfera i prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni. Swoją główną nagrodę jurorzy przyznali laureatom drugiego miejsca konkursu. Wyróżnienie otrzymali Maciej Nowak i Mikołaj Sobiecki z Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich przy ulicy Majdańskiej w Warszawie.

Laureaci pierwszego miejsca w „Mistrzostwach” jako danie główne podali pierś z kurczaka gotowaną w niskiej temperaturze 63 stopni, w towarzystwie kaszy kuskus, ugotowanej w soku pomarańczowym, okraszonej kawałkami jabłek z musem z pietruszki i jabłka. Na talerzach zwycięzców znalazł się też sos kawowo-czekoladowy, marynowany burak, piklowana cebulka i czips z ziemniaka. Jako deser młodzi adepci sztuki kulinarnej zaproponowali chrupiące ciasteczko z płatków kukurydzianych, scalonych solonym karmelem, z klasycznym ganache (musem czekoladowym ) w środku. Parę dla ciasteczka stanowiła opalana beza włoska, mus o smaku solonego karmelu, sos karmelowy i
sezamek.

Na laureatów, oprócz prestiżowego tytułu „Mistrzów Młodych Kucharzy”, czeka możliwość dołączenia do kulinarnej Polskiej Reprezentacji Juniorów. To wyróżnienie jest także przepustką do prestiżowych międzynarodowych konkursów. Reprezentacja już wkrótce rozpoczyna treningi do 24. olimpiady kulinarnej w Erfurcie, która odbędzie w 2016 roku. Dodatkowo, mistrzowie oraz zwycięzcy drugiego i trzeciego miejsca otrzymali nagrody pieniężne i rzeczowe dla siebie, swoich nauczycieli i szkół.

Celem „Mistrzostw Młodych Kucharzy”, zaadresowanych do uczniów szkół gastronomicznych, jest wspieranie polskiego sektora Horeca. Postrzegamy młodych kucharzy jako tę grupę, o której rozwój należy szczególnie zadbać. Nasz konkurs jest jedną z wielu inicjatyw na rzecz wzmocnienia partnerstwa pomiędzy Makro a sektorem Horeca. To, co nasza firma oferuje w ramach „Mistrzostw”, to profesjonalna przestrzeń, w której młode talenty kulinarne mają okazję sprawdzić swoje umiejętności, szeroka gama produktów, międzynarodowe jury gwarantujące wysoki obiektywizm oceny oraz, co najważniejsze, nagrody, które umożliwiają dalszy rozwój zawodowy na polskiej, a nawet europejskiej arenie kulinarnej – mówi Eric Poirier, prezes firmy Makro.

„Mistrzostwa Młodych Kucharzy” stanowią kontynuację ogólnopolskiego konkursu „Zgotuj Sobie Sukces“, od siedmiu lat organizowanego przez firmę Makro. Mistrzostwa skierowane są do uczniów szkół o profilu gastronomicznym. Celem rywalizacji jest promocja młodych kucharzy oraz rozwój ich kompetencji. Tegoroczna edycja konkursu jest pierwszą promującą polskie produkty regionalne.

Patronat nad konkursem „Mistrzostwa Młodych Kucharzy” objęły: Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego, Agencja Rynku Rolnego oraz Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni.

[1]World Association of Chefs - WACS - Światowe Stowarzyszenie Szefów Kuchni. Drugim certyfikowanym kucharzem jest Grzegorz Kazubski, inicjator Mistrzostw Młodych Kucharzy i szef Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości Makro.

Makro Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W Makro klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości Makro w Warszawie. W Polsce Makro Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. Makro posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300000 m2. Makro Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 5500 osób. Więcej informacji o Makro można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl

Metro Cash & Carry działa w 28 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 117 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku obrotowym 2013/2014 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. Metro Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy Metro Group. Metro Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku obrotowym 2013/2014 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 63 mld euro. Firma zatrudnia około 250 tysięcy pracowników i działa w ponad 2200 halach w 31 krajach. Wyniki Grupy Metro opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: Metro/Makro Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego - Media Markt, Saturn - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz hipermarketów Real.


Źródło: Makro.pl – 24.11.2015


Komentarze:

Dwa i więcej w jednym, czyli najciekawsze koncepty gastronomiczne ...więcej»

Ostatni Mikser Kulinarny w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów ...więcej»

Nowa restauracja Sphinx w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu ...więcej»

Krajowy finał World Class 2018 rozstrzygnięty! ...więcej»

Pierwsze akredytowane laboratorium, które bada wina ...więcej»

Pierwsze akredytowane laboratorium, które bada wina ...więcej»

Dwa i więcej w jednym, czyli najciekawsze koncepty gastronomiczne ...więcej»

Nowa restauracja Sphinx w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu ...więcej»

Ostatni Mikser Kulinarny w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów ...więcej»

Krajowy finał World Class 2018 rozstrzygnięty! ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji