Strona główna » Aktualności hotelarskie ze świata » Łańcuch hotelowy Nordic korzysta z pokazów... | Aktualności hotelarskie ze świata
Łańcuch hotelowy Nordic korzysta z pokazów umiejętności w procesie rekrutacji pracowników
|
Clarion Hotel Post, Goteborg, Szwecja
|
Hotelowa marka Clarion z grupy Nordic Choice Hotels wprowadziła z powodzeniem do procesu rekrutacji pracowników niekonwencjonalne przesłuchania pracowników demonstrujących swoje talenty i umiejętności.
Przy naborze pracowników do Clarion Hotel Post w Goteborgu w Szwecji, przewidzianego do otwarcia w styczniu 2012 roku, kierownictwo hotelu zrezygnowało z tradycyjnego procesu rekrutacji i zorganizowało dla 1,300 chętnych, dwuminutowe prezentacje swoich umiejętności demonstrowanych przed kadrą zarządzającą oraz wybranymi gośćmi biznesowymi.
Podczas gdy większość aplikantów zaprezentowało się w bardziej tradycyjnej formie w ciągu półtora dnia w 10 salach, gdzie w każdej z nich zasiadało od trzech do czterech przedstawicieli firmy, to inni kandydaci śpiewali, grali na gitarze i tańczyli. "Jeden z kandydatów przyszedł w garniturze i krawacie, przedstawił się jako ktoś inny, a następnie rozebrał się," powiedziała Ulrika Rosen, z Clarion Hotels. "Przebrał się w dżinsy i t-shirt, wziął gitarę i pokazał nam, kim naprawdę jest."
Aplikanci, którzy przeszli przez wstępne przesłuchania zostali zaproszeni ponownie na dwugodzinne testy praktyczne, w trakcie których prezentowali jak potrafią sobie radzić w codziennych sytuacjach, współpracować z innymi i rozwiązywać rozmaite problemy. Ostatnim etapem w procesie rekrutacji były wywiady indywidualne.
Nordic Choice Hotels zaczął rekrutować pracowników wykorzystując przesłuchania od 2007 r. w którym taką formę rekrutacji wprowadzono w jednym z hoteli w Sztokholmie. "Zgłosiło się około 500 kandydatów, przez co poświęcono nam dużo uwagi w mediach. Wtedy zdaliśmy sobie sprawę, że odnieśliśmy w tej dziedzinie sukces," powiedziała Rosen. "Tak, to jest bardziej kosztowny proces. Ale są o wiele większe szanse na znalezienie odpowiednich kandydatów, przez co zmniejsza się rotacja pracowników. Jednocześnie, metoda ta zapewnia dodatkowy pozytywny PR dla firmy i jeszcze bardziej przyciąga kandydatów."
Szef kadr w Clarion Hotel Post, Daniel Stenback, powiedział że ta metoda rekrutacji okazała się tak wielkim sukcesem, że Clarion Hotels skorzysta z niej ponownie przy zatrudnianiu pracowników w Clarion Hotel & Congress Trondheim w Norwegii, który będzie otwarty w kwietniu 2012 roku.
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |