Strona główna » Aktualności gastronomiczne » Wyniki finansowe AmRest za I połowę 2016 roku -...

Aktualności gastronomiczne


Wyniki finansowe AmRest za I połowę 2016 roku - rosnąca skala i dalsza poprawa zyskowności


Dodano: 2016-08-16

Drukuj

Wyślij


AmRest, największa publicznie notowana spółka restauracyjna w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłosiła dziś (12.08.16) wyniki finansowe wypracowane w pierwszej połowie 2016 roku.

Podsumowanie:
•    40 nowych otwarć w pierwszej połowie 2016 roku oraz przejęcie 144 kawiarni Starbucks w Niemczech w maju 2016, łączna liczba restauracji na dzień 12 sierpnia 2016 to 1 091,
•    Wzrost przychodów o 17,7% do 1 835 mln zł (€ 420 mln),
•    Wzrost zysku skorygowanej EBITDA o 17,2% do 253 mln zł[1] (€ 58 mln),
•    Wzrost zysku EBITDA o 22,8% do 243 mln zł (€ 56 mln),
•    Marża skorygowanej EBITDA 13,8%, marża EBITDA 13,2%,
•    Wzrost zysku netto do 76 mln zł[2] (€ 17 mln),
•    Stosunek długu netto do zysku EBITDA na poziomie 2,09.



Komentarz Henry’ego McGovern, Członka Rady Nadzorczej AmRest:
 
 „Z ogromną przyjemnością prezentujemy wyniki Grupy AmRest osiągnięte w pierwszej połowie 2016 roku. Wyniki po raz kolejny rekordowe, będące kontynuacją rosnących trendów w przychodach i zyskowności firmy.
 
Dynamiczny wzrost skali działalności odgrywał, i nadal odgrywa, istotną rolę w rozwoju AmRest. Dzięki przyspieszeniu tempa rozwoju organicznego (40 otwarć w H1 2016), a także realizacji dobrze przemyślanej strategii M&A w drugim kwartale tego roku przekroczyliśmy skalę 1 000 restauracji. Dodatkowo utrzymujące się rosnące trendy LFL w większości marek przełożyły się na 20.7% wzrost sprzedaży Grupy AmRest w Q2 2016 do poziomu 977 mln zł. Skonsolidowane przychody w H1 2016 wyniosły 1 835 mln zł i były o 17,7% wyższe, niż przed rokiem.

Sprzyjające trendy makro na głównych rynkach działalności firmy, osiągane korzyści skali, a także stabilna sytuacja na rynkach surowców w połączeniu z umiejętnym zarządzaniem kosztami pomogły nam po raz kolejny osiągnąć rekordowy poziom zyskowności. EBITDA w Q2 2016 wyniosła 127 mln zł i była najlepszym kwartalnym wynikiem w historii AmRest* (wzrost o 24,4% vs Q2 2015). Za okres H1 2016 zysk EBITDA wyniósł 243 mln zł i był o 22,8% wyższy, niż przed rokiem.

Rosnące przychody oraz sukcesywna poprawa marż operacyjnych, a także relatywnie niższe koszty finansowe przekładają się na stale rosnący zysk netto przypadający akcjonariuszom większościowym. W Q2 2016 wyniósł on 36 mln i był o 40,2% wyższy, niż rok wcześniej.
 
Niezmiennie od dłuższego czasu motorem poprawy zyskowności Grupy AmRest są solidne wyniki osiągane na rynkach CE i Hiszpanii, przede wszystkim w restauracjach marek KFC, Starbucks i La Tagliatella. Na szczególną uwagę zasługują przełomowe rezultaty osiągane przez nasz biznes na rynku czeskim. W Q2 2016 marża EBITDA po raz kolejny znacząco wzrosła i wyniosła 19,5%. W tym samym okresie dalszy wzrost sprzedaży i poprawa marż na Węgrzech przełożyły się na 44,4% wzrost zysku EBITDA. Niesłabnąca popularność marki Starbucks w Rumunii w połączeniu z naszym doświadczeniem w zarządzaniu sieciami kawiarń pozwoliły nam umocnić – i tak najwyższą w Grupie – marżę Starbucks. Zyskowność rynku rumuńskiego na poziomie EBITDA w Q2 2016 przekroczyła 25%. Na wyniki AmRest istotny wpływ miał także stabilnie rosnący biznes La Tagliatella w Hiszpanii. Utrzymujące się pozytywne trendy LFL, dynamiczne tempo nowych otwarć oraz silne marże zarówno w dojrzałych jak i nowo otwartych restauracjach przyczyniły się do poprawy zyskowności Grupy AmRest w pierwszej połowie tego roku.

Wyniki dywizji rosyjskiej pozostają pod wpływem niepewnego otoczenia politycznoekonomicznego, aczkolwiek ostatnie miesiące dają nadzieję na poprawę sytuacji w regionie. W Q2 2016 zarówno przychody jak i zysk EBITDA w walucie lokalnej dynamicznie wzrosły (odpowiednio o 19,4% i 8,3%), głównie dzięki stabilnym trendom LFL, oszczędnościom w obszarze kosztów ogólnego zarządu oraz udanym negocjacjom czynszowym. W H1 2016 AmRest otworzył 10 nowych restauracji w Rosji i wszystko wskazuje na to, że wraz z poprawiającymi się czynnikami makro dynamika ta powinna rosnąć.
 
W maju 2016 roku sfinalizowaliśmy transakcję nabycia sieci 144 kawiarni Starbucks w Niemczech. Zarządzanie tą marką na bogatym i perspektywicznym rynku Europy Zachodniej stwarza nam możliwości dalszego dynamicznego wzrostu skali działalności. Jednocześnie transakcja ta była wyrazem zaufania ze strony właściciela tej marki oraz uznania AmRest jako wiodącego operatora restauracyjnego. Jesteśmy przekonani, ze potencjał rynku niemieckiego w połączeniu z naszym doświadczeniem w zarządzaniu siecią Starbucks przełożą się na znaczną poprawę wyników tej marki.
 
Z każdym kolejnym kwartałem AmRest umacnia pozycję lidera rynku restauracyjnego. Znaczący wzrost skali oraz solidna poprawa marż to wynik konsekwentnie realizowanej strategii firmy, opartej na 3 filarach: Ludzie – Marki – Skala. Jestem przekonany, że kontynuacja dotychczasowych kierunków rozwoju przyniesie wiele korzyści akcjonariuszom AmRest w przyszłości
”.

Oczekiwania
 
Osiągane dotychczas wyniki Spółki dają przekonanie o trwałości obserwowanych trendów i kontynuacji wzrostu przychodów i zyskowności. Zgodnie z obserwacjami z lat ubiegłych oczekuje się, że wyniki drugiej połowy roku będą lepsze, niż w pierwszej.
 
Przyspieszenie tempa otwarć restauracji oraz silny portfel zabezpieczonych lokalizacji pod nowe lokale utwierdza nas w przekonaniu, że komunikowany wcześniej plan ok. 140 otwarć w 2016 roku zostanie zrealizowany. Wydatki Capex, wyłączając akwizycje i przejęcia, powinny w tym roku wynieść ok 450 – 500 mln zł.

W maju tego roku wzmocniliśmy portfel AmRest o sieć 144 kawiarni Starbucks na rynku niemieckim. Na obecnym etapie skupiamy się na integracji biznesu w ramach struktury naszej firmy oraz poprawie zyskowności operacyjnej. Nasze dotychczasowe doświadczenia w zarządzaniu tą marką utwierdzają nas w przekonaniu, że potencjał Starbucks w Niemczech jest ogromny, co w długim okresie powinno przyczynić się do dalszego umacniania wyników Grupy AmRest. Oczekujemy też, że pozycja marki Starbucks w portfelu Grupy będzie wzrastać, czego wyrazem jest szybsze tempo otwarć nowych kawiarni oraz wejście z marką na nowy rynek słowacki w maju tego roku.
AmRest zamierza kontynuować budowanie pozycji lidera branży restauracyjnej w Europie zarówno poprzez wzrost organiczny jak i potencjalne przejęcia i akwizycje, które wzmocnią portfel Grupy. Dodatkowo, fundamentem dalszego rozwoju firmy w najbliższym czasie będą inwestycje w platformę cyfrową oraz nowe kanały sprzedaży (m.in. powielenie sukcesu rozwoju KFC Dostawa w Polsce), a także rozwijanie nowych formatów restauracyjnych, czego przykładem jest marka Pizza Hut Express.

Informacje uzupełniające
 
Pełen raport za pierwszą połowę 2016 roku znajduje się na stronie www.amrest.eu


Źródło: AmRest.eu/pl – 12.08.2016
 


Komentarze:

Dwa i więcej w jednym, czyli najciekawsze koncepty gastronomiczne ...więcej»

Ostatni Mikser Kulinarny w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów ...więcej»

Nowa restauracja Sphinx w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu ...więcej»

Krajowy finał World Class 2018 rozstrzygnięty! ...więcej»

Pierwsze akredytowane laboratorium, które bada wina ...więcej»

Pierwsze akredytowane laboratorium, które bada wina ...więcej»

Dwa i więcej w jednym, czyli najciekawsze koncepty gastronomiczne ...więcej»

Nowa restauracja Sphinx w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu ...więcej»

Ostatni Mikser Kulinarny w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów ...więcej»

Krajowy finał World Class 2018 rozstrzygnięty! ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji