|
Niewielka skuteczność mediów społecznościowych w procesie dokonywania rezerwacji w hotelach
|
Aktywność w mediach społecznościowych ma nieznaczny wpływ na ilość rezerwacji hotelowych, wynika z badań z Eviivo, internetowej aplikacji rezerwacyjnej przeznaczonej dla małych hoteli i pensjonatów w Wielkiej Brytanii.
Po przeanalizowaniu danych z około 5.600 obiektów, Eviivo ujawniło, że dzięki mediom społecznościowym, zaledwie 3,3% użytkowników odwiedziło stronę internetową hotelu lub pensjonatu, a 0,75% dokonało rezerwacji online.
Porównując dane, Eviivo odkryło ponadto, że 74% rezerwacji pochodziło z turystycznych, rezerwacyjnych stron internetowych, takich jak Expedia, Hotels.com, Booking.com, LateRooms.com i innych. Przy okazji okazało się również, że ponad 10% pensjonatów w Wielkiej Brytanii nie współpracuje z żadną z internetowych, turystycznych stron rezerwacyjnych.
Eviivo przeprowadziło ponadto badanie wśród 2.000 turystów, z którego wynika, że tylko 8% spośród nich zarezerwowało pobyt w pensjonacie pod wpływem profilu obiektu publikowanego w mediach społecznościowych, a 44% stwierdziło, że przede wszystkim sprawdza strony z opiniami osób, które gościły w hotelach, którymi sami są zainteresowani, a 39% stwierdziło, że korzysta z rekomendacji przyjaciół.
|