Strona główna » Aktualności hotelarskie ze świata » AccorHotels bogatsze o luksusowe marki Fairmont,...

Aktualności hotelarskie ze świata


AccorHotels bogatsze o luksusowe marki Fairmont, Raffles i Swissotel


Dodano: 2016-07-14

Drukuj

Wyślij


Po uzyskaniu zgody akcjonariuszy wyrażonej na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy w dniu 12 lipca 2016 r., Grupa AccorHotels oficjalnie ogłasza nabycie FRHI Hotels & Resorts (FRHI) oraz należące do niej trzy prestiżowe marki hoteli kategorii luksusowej: Fairmont, Raffles i Swissôtel. Transakcja nabycia trzech marek z dnia na dzień pozycjonuje AccorHotels jako lidera rynku hoteli kategorii luksusowej, zwiększa długoterminowy potencjał rozwoju i zyskowności Grupy oraz w sposób istotny przyczynia się do wzrostu znaczenia naszej Grupy na rynku Ameryki Północnej - najbardziej wpływowym rynku konsumenckim na świecie.

Dzisiejszy dzień jest dużym wydarzeniem dla naszej Grupy. Nabycie tych trzech uznanych marek hoteli kategorii luksusowej jest wydarzeniem o historycznym znaczeniu dla AccorHotels. Otwiera ono przed nami niezwykłe perspektywy wzrostu i powoduje, że ranga naszej międzynarodowej sieci rośnie w sposób niespotykany, umożliwiając budowanie wartości w perspektywie długoterminowej” – mówi Sébastien Bazin, Prezes i Dyrektor Generalny AccorHotels.


 
Do międzynarodowej sieci AccorHotels dołącza portfel marek cieszących się światowym uznaniem, obejmujący historyczne hotele o globalnej renomie położone na  strategicznych rynkach na całym świecie, w tym: The Savoy w Londynie, hotel Raffles w Singapurze, hotel Fairmont w San Francisco, The Plaza w Nowym Jorku,  hotel Fairmont Le Château Frontenac w  Quebec City oraz Le Royal Monceau Raffles w Paryżu

Dzięki połączeniu udokumentowanego doświadczenia FRHI oraz wiedzy i doświadczenia operacyjnego i marketingowego w segmencie hoteli kategorii luksusowej z szybko rozwijającą się globalną platformą AccorHotels, obszerną bazą członków programu lojalnościowego i wiodącymi możliwościami cyfrowymi w branży, Grupa zyskuje wyjątkową pozycję umożliwiającą jej uzyskiwanie wysokich zwrotów z inwestycji oraz największy potencjał wzrostu we wszystkich segmentach rynku.

Z zaangażowaniem dążymy do zapewnienia gościom doskonałej obsługi, kierując się jednocześnie ambicją zapewnienia wyjątkowego zwrotu z inwestycji naszym akcjonariuszom i właścicielom hoteli” dodał Sébastien Bazin. „Dzięki wykorzystaniu synergii operacyjnych pomiędzy FRHI i AccorHotels jesteśmy w doskonałej pozycji by móc przyspieszyć rozwój naszych luksusowych marek i zapewnić gościom jeszcze wspanialszy wybór hoteli oraz lokalizacji”.

Chris Cahill mianowany na stanowisko Dyrektora Wykonawczego segmentu hoteli kategorii luksusowej
 W związku z transakcją, w ramach szerszej strategii wzmacniania segmentu hoteli kategorii wyższej i luksusowej należących do AccorHotels, Chris Cahill został mianowany przez spółkę Dyrektorem Wykonawczym (Chief Executive Officer) segmentu hoteli kategorii wyższej i luksusowej. Na swoim nowym stanowisku Chris J. Cahill, który wejdzie również w skład Komitetu Wykonawczego AccorHotels (AccorHotels  Executive Committee), będzie kierował procesem integracji FRHI oraz będzie odpowiedzialny za strategię i globalną działalność segmentu hoteli kategorii wyższej i luksusowej AccorHotels na całym świecie. Nowa struktura będzie obejmować marki Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, So Sofitel, Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman i Swissôtel.

Chris J. Cahill ma doświadczenie w branży hotelarskiej -  był odpowiedzialny za szereg pomyślnie przeprowadzonych procesów integracji, ma wiedzę w zakresie zarządzania wieloma markami, i wnosi do sieci wiedzę i doświadczenie operacyjne, sprzedażowe i marketingowe w segmencie hoteli luksusowych. Przepracowawszy ponad 30 lat w branży hotelarskiej, w tym 19 lat w Fairmont Raffles Hotels International oraz u jego poprzedników, Chris J. Cahill ma doskonałe przygotowanie do pokierowania nadchodzącym procesem integracji marek Raffles, Fairmont i Swissôtel z portfelem marek AccorHotels oraz do wspomagania marek kategorii wyższej i luksusowej AccorHotels w ich dalszym lukratywnym rozwoju.  Ostatnio pełnił funkcję wiceprezesa odpowiedzialnego za globalną działalność (Executive Vice President Global Operations) w spółce Las Vegas Sands Corp.

Szczegóły transakcji
Po uzyskaniu zgody akcjonariuszy na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy w dniu 12 lipca 2016 r., transakcja z Qatar Investment Authority (QIA) i Kingdom Holding Company (KHC) z Arabii Saudyjskiej zaowocowała wpływem finansowym w wysokości 840 mln USD (768 mln EUR) oraz emisją 46,7 mln akcji AccorHotels w zamian za wniesione akcje FRHI. Dzięki tej transakcji, udział QIA i KHC w kapitale zakładowym AccorHotels wynosi odpowiednio 10,4% i 5,8%. Ali Bouzarif i Aziz Aluthman Fakhroo mianowani przez QIA oraz Sarmad Zok mianowany przez KHC dołączą do Rady Dyrektorów AccorHotels.

AccorHotels planuje uzyskać przychody w wysokości ok. 65 mln EUR oraz osiągnąć oszczędności kosztowe dzięki połączeniu marek, maksymalizacji zysków hotelowych, zwiększonej efektywności marketingu, sprzedaży i kanałów dystrybucji oraz optymalizacji kosztów zaplecza. Znaczne ulepszenia zostaną poczynione w zakresie danych dot. klientów dzięki integracji bazy danych klientów FRHI obejmującej trzy miliony członków programu lojalnościowego, z czego 75 procent w Ameryce Północnej.

Zdecydowana większość ze 154 hoteli i ośrodków wypoczynkowych Fairmont, Raffles i Swissôtel (z których 40 znajduje się w budowie) oferujących 56,000 pokoi w 34 państwach na pięciu kontynentach jest prowadzona na podstawie długoterminowych umów o zarządzanie zwieranych na średni okres niemal 30 lat; sześć hoteli znajduje się w dzierżawie, a jeden hotel stanowi własność spółki. Marki Fairmont, Raffles i Swissôtel zatrudniają ponad 45,000 pracowników na całym świecie.


Źródło: Accor.com – 12.07.2016
 


Komentarze:

Sieć delikatesów Fauchon otworzy swój pierwszy hotel w Paryżu ...więcej»

Rotana podpisuje umowy na zarządzanie hotelami w Dubaju i Sarajewie ...więcej»

Radisson Blu melduje się w belgijskiej Brugii – Wenecji Północy ...więcej»

Bless Collection Hotels - nowa marka hiszpańskiej Palladium Hotel Group ...więcej»

Radisson Collection wita w swoim portfelu historyczny gruziński obiekt w Tsinandali ...więcej»

Jak perfekcyjnie przygotować łóżko – Konkurs housekeepingu 2011 na słanie łóżek ...więcej»

Szanghaj wita pierwszy hotel kapsułowy ...więcej»

Szwajcarskie szkoły hotelarskie najlepsze na świecie ...więcej»

Nazistowski hotel zamieni się luksusowy hotel ...więcej»

Najdroższy hotel na świecie znajduje się na Seszelach ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji