Strona główna » Aktualności hotelarskie ze świata » Po latach walki o utrzymanie na rynku, Club Med... | Aktualności hotelarskie ze świata
Po latach walki o utrzymanie na rynku, Club Med powraca
|
Club Med Beidahu, w prowincji Jilin, Chiny
|
Club Med znajduje się na etapie ekspansji, po przejęciu firmy w 2015 roku przez chińską Fosun Group. Mający swoją siedzibę w Paryżu, inicjator działalności ośrodków typu all-inclusive, planuje otworzyć 15 i poddać renowacji 9 obiektów w ciągu najbliższych trzech lat, ukierunkowując się na swoje rodzime terytorium
„Le Club" starał się w ostatnich latach utrzymać swoją pozycję na rynku w walce z powiększającą się i rosnącą w siłę konkurencją oraz przedłużającą się recesją w Europie. Ważnym elementem udoskonalonej firmowej strategii stały się Chiny, gdzie oferta firmy kierowana będzie do najbogatszej 1. procentowej grupy, spośród 1,4 mld mieszkańców kraju, co przekłada się na silną pulę 14 milionów turystów.
Zdaniem Xaviera Mufraggi, dyrektora generalnego Club Med North America, plany związane z uruchomieniem w perspektywie długoterminowej, 10 obiektów powiększających dotychczasowy portfel grupy w tym kraju (obecnie 5 obiektów) sprawią, że Chiny staną się rynkiem numer 2 dla Club Med, ustępując jedynie Francji. „To poważna zmiana", mówi Mufraggi. „Fosun pomaga nam identyfikować partnerów inwestycyjnych w oparciu o swoje relacje biznesowe".
Club Med będzie kontynuował w Chinach rozwijanie modelu, który sprawdził się na Karaibach, w Afryce i Meksyku – tworzenia ośrodków w obszarach dotychczas niezagospodarowanych, powiedział Mufra ggi. Operator będzie katalizatorem budowy dróg i pozostałej sieci infrastrukturalnej, a kiedy inwestycje uda się zrealizować, przyciągać będą w te miejsca inne hotele i atrakcje turystyczne. Powodzenie strategii dałoby firmie Club Med dominującą przewagę w segmencie luksusowych obiektów all-inclusive w Chinach.
Club Med Beidahu, w prowincji Jilin, Chiny Club Med, założony w 1950 roku, był pionierem działalności ośrodków typu all inclusive, koncentrując się początkowo na turystach indywidualnych i parach. W miarę starzenia się jego klientów, firma zwróciła swe zainteresowanie ku rodzinom, a następnie ku bardziej zamożnym konsumentom. Niestety, w ciągu ostatniej dekady działalność firmy ucierpiała wskutek recesji i pojawienia się nowych konkurentów rynkowych, takich jak hiszpańskie firmy Riu i Iberostar, a ponadto Sandals Resorts w Jamajce przyjęły taktykę reklamowania się bezpośrednio u konsumentów. Na dokładkę zaś, Internet umożliwił turystom rezerwację wybieranych przez siebie indywidualnie, obiektów dostosowanych do ich możliwości finansowych.
W 2013 roku dyrektor generalny Club Med, Henri Giscard d'Estaing, syn byłego premiera Francji, rozpoczął starania o przyjazne przejęcie firmy przez grupę Fosun, należącą do chińskiego miliardera Guo Guangchang. Spowodowało to rywalizację ofertową i dwuletnią walkę o przejęcie Club Med, najdłuższą walkę w historii francuskiej korporacji. Fosun wygrał ją na początku 2015 r. przedkładając ofertę w wysokości 939 mln euro (1,1 mld USD).
Źródło: Club Med
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |