Strona główna » ciekawostki » Turystyczny Fundusz Gwarancyjny to wzrost...

Ciekawostki


Turystyczny Fundusz Gwarancyjny to wzrost zaufania do biur podróży


Dodano: 2016-12-12

Drukuj

Wyślij


Turystyczny Fundusz Gwarancyjny to przełomowy projekt, który wprowadza pełne bezpieczeństwo klientów biur podróży. Fundusz daje pewność, że w sytuacji niewypłacalności danego biura podróży, klient wróci do kraju bezpiecznie a także odzyska 100 proc. kosztów wycieczki.

W obecnych czasach poczucie bezpieczeństwa Polaków za granicą stanowi dla Ministerstwa Sportu i Turystyki priorytet. Dzięki Funduszowi wzrasta zaufanie do branży, jest realne prawdopodobieństwo wzrostu wykupu zorganizowanych wycieczek, a to wszystko właśnie ze względu na gwarancje finansowe, jakie daje Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.



By rozwiać wszelkie wątpliwości branży turystycznej dotyczące funkcjonowania TFG, jakie pojawiają się w mediach, przedstawiciele ministerstwa przygotowali odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

1) Czy składka jest objęta podatkiem VAT?

Podmioty obowiązane do naliczania i przekazywania składek na Fundusz bez wezwania obliczają kwotę należną z tytułu składki na rzecz Funduszu za okres jednego miesiąca i przekazują tę kwotę w terminie do 21. dnia miesiąca następującego po danym okresie. Podatkiem VAT objęta jest wyłącznie cena produktu jaki oferuje organizator turystyki lub pośrednik turystyczny. Prawodawca nie ingeruje w to z jakiej puli będą odprowadzane składki na TFG, liczy się efekt w postaci faktycznej ich wpłaty. Składka nie jest objęta podatkiem VAT, gdyż jest należnością jaką musi pokryć przedsiębiorca od każdego klienta. Zaznaczyć należy jednak, że VAT nie jest przedmiotem ustawy o usługach turystycznych. Branża turystyczna na etapie konsultacji publicznych nie zgłosiła zagrożeń czy trudności związanych z rozliczaniem VAT. Szczegółowe kwestie dotyczące opodatkowania prowadzonej działalności gospodarczej nie są we właściwości Ministra Sportu i Turystyki, wobec czego w razie wątpliwości należy każdorazowo zwrócić się z wnioskiem o interpretację indywidualną do Ministra Finansów.

2) Co z klientami płacącymi kartami kredytowymi (te płatności są zabezpieczone)?

W przypadku Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego forma płatności nie ma żadnego znaczenia, zabezpieczeniem na wypadek niewypłacalności objęty będzie każdy klient niezależnie od tego, w jaki sposób dokonał płatności. Warto zauważyć, że środki z Funduszu mogą być wykorzystane nie tylko na zwrot dokonanych przez klientów wpłat, ale także na potrzeby zapewnienia powrotu do kraju klientów niewypłacalnych biur podróży – w takiej sytuacji nie ma żadnego znaczenia dokonanie płatności kartą kredytową, gdyż nie to jest przedmiotem zabezpieczenia przez Fundusz.

3) Co z klientami korporacyjnymi płacącymi za bilety również kartami kredytowymi?

W przypadku Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego forma płatności nie ma żadnego znaczenia również w przypadku klientów korporacyjnych. Zabezpieczeniem na wypadek niewypłacalności objęty będzie każdy klient (również korporacyjny) niezależnie od tego w jaki sposób dokonał płatności. Warto zauważyć, że środki z Funduszu mogą być wykorzystane nie tylko na zwrot dokonanych przez klientów wpłat, ale także na potrzeby zapewnienia powrotu do kraju klientów niewypłacalnych biur podróży – w takiej sytuacji nie ma żadnego znaczenia dokonanie płatności kartą kredytową, gdyż nie to jest przedmiotem zabezpieczenia przez Fundusz.

4) Co robić wypadku umów podpisywanych na długie terminy, na przykład z umowami podpisanymi rok, dwa lata temu?

Do umów o świadczenie usług turystycznych polegających na organizowaniu imprez turystycznych oraz umów w zakresie pośredniczenia na zlecenie klientów w zawieraniu umów o świadczenie usług turystycznych zawartych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy stosuje się przepisy dotychczasowe. Do umów o świadczenie usług turystycznych polegających na organizowaniu imprez turystycznych oraz umów w zakresie pośredniczenia na zlecenie klientów w zawieraniu umów o świadczenie usług turystycznych zawartych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy w zakresie dotyczącym nałożenia obowiązków na przedsiębiorców, czyli przed dniem 26 listopada 2016 r. stosuje się przepisy dotychczasowe. Obowiązki organizatorów turystyki i pośredników turystycznych w zakresie składania deklaracji do TFG, odprowadzania składek do TFG oraz prowadzania ewidencji umów, dotyczą umów z klientami zawartych od dnia 26 listopada 2016 r.

Należy podkreślić, że Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny poinformował listownie każdego poszczególnego organizatora turystyki i pośrednika turystycznego o nowych przepisach w zakresie TFG oraz o obowiązkach odprowadzania składek i składania deklaracji. Każdy przedsiębiorca otrzymał dostęp do swojego indywidualnego konta w systemie informatycznym, za pomocą którego może realizować nałożone na niego obowiązki wobec Funduszu.

Na wszelkie pytania i wątpliwości przesyłane przez branżę turystyczną do Ministerstwa Sportu i Turystyki odpowiadamy na bieżąco w kolejności wpływania zapytań, przedstawiając każdorazowo jednolitą interpretację przepisów.

Ministerstwo Sportu i Turystyki podjęło działania, które mają na celu jak najszersze poinformowanie przedsiębiorców o ich nowych obowiązkach wynikających z powołania Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego i opracowało broszurę informacyjną dla przedsiębiorców. Jest ona dostępna na stronie internetowej Ministerstwa – http://www.msport.gov.pl/aktualnosci-turystyka/broszura-informacyjna-w-sprawie-turystycznego-funduszu-gwarancyjnego. Została przekazana także do urzędów marszałkowskich i organizacji branżowych. Ministerstwo Sportu i Turystyki ściśle współpracuje z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym, który zapewnia obsługę Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego.


Źródło: MSport.Gov.pl – 08.12.2016


Komentarze:

Zabytkowe jachty na Warmii i Mazurach ...więcej»

Podróże z dziećmi według Emirates ...więcej»

Polska Organizacja Turystyczna i blogerzy promują najpiękniejsze regiony naszego kraju! ...więcej»

Śląskie: Szlak Zabytków Techniki można zwiedzać przez cały rok ...więcej»

Polska oczami youtuberów ...więcej»

Serwis rezerwacji ClearCost otwiera ofertę pre-ITO ...więcej»

Śląskie: Szlak Zabytków Techniki można zwiedzać przez cały rok ...więcej»

Polska oczami youtuberów ...więcej»

Polska Organizacja Turystyczna i blogerzy promują najpiękniejsze regiony naszego kraju! ...więcej»

Podróże z dziećmi według Emirates ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji