|
Home Inns 1 miejsce w rankingu (Home Inn w Nanjing, Chiny)
|
Chińskie grupy hotelowe zdominowały regionalny ranking MKG Hospitality, w którym pierwsze miejsce zajęła grupa Home Inns z 94,000 pokoi legitymując się imponującym wzrostem ilości pokoi w swojej sieci (22,000), podczas gdy Jin Jiang spadła na drugie miejsce z liczbą prawie 90,000 pokoi.
Spodziewano się, że to Jin Jiang zajmie ponownie pierwsze miejsce, ale brak informacji o ich najnowszych przedsięwzięciach i otwarciach nowych hoteli spowodował, iż przyjęto do rankingu te same dane, jak rok wcześniej. MKG Hospitality informuje, że następne dwa miejsca w rankingu zajęły firmy zagraniczne. IHG z Wielkiej Brytanii zajęła trzecie miejsce z prawie 87,000 pokoi podczas gdy francuski gigant hotelarski Accor może poszczycić się czwartym miejscem będąc operatorem 83,000 pokoi. 7 Days Group Ltd odnotowała w rankingu największy wzrost w regionie Azji i Pacyfiku, podwajając nieomal podaż pokoi poprzez dodanie do swojego portfolio 23,500 pokoi, które wzrosło do ok. 56,500 pokoi dając firmie piąte miejsce w zestawieniu.
W skali światowej Home Inns, Jin Jiang i 7 Days Group zajęły odpowiednio 12, 13 i 19 miejsce.
„System dostarczania danych od chińskich grup rozwija się tak szybko, jak ich hotelowa podaż. Jednakże ciągle jeszcze jest w Chinach przestrzeń do ekspansji, a dane płynące z Chin wciąż będą imponujące w przyszłości i mamy nadzieję, że będą one bardziej precyzyjne.”, powiedział Panayotis, dyrektor naczelny MKG Hospitality. Dodał on ponadto, że „Niezależnie od tego wskaźnik ilości hoteli wymaga zadbania o ten wschodzący rynek, z taką ich podażą, jakiej wymaga.”
Źródło: MKG Hospitality
|