Strona główna » Aktualności hotelarskie ze świata » Marriott International wzmacnia swoją obecność w... | Aktualności hotelarskie ze świata
Marriott International wzmacnia swoją obecność w Afryce
|
Protea Hotel by Marriott Durban Umhlanga Ridge, RPA
|
Zainteresowanie świata biznesu zaczęło coraz częściej przesuwać się w kierunku Afryki, opisywanej jako kontynent rozwojowych szans i możliwości XXI wieku. Zjawisko to jest prawdopodobnie najbardziej widoczne w sektorze hotelarskim, reprezentowanym przez globalne firmy, które agresywnie rozwijają swoją działalność w tym regionie.
„Marriott International od paru dobrych lat przyglądał się obietnicy pomyślnego lokowania biznesu w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki”, powiedział Alex Kyriakidis, prezes firmy Marriott International na Bliskim Wschodzie i Afryce. „Nasza obecność na Bliskim Wschodzie jest znacząca i stale rośnie, czego dowodem jest wprowadzenie na rynek w 2014 roku, nowych obiektów w Afryce subsaharyjskiej, wraz z przejęciem południowoafrykańskiej sieci Protea Hotels. Posunięcie to natychmiast ustawiło nas na pierwszym miejscu pod względem obecności firm hotelowych na kontynencie. Ponadto, niedawne przejęcie Starwood Hotels & Resorts spowodowało, że Marriott po raz kolejny wzmocnił obecność firmy w Afryce."
Kyriakidis wskazuje na znaczące zmiany dokonujące się w niektórych częściach subkontynentu, gdzie poszczególne kraje cieszą się stabilnością polityczną i są wolne od konfliktów, po raz pierwszy od kilkunastu ostatnich lat. Pozwala to na wzrost gospodarczy, a w konsekwencji wzrost liczby podróży służbowych. Jednocześnie, nastąpiło znaczące zwiększenie zainteresowania odwiedzinami w Afryce, w grupie międzynarodowych turystów wypoczynkowych.
Najnowsze plany ekspansji na kontynencie z pewnością odzwierciedlają zaufanie Marriotta dla tego regionu. RPA, Nigeria, Uganda i Kenia znajdują się wśród lokalizacji, gdzie realizowane będą znaczące, nowe inwestycje hotelowe, ale firma bada również możliwości rozwoju na nowych rynkach, takich jak Madagaskar, Mauritius i Senegal.
"Obecność firmy w Afryce ma na celu zapewnienie kwaterunku i możliwości organizowania konferencji biznesowych, w różnorodnych segmentach rynku," dodaje Kyriakidis, wyjaśniając, że rozwój działalności następować będzie w dużych miastach, centrach handlowych, jak również w ośrodkach wypoczynkowych.
Źródło: Marriott International
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |