Strona główna » Aktualności gastronomiczne » Orbis zaprasza na pierwszą w Polsce debatę... | Aktualności gastronomiczne
Orbis zaprasza na pierwszą w Polsce debatę oksfordzką nt. zero waste
|
Zero Waste Cooking
|
Zmniejszenie ilości marnowanej żywności w Trójmieście o 30% w 3 lata jest możliwe! Rzucamy rękawicę Trójmiastu i 22 stycznia zapraszamy na prawdziwy bokserski ring. Kto podejmie wyzwanie? Wśród walczących na argumenty możesz być i Ty!
Bank Żywności w Trójmieście od lat walczy z marnowaniem żywności. Na szczęście nie jest w tej walce sam. Wokół idei gromadzi się coraz więcej mieszkańców, instytucji oraz firm, m.in. Grupa Hotelowa Orbis z hotelami AccorHotels i klub bokserski Ring3city, którzy są partnerami najbliższej akcji mającej na celu podnieść świadomość na temat problemu marnowania żywności i zaprosić do wspólnej walki.
Będzie jak w amatorskim boksie: 3 rundy po 3 minuty. Zamiast pięści – dobrze przygotowane argumenty – broniące lub mające obalić tezę: Zmniejszenie ilości marnowanej żywności w Trójmieście o 30% w 3 lata jest możliwe. Niezależnie czy zgadzasz się z tą tezą czy nie – możesz wziąć udział w debacie oksfordzkiej i przekonać innych.
Uczestnicy debaty podzieleni zostaną na dwie drużyny. Jedna będzie bronić wskazanej tezy, druga - próbować ją obalić. Obie drużyny reprezentować będzie 3 mówców, którzy w ramach 3 minutowych wystąpień przekonywać będą do swoich racji. Nie zabraknie oczywiście czasu na pytania z publiczności. Drużyny nad argumentami i przemówieniami będą pracować z ekspertami podczas warsztatu planowanego na 10 stycznia 2018 roku.
Swoje kandydatury można zgłaszać już teraz do Anny Kobieli-Kanaan: anna.kobiela-kanaan@bztrojmiasto.pl. W mailu należy zaznaczyć czy chce się bronić tezy czy ją obalić, opisać swoją motywację do udziału w debacie oraz doświadczenie w roli mówcy lub eksperta.
Organizatorami wydarzenia jest Bank Żywności w Trójmieście - organizacja pozarządowa, której misją jest ratowanie żywności przez zmarnowaniem i przekazywanie jej potrzebującym - oraz Grupa Hotelowa Orbis i AccorHotels prowadząca kompleksowy program walki z marnotrawstwem żywności.
W Polsce marnuje się rocznie 9 milionów ton żywności, a 2,5 miliona osób żyje poniżej poziomu skrajnego ubóstwa.
Marnotrawstwo żywności – problem branży hotelowo-restauracyjnej
Do wyprodukowania 1 kg wołowiny potrzeba 16 000 litrów wody; każda bagietka to 100 litrów zużytej wody. Na całym świecie, co roku marnuje się 1,3 mld ton żywności. Stanowi to odpowiednik ponad 7% rocznej światowej emisji dwutlenku węgla. W Polsce do kosza wyrzuca się, co roku ponad 9 milionów ton jedzenia. Szacuje się, że 25% żywności kupowanej przez podmioty z branży hotelarsko-gastronomicznej trafia na śmietnik. Jej wartość stanowi od 2 do 6 % marży na żywności.
Zdrowa żywność Zdecydowane kroki Grupy Orbis Niezależnie od motywów etycznych, ekologicznych i ekonomicznych Grupa Orbis — z ponad 120 hotelami działającymi pod markami AccorHotels w Polsce i Europie Wschodniej — pragnie wyjść naprzeciw zmieniającym się potrzebom, zachowaniom i stylom życia dzisiejszych konsumentów. Orbis - będąc liderem w branży hotelarsko-gastronomicznej, chce wskazać możliwości wspólnego zmierzenia się z tym globalnym problemem, wskazywanym w kilku spośród 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ dla naszej planety. W związku z powyższym, Grupa Orbis – będąc częścią AccorHotels, przyjęła Kartę Zdrowej i Odpowiedzialnej Żywności (dokument jest promowany wśród kadry zarządzającej, szefów kuchni i personelu działów F&B) i zobowiązuje się, że do 2020 r. ilość odpadów żywnościowych w swoich restauracjach zmniejszy się o 30%. Grupa Orbis opracowała ponadto nowe zasady zarządzania żywnością i napojami, które w większym stopniu uwzględnią kwestię zrównoważonego rozwoju.
O Grupie Hotelowej Orbis:
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferująca ponad 20 000 pokoi w 120 hotelach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels (w tym Adagio – marki nr 1 aparthoteli w Europie) w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, adagio, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe. Od 1997 roku Orbis SA jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Partnerem strategicznym Orbisu jest AccorHotels
O AccorHotels:
AccorHotels jest wiodącą na świecie grupą hotelową działającą na rynku turystyki i usług lifestylowych, która proponuje podróżującym innowacyjne rozwiązania cyfrowe. Grupa oferuje wyjątkowe doświadczenia z pobytu w ponad 4100 hotelach, kurortach, rezydencjach i 3 000 najwspanialszych prywatnych domach na całym świecie. AccorHotels działa w 95 krajach korzystając ze swojego podwójnego doświadczenia inwestora i operatora hoteli, prowadząc działalność za pośrednictwem HotelServices i HotelInvest. Portfolio hoteli AccorHotels znajdują się luksusowe marki o międzynarodowej renomie, takie jak Raffles, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, Fairmont, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman i Swissôtel, popularne marki hoteli kategorii średniej i marki butikowe takie jak 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter oraz adagio, jak i cenione marki hoteli ekonomicznych: JO&JOE, ibis, ibis Styles, ibis budget oraz regionalne marki Grand Mercure, The Sebel i hotelF1. AccorHotels oferuje innowacyjne kompleksowe usługi od chwili rozpoczęcia podróży aż do jej zakończenia, czemu służy niedawne przejęcie firmy John Paul - światowego lidera usług concierge. Dzięki niezrównanemu wachlarzowi marek i swojej bogatej, blisko pięćdziesięcioletniej historii, AccorHotels wraz z międzynarodowym zespołem liczącym ponad 250 000 pracowników realizuje ważną, głęboko zakorzenioną w ich sercach misję – „by każdy gość czuł się mile widziany" (Feel Welcome). Goście cenią sobie możliwość uczestniczenia w jednym z najlepszych na świecie hotelowych programów lojalnościowych – Le Club AccorHotels. Grupa AccorHotels aktywnie działa wśród społeczności lokalnych i jest zaangażowana w realizację zadań z zakresu zrównoważonego rozwoju i zobowiązań solidarnościowych poprzez wdrażanie programu PLANET 21, w ramach którego pracownicy, goście i partnerzy wspólnie przyczyniają się do osiągania zrównoważonego wzrostu. Akcje Accor SA są notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY).
Informacje i rezerwacja: accorhotels.group.com lub accorhotels.com Zapraszamy do polubienia nas i śledzenia w serwisach Twitter i Facebook
Źródło: Accor.com – 19.01.2018
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |