|
Kampania TEN or 15
|
ibis otrzymał nagrodę za najlepszą kampanię reklamową „TEN or 15” w prestiżowym konkursie Worldwide Hospitality Awards, który odbył się w Paryżu.
„TEN or 15" to oryginalna ogólnoeuropejska kampania marki ibis, oparta na koncepcie komunikacji 360 stopni, opracowana i zrealizowana przez Young & Rubican Paris razem z agencją Wunderman w zakresie marketingu wirusowego. Kampania została zaplanowana na wielką skalę – przez 2 letnie miesiące w mediach europejskich trudno było nie zauważyć reklam „TEN or 15” hoteli ibis. Wykorzystano masowo telewizję, prasę, imprezy specjalne, komunikację wewnętrzną sieci Accor, POS oraz akcje w mediach społecznościowych.
Jury Worldwide Hospitality Awards doceniło ibis za unikalną i bardzo śmiałą kreację oraz precyzyjnie dobrane media w skali europejskiej. Kampania „TEN or 15" była nie tylko spektakularna, ale i skuteczna. Marketingowy sukces potwierdził wzrost rezerwacji w hotelach ibis oraz wzmocnienie świadomości marki.
Koncepcję kreatywną kampanii oparto na haśle „W hotelach ibis nie musisz być gwiazdą rocka, by cieszyć się zniżką €10 każdej letniej nocy”. Wizualizację kampanii stanowiły epizody z trasy koncertowej alternatywnego zespołu rockowego „Ten or 15”. Gwiazdy rocka – Ten i 15 to liderzy kapeli, którzy uosabiają promocyjne letnie zniżki w hotelach ibis – €10 lub €15, a ich życie w trasie ukazuje bogatą ofertę hoteli ibis. Członkowie zespołu to doświadczeni podróżnicy, którzy swoje noclegi w czasie trasy koncertowej rezerwowali tylko w hotelach ibis. Kapela dobrze wiedziała, że tylko ibis zapewni im wszystko, czego potrzebują, a także oferuje optymalne dla nich rozwiązania: serwis non-stop, śniadania od godziny 4 rano, przekąski i napoje 24/7 oraz nowoczesne i w pełni wyposażone pokoje. Trasa koncertowa „Ten or 15” zakończyła się sukcesem, tak jak „rockowa” kampania ibis. Kampania „Ten or 15” była realizowana także w Polsce od 9 lipca do 5 września 2010 r. z wykorzystaniem szeroko zaplanowanego spectrum mediów. Adaptacja reklam na naszym rynku polegała jedynie na tłumaczeniu hasła i zamianie €10 na 40 zł zniżki. Tak jak w Europie, wzbudziła ona pozytywne reakcje i skutecznie stymulowała liczbę rezerwacji w okresie letnim w hotelach ibis w Polsce.
Źródło: imediaPR - 6.12.2010 r.
|