Strona główna » Aktualności gastronomiczne » Wszystko o kawie na Targach EuroGastro

Aktualności gastronomiczne


Wszystko o kawie na Targach EuroGastro


Dodano: 2017-03-03

Drukuj

Wyślij



EuroGastro Coffe Village 2016


Strefa Coffee Village na Targach EuroGastro to wyjątkowe miejsce, które co roku pozytywnie zaskakuje odwiedzających. To tam przez trzy targowe dni będą toczyły się rozmowy i konkursy, a aromat kawy dotrze do najdalszych zakątków Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska. Już tylko miesiąc dzieli nas od 21. Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro oraz 10. Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel, które odbędą się w dniach 5-7 kwietnia.

Szczególną rolę podczas Targów EuroGastro odegra kawa, której kultura picia rozwija się w Polsce. Kawa, którą coraz częściej delektują się Polacy, poprawia samopoczucie. Warto więc zadbać, aby pozostawione przez nią wrażenie było jak najlepsze. Składa się na nie wiele elementów: sprawdzone źródła pochodzenia ziaren, dobór najlepszych mieszanek, odpowiedni sprzęt i akcesoria, wykwalifikowani bariści oraz wybór jakościowej zastawy.



Str
efa Coffee Village
W strefie Coffee Village będzie można znaleźć kompleksową ofertę oraz skorzystać z doradztwa. Na targach obecni będą dostawcy kawy, ekspresów i akcesoriów niezbędnych do jej przygotowywania. Zaplanowane są także bezpłatne warsztaty, podczas których zainteresowani poszerzą wiedzę oraz nabędą nowe umiejętności. Tomasz Obracaj z Apro Trade / Akademia Kawy® zapewnia, że program edukacyjny na EuroGastro przygoto
wany został z myślą o baristach, menedżerach kawiarni i restauracji, jak i miłośnikach kawy. Każdy znajdzie więc coś dla siebie.

Tematy spotkań obejmą m.in.: źródła pozyskiwania najlepszych ziaren, zasady w handlu międzynarodowym tym surowcem, omówienie rodzajów kawy i jej pochodzenia, a także zajęcia cup tasting. – Nowością, którą szykujemy w tym roku, będzie szkolenie o wodzie, która jest przecież kluczowym składnikiem kawy. Pokażemy jak sprawdzić jakość tej, którą dysponujemy, a także co zrobić, by ją ulepszyć – zachęca Tomasz Obracaj. W strefie Coffee Village nie zabraknie specjalistów, m.in. Alfa Kramera, światowej sławy eksperta ds. kawy, inicjatora SCAE (Speciality Coffee Association of Europe) i WBC (World Barista Championship) czy Agnieszki Rojewskiej, mistrzyni Polski Latte Art.

Kawowe kadry rosną
Strefa Coffee Village będzie także sceną dwóch olimpiad kawowych. Podczas 9. Olimpiady Kawy® organizowanej przez firmę Apro Trade / Akademia Kawy® oraz MT Targi Polska, która odbędzie się pod patronatem SCAE, młodzi bariści zmierzą się w czterech dyscyplinach: Espresso na czas, Latte Art, Irish Coffee oraz Cup Tasting. Kolejnym wydarzeniem bę
dzie finał 2. Olimpiady Kawy dla Szkół Gastronomicznych. Co roku zmagania budzą ogromne emocje. Wymagają dużej koncentracji i wysiłku od uczestników, którzy pod okiem eksperckiego Jury dają z siebie wszystko, by pokazać się od najlepszej strony. – Dzięki organizowanym przez nas zawodom podnosi się poziom edukacji i praktycznych umiejętności baristów, a klienci w kawiarniach i restauracjach mogą pić coraz lepszą kawę – dodaje Tomasz Obracaj.

Polska na kawowej mapie świata
Kawa to jeden z najważniejszych produktów rolnych na świecie, a głównym powodem, dla którego konsumenci sięgają po nią, jest smak. Według danych dostarczonych przez firmę Apro Trade każdego roku na świecie spożywa się ponad 9 mln ton kawy, a największymi jej konsumentami są Skandynawowie. Mieszkaniec Finlandii spożywa rocznie 12 kg, Norwegii 9 kg, a Danii 8,8 kg. Kolejnymi krajami z najwyższą konsumpcją na osobę są: Austria (8,8 kg), Szwajcaria (7,9 kg) oraz Niemcy (7 kg). Na Polaka przypada 2,6 kg, jednak nasz rynek nieustannie rośnie. Tomasz Obracaj zwraca uwagę na dodatkowe uwarunkowania spożycia kawy, takie jak elementy historyczne, geograficzne czy klimat. – Polska to tradycyjnie herbaciany kraj, a kawa zawsze była traktowana jako ekskluzywny napój. Nie bez znaczenia pozostaje także zasobność portfela – dodaje.

W Polsce najszybciej rozwija się segment kawy porcjowanej, czyli w kapsułkach, na co ma wpływ popularność domowych ekspresów. Według eksperta wynika to przede wszystkim ze względów praktycznych i ekonomicznych. Tak przygotowana kawa z pewnością jest powtarzalna, eliminowane są ewentualne błędy ludzkie, nie ma także żadnych strat surowca. W ekspresie kawę mieloną przygotowuje co trzeci konsument. Z badań opublikowanych na portalu spożywczym (http://www.portalspozywczy.pl/kawa-herbata/wiadomosci/rynek-kawy-w-polsce-wart-5-3-mld-zl-a-herbaty-2-mld-zl,140293.html) wynika, że nieco ponad 70% konsumentów sięga po kawę mieloną, w tym aż połowa, bo 51%, używa wyłącznie tego typu kawy. Picie kawy w kawiarniach i restauracjach staje się coraz bardziej popularne w dużych miastach, choć najczęściej Polacy piją ją w domu (77%).    
    
Rejestracja online już dostępna
Rejestracji na Targi EuroGastro oraz WorldHotel można już dokonać wypełniając formularz, który znajduje się na stronach: www.eurogastro.com.pl lub www.worldhotel.pl. Obejmuje ona wstęp na oba wydarzenia. Dla klientów biznesowych organizator przewidział 50% zniżki na bilet wstępu przy rejestracji online do 3 kwietnia 2017 roku.

Więcej informacji na www.eurogastro.com.pl oraz www.worldhotel.pl.

________
MT Targi Polska to jeden z wiodących w Polsce i największy na rynku warszawskim organizator imprez targowych. Firma organizuje 7 imprez wystawienniczych, które rocznie gromadzą ponad 2000 wystawców i 80 000 zwiedzających. W kalendarium znajdują się targi, które bardzo dobrze znane są za granicą, a w Polsce zyskały miano najważniejszych wydarzeń targowych. Są to: EuroGastro, EuroLab, CrimeLab, TT Warsaw, Lato, WorldHotel oraz Dziedzictwo.

Firma MT Targi Polska bierze udział w ogólnopolskiej kampanii Polskiej Izby Przemysłu Targowego pt. „Targi dają więcej! Czasu, kontaktów, wiedzy, pieniędzy”. Celem kampanii jest budowanie pozytywnego wizerunku imprez targowych, zachęcenie Polaków do ich odwiedzania i skorzystania z kompleksowej oferty. Dzięki targom zarówno zwiedzający, jak i przede wszystkim przedsiębiorcy zyskują nowych klientów, oszczędzają czas, bogacą się w wiedzę i rozległe kontakty oraz rozwijają swoje pasje. Więcej informacji na stronie www.targidajawiecej.pl.


Źródło: LawendaPR.com – 02.03.2017
 


Komentarze:

Dwa i więcej w jednym, czyli najciekawsze koncepty gastronomiczne ...więcej»

Ostatni Mikser Kulinarny w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów ...więcej»

Nowa restauracja Sphinx w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu ...więcej»

Krajowy finał World Class 2018 rozstrzygnięty! ...więcej»

Pierwsze akredytowane laboratorium, które bada wina ...więcej»

Pierwsze akredytowane laboratorium, które bada wina ...więcej»

Dwa i więcej w jednym, czyli najciekawsze koncepty gastronomiczne ...więcej»

Nowa restauracja Sphinx w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu ...więcej»

Ostatni Mikser Kulinarny w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów ...więcej»

Krajowy finał World Class 2018 rozstrzygnięty! ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji