Strona główna » Aktualności gastronomiczne » Rzeczywista wartość świątecznego podawania

Aktualności gastronomiczne


Rzeczywista wartość świątecznego podawania


Dodano: 2016-11-28

Drukuj

Wyślij



(fot. DELI Catering)


Jeszcze pod koniec lat 80. wróżono im rychły koniec. Dziś są jednym z najmocniejszych sektorów rynku gastronomicznego. Segment usług cateringowych, bo o nim mowa, wyceniany jest na 4,5 mld złotych, co stanowi sporą część tortu, czyli wartego blisko 18,5 mld złotych rynku gastronomicznego w Polsce. Jak się ma zatem jego świąteczna odsłona? Jakie są trendy na rynku usług świątecznego cateringu i przewidywane kierunki rozwoju w naszym kraju?

Szacuje się, że rynek HoReCa będzie z roku na rok umacniał swoją wartość – szczególnie segment cateringu, o którym już teraz mówi się, że jest on jednym z najmocniej stojących sektorów rynku gastronomicznego. Eksperci szacują jego wartość już na 4,5 mld złotych. W jednym są jeszcze zgodni - czekają go długie lata rozwoju, także w tej świątecznej odsłonie.


 
Kto, co i za ile

Jak wiadomo, na rynek usług cateringowych składa się nie tylko catering na imprezy czy eventy – to także catering świąteczny, który w Polsce wyceniany jest na 40-50 mln złotych. Jego tempo wzrostu to blisko 3 proc. rocznie. Największymi jego odbiorcami są w dużej mierze agencje eventowe, które  korzystają już z usług firm cateringowych w ramach obsługi eventów czy bankietów dla swoich klientów.
 
Sporą część rynku usług cateringowych stanowią także klienci zarówno z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, jak i korporacji. Co ciekawe, ich oczekiwania nie zamykają się w samym cateringu, lecz także w kompleksowej obsłudze imprezy świątecznej. Składa się na to zarówno bogata oferta napojów i alkoholi, jak i pełna obsługa kelnerska, szeroki wybór zastawy stołowej oraz pełne przygotowanie przestrzeni wraz z dekoracją świąteczną i oprawą artystyczną.
 
Najmniejszy udział w rynku usług świątecznego cateringu ma klient indywidualny. Związane jest to ze znacznie mniej zasobnym portfelem, w porównaniu do firm, a co za tym idzie budżetem przeznaczonym na imprezę świąteczną. W grę wchodzą tutaj także zdecydowanie mniejsze potrzeby  niż potrzeby sektora MŚP oraz korporacji.
 
Klient indywidualny nie do zdobycia?

Okazuje się jednak, że mniejsze potrzeby oraz mniej zasobny portfel to nie jedyne przeszkody w zdobyciu klienta indywidualnego. Większość z nich wciąż kieruje się tradycją przygotowywania potraw świątecznych i ich oprawy samodzielnie.
 
Klient indywidualny nadal przywiązany jest do tradycji przygotowywania potraw świątecznych we własnym zakresie” – potwierdza Damian Wiatrak, Managing Director w firmie DELI Catering, która jest krajowym liderem na rynku usług cateringowych w zakresie Kulinariów Eventowych. „Warto w tym miejscu nadmienić, że rynek usług świątecznego cateringu ma w Polsce raptem kilkunastoletnią tradycję. W zderzeniu z kilkudziesięcioletnią tradycja rynków europejskich oraz wydatkami, jakie ponoszą owe rynki europejskie na usługi cateringowe, nie ma się co dziwić, że jego wartość jest wciąż niewielka. ” – dodaje Damian Wiatrak z DELI Catering.

Pomimo, że najmniejszy udział w rynku cateringu świątecznego stanowią klienci indywidualni, to jednak liczba konsumentów, którzy korzystają z usług cateringu świątecznego, z roku na rok systematycznie rośnie. Co najchętniej wybiera polski klient indywidualny ze świątecznej oferty cateringowej? Choć królują tu przede wszystkim tradycyjne dania, jak dania wigilijne i dania kuchni staropolskiej, to jednak wybierane są one często w nowej, dietetycznej odsłonie. Warto w tym miejscu dodać, że catering dietetyczny jest jedną z najszybciej rozwijających się nisz, czemu sprzyjają zmieniające się zwyczaje żywieniowe w Polsce.
 
Gdzie zmierza rynek?
 
W jakim kierunku będzie dalej podążał rynek usług świątecznego cateringowych?

 „Niewątpliwie rynek ten będzie rósł w sektorze MŚP oraz korporacji. Wiąże się to z coraz większą liczbą działań marketingowych i komunikacyjnych podejmowanych w okresie świątecznym. Wolniejsze tempo rozwoju usług cateringowych przewiduje się w segmencie klienta indywidualnego. Związane jest to ze znacznie mniejszymi potrzebami, a także - siłą rzeczy -  mniej zasobnym budżetem w porównaniu do firm” – mówi Damian Wiatrak.

Kierunek rozwoju rynku wyznaczają również oczekiwania Klienta. Do niedawna większość imprez świątecznych odbywała w obrębie przestrzeni firmowej.  W ostatnim czasie zauważalny jest jednak trend, polegający na przenoszeniu tych imprez w miejsca zewnętrzne. To z kolei wymusza na firmach cateringowych konieczność zapewnienia kompleksowej obsługi, a na to mogą pozwolić sobie jedynie nieliczni. W tej sytuacji prognozy dotyczące konsolidacji tego rynku w perspektywie najbliższych kilku lat wydają się bardzo realne. Obecnie, poza kilkoma znaczącymi graczami, segment usług cateringowych jest bardzo rozproszony, szczególnie w regionach. Ze względu na bariery sprzętowe i logistyczne, możliwości rozwoju wielu mikro-przedsiębiorstw są mocno ograniczone, co znacząco utrudnia pogoń za zmieniającymi się oczekiwaniami klienta biznesowego.


***
To, co wyróżnia ofertę autorskiego projektu kulinarnego DELI Catering (www.delicatering.pl), to udział wieloletniego i uznanego Szefa Kuchni Bartłomieja Czerwińskiego – nie tylko na etapie ustaleń menu, lecz także poprzez wspólną degustację wybranych dań, kończąc na ich znakomitej prezentacji Gościom. Gwarantuje to doznania kulinarne na najwyższym poziomie. Ambicją Deli Catering jest stałe aktualizowanie oferty o nowości, które odkrywa rynek gastronomiczny - stąd też rozwiązania lifestylowe przenoszone są tu na grunt cateringowy nie tylko na terenie Polski, lecz całej Europy. Całość niewątpliwie dopełnia bogaty wybór win, wyselekcjonowanych przez profesjonalnego sommeliera.


Źródło: SoPublic.pl – 25.11.2016
 


Komentarze:

Dwa i więcej w jednym, czyli najciekawsze koncepty gastronomiczne ...więcej»

Ostatni Mikser Kulinarny w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów ...więcej»

Nowa restauracja Sphinx w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu ...więcej»

Krajowy finał World Class 2018 rozstrzygnięty! ...więcej»

Pierwsze akredytowane laboratorium, które bada wina ...więcej»

Pierwsze akredytowane laboratorium, które bada wina ...więcej»

Dwa i więcej w jednym, czyli najciekawsze koncepty gastronomiczne ...więcej»

Nowa restauracja Sphinx w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu ...więcej»

Ostatni Mikser Kulinarny w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów ...więcej»

Krajowy finał World Class 2018 rozstrzygnięty! ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji