Strona główna » ciekawostki » Kampania promocyjna Krakowa i Małopolski na rynku...

Ciekawostki


Kampania promocyjna Krakowa i Małopolski na rynku włoskim


Dodano: 2016-08-16

Drukuj

Wyślij



Pracownicy ZOPOT w Rzymie, UM Kraków, MOT i KO ŚDM (fot. pot.gov.pl)


Wraz z zakończeniem Światowych Dni Młodzieży, dobiegła końca również trzymiesięczna kampania promocyjna Krakowa i Małopolski na rynku włoskim realizowana przez Zagraniczny Ośrodek POT we Włoszech, UM Krakowa oraz Małopolską Organizację Turystyczną w ramach partnerskiego pakietu rynkowego.

Kampania została pomyślana jako szeroko zakrojona gama działań wykorzystujących różne narzędzia promocyjne i marketingowe, z uwzględnieniem zarówno mediów tradycyjnych i elektronicznych (reklama w wysokonakładowych tygodnikach, kampania na portalu volagratis.it, promocja szeptana na włoskich portalach internetowych i społecznościowych, newslettery, dedykowany landing page na www.polonia.travel/it), jak promocji bezpośredniej (konferencja prasowa, laboratoria, workshop dla włoskiej branży turystycznej, stoiska informacyjne, podróże studyjne).



Celem kampanii było zwiększenie widoczności Krakowa i Małopolski jako atrakcyjnej destynacji turystycznej na rynku włoskim oraz stworzenie pozytywnego wizerunku miasta i regionu w kontekście Światowych Dni Młodzieży, na których pielgrzymi z Włoch stanowili największą, po Polakach, grupę.

Ostatecznym celem było zatem, w dłuższej perspektywie, stworzenie silnej marki „Kraków i Małopolska” wśród Włochów, a w bezpośredniej perspektywie zbliżających się Światowych Dni Młodzieży – odpowiednia informacja turystyczna, logistyczna oraz aktualizacja wiadomości na temat stanu przygotowań do ŚDM w celu podtrzymania zainteresowania wydarzeniem, zachęcenie pielgrzymów i innych turystów do zwiedzenia miasta i regionu także przed/po ŚDM oraz wypromowanie destynacji przy wykorzystaniu potencjału medialnego tego wydarzenia.

- Dzięki wykorzystaniu różnorodnych narzędzi, udało nam się zbudować projekt promocji zintegrowanej – podkreśla dyrektor ZOPOT w Rzymie Małgorzata Furdal - Kampania trwala 3 miesiące i osiągnęła zasięg przekraczający 1.500.000 odbiorców, nie licząc efektów podróży studyjnych. Mamy nadzieję, że pozytywny wizerunek Krakowa i Małopolski na długo pozostanie w pamięci Włochów - dodaje dyrektor Furdal.

Podczas Światowych Dni Młodzieży ZOPOT Rzym prowadził także monitoring mediów na rynku włoskim. - Włochy bardzo intensywnie śledziły ŚDM, w trakcie i w okresie poprzedzającym wydarzenie. Z pewnością złożyło się na to kilka faktorów: udział Konferencji Episkopatu Włoskiego w organizacji ŚDM, a także bliskość Watykanu i fakt, że kraj ten był jednym z najliczniej reprezentowanych krajów nad ŚDM (po Polsce), artykułów i relacji na ten temat było ogromnie dużo - mówi Małgorzata Furdal.

ŚDM było relacjonowane także przez dwie największe agencje prasowe włoskie, ANSA i religijną SIR. Jeśli uwzględnimy wszystkie media, czyli wszystkie włoskie dzienniki, tygodniki, miesięczniki, radio, web i inne stacje telewizyjne suma to zwielokrotni się i z pewnością osiągnie ekwiwalent kilkudziesięciu milionów euro.


Źródło: POT.Gov.pl


Komentarze:

Zabytkowe jachty na Warmii i Mazurach ...więcej»

Podróże z dziećmi według Emirates ...więcej»

Polska Organizacja Turystyczna i blogerzy promują najpiękniejsze regiony naszego kraju! ...więcej»

Śląskie: Szlak Zabytków Techniki można zwiedzać przez cały rok ...więcej»

Polska oczami youtuberów ...więcej»

Serwis rezerwacji ClearCost otwiera ofertę pre-ITO ...więcej»

Śląskie: Szlak Zabytków Techniki można zwiedzać przez cały rok ...więcej»

Polska oczami youtuberów ...więcej»

Polska Organizacja Turystyczna i blogerzy promują najpiękniejsze regiony naszego kraju! ...więcej»

Podróże z dziećmi według Emirates ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji