Jumeirah Group - firma hotelarska z siedzibą w Dubaju i członek Dubai Holding ogłosiła obłożenie swoich hoteli w Dubaju w miesiącach luty-kwiecień 2010 na poziomie 89%, utrzymując wysoką średnią cenę za pokój (ARR). Biorąc to pod uwagę oraz silny wzrost w biznesie hotelowym, firma uaktualnia swoją strategię rozwoju, jak również zapowiada nazwę swojej nowo planowanej marki hotelowej z segmentu lifestyle – VENU Hotels.
Obecnie w grupie hotelowej funkcjonuje 11 obiektów marki Jumeirah Hotels and Resorts. Ponadto firma podpisała 32 umowy na zarządzanie hotelami w kluczowych lokalizacjach na całym świecie oraz spodziewa się otwarcia co najmniej 10 nowych hoteli w ciągu następnych 18 miesięcy włączając Jumeirah Frankfurt, Jumeirah Messilah Beach w Kuwejcie, dwa hotele na Malediwach, Jumeirah Etihad Towers w Abu Dhabi, jak również w Al Ain, Dubaju, czy Szanghaju.
Jumeirah Group planuje do 2012 roku mieć zakontraktowane 60 hoteli, a w 2013 r. kolejnych 30 hoteli. Kluczowym elementem strategii wzrostu jest również rozwinięcie drugiej marki, jako uzupełnienie siły marki Jumeirah. Tą marką będzie VENU Hotels – obiekty z segmentu lifestyle, a pierwszy obiekt pojawi się na rynku na koniec tego roku, kiedy firma potwierdzi lokalizacje pierwszego zestawu hoteli. Grupa jest teraz na etapie zaawansowanych negocjacji z deweloperami zainteresowanymi otwarciem hoteli marki VENU na Środkowym Wschodzie, Północnej Afryce, Europie Wschodniej oraz w rejonie Azji Pacyfiku. Dalsze rozmowy z deweloperami i inwestorami będą miały miejsce podczas konferencji Arabian Hotel Investment Conference w dniach 1-3 maja 2010.
Źródło: Jumeirah Group |