Strona główna » Aktualności hotelarskie ze świata » Starwood będzie otwierał w Chinach jeden hotel co... | Aktualności hotelarskie ze świata
Starwood będzie otwierał w Chinach jeden hotel co dwa tygodnie
|
Great Wall Sheraton Hotel , Pekin
|
Starwood Hotels & Resorts Worldwide przedłuża swoje przodownictwo lidera wśród operatorów najwyższej klasy hoteli w Chinach wraz z 70 działającymi w tym kraju hotelami i 90 obiektami znajdującymi się w cyklu inwestycyjnym. Chiny są obecnie dla Starwooda drugim pod względem wielkości rynkiem hotelowym na świecie, po Stanach Zjednoczonych, na którym w 2011 roku grupa ta otwierać będzie jeden hotel na każde dwa tygodnie.
„Chiny są jednym z najszybciej rozwijających się wewnętrznych rynków krajowych na świecie i otwierającym się na zewnątrz rynku turystycznym. W rzeczywistości, to lotnisko Beijing Capital International Airport jest obecnie drugim najbardziej ruchliwym portem lotniczym na świecie, obsługującym więcej pasażerów niż lotnisko O’Hare w Chicago czy Heathrow w Londynie,” powiedział Frits van Paasschen, prezes i dyrektor naczelny Starwooda. „Chiny nadal są naszym najbogatszym zasobem turystów, których pozycja w programie lojalnościowym Starwood Preferred Guest wyniosła 71 % głównie z powodu rosnącego w siłę naszego hotelowego portfolio i wyróżniających się marek zdobywających popularność wśród Chińczyków.”
Przyczółkiem ekspansji firmy w Chinach został w 1985 roku Great Wall Sheraton Hotel w Pekinie, który był pierwszym międzynarodowym markowym hotelem w Chińskiej Republice Ludowej. Obecnie Starwood jest największym światowym operatorem hotelowym na tym rynku. W celu skuteczniejszego nadzorowania interesów koncernu do Chin przeniesiona zostanie na miesiąc kwatera główna firmy. Prawdopodobnie od czerwca bieżącego roku.
„Obecnie ponad 50 % naszych gości w Chinach stanowią Chińczycy”, mówi Simon Turner prezes pionu Globalnego Rozwoju w Starwoodzie. „Chińczycy zaczynają stanowić największą siłę turystyczną świata, a w 2015 około 100 milionów Chińczyków będzie podróżowało po świecie. To więcej niż liczba turystów odwiedzających corocznie Francję, rekordzistkę w takim rankingu.” – dodaje.
Liderem wśród marek Starwooda na rynku chińskim jest Sheraton (35 hoteli i 40 w trakcie realizacji). Korzystając z jej popularności zaczęły rozwijać się tam pozostałe marki Starwooda, w tym: Four Points by Sheraton (12 działających i 13 przed otwarciem), Westin (odpowiednio: 11 i 13), Le Meridien (8 i 3), St. Regis (2 i 8), Luxury Collection (Astor Hotel w Tianjin), W (2 i 4) oraz Aloft (2 i 6)
Źródło: Starwood Hotels & Resorts Worldwide
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |