|
Hotel Le Bleu, Brooklyn, Nowy Jork
|
Okazuje się, że Hotel Le Bleu oznacza po francusku Błękitny Hotel, a nie „moralnie zbankrutowany, sinawy hotel przy Czwartej Alei...” Po tym, jak ktoś z Hotel Le Bleu przekazał wiadomość, że za pokój w tym hotelu, za jedną noc trzeba zapłacić 999 $ w trakcie tropikalnej burzy Irene, a ostatecznie cała rzecz okazała się jedną wielką pomyłką postanowiono skontaktować się z decydentami.
Dev Dugal z pionu marketingowego w Globiwest Hospitality, firmie zarządzającej hotelem, wyjaśnił, iż Le Bleu współpracuje, jak wiele innych hoteli ze stroną turystyczną Expedia, aby ogłaszać swoje wolne miejsca. W tym przypadku Expedia zamieściła stawkę 999 $. Jednakże stało się tak dlatego, ponieważ w konkretnym dniu przed zbliżającą się burzą hotel został zapełniony całkowicie. W związku z tym wysłano email do Expedii z prośbą o wycofanie informacji o wolnych pokojach, ale odpowiedź na ten email nigdy nie nadeszła.
Dugal mówi, że prawdopodobnie nastąpiła przerwa w dostawie energii elektrycznej w hotelu lub na łączach Expedii, które są zautomatyzowane, co doprowadziło do braku odpowiedzi. Dlatego też Expedia wyszczególniła wolne pokoje, których w rzeczywistości nie było. Le Bleu nie chcąc więc, aby ktokolwiek zarezerwował pokój, zrobił coś, czego zdaniem Dugala nie powinien był robić. Podniósł stawkę do 999 $ mając nadzieję, że taka astronomiczna stawka zniechęci potencjalnych klientów.
Niestety jedna osoba zdecydowała się jednak dokonać rezerwacji za tę stawkę wyjaśniając, że zrobiła tak z ostrożności przed zbliżającym się huraganem. Dostała pokój, ale zgodnie z tym, o czym mówi Dugal, będzie miała w pełni zrekompensowaną różnicę pomiędzy 999 $, a normalną stawką, która wynosi 269 $.
|