|
Van der Walk Hotel Arnhem, Holandia
|
Pod koniec 2011 roku, 61% podaży hotelowej na holenderskim rynku było powiązanych z sieciami, co jest znacznie wyższym wskaźnikiem od średniej europejskiej, wynika z badań firmy Horwath HTL. Ponadto w porównaniu do wskaźnika sprzed 10 lat, który wynosił około 35%, oznacza to niezwykłe szybkie wchodzenie sieci hotelowych na rynek tego kraju.
Nie mniej niż 50 sieci hotelowych z 63 markami działa aktualnie w Holandii, co w sumie składa się na prawie 560 hoteli i ponad 57.800 pokoi hotelowych. Ze wszystkich sieci hotelowych, Van der Valk Hotels en Restaurants, najstarsza holenderska sieć hotelowa, posiada zdecydowanie największy udział w rynku. Jedną z wiodących pozycji na holenderskim rynku hotelowym posiada także sieć NH Hotels.
Holenderski rynek sieci hotelowych nadal zachowuje w znacznym stopniu swój narodowy charakter. 30 sieci hotelowych o narodowych korzeniach posiada 23 marki, które funkcjonują obecnie w Holandii. Natomiast 20 globalnych firm obecnych w Holandii ma tu tylko 40 ze 105 marek, które w większości zarządzane są przez światowe sieci.
Lista 10 czołowych sieci hotelowych w Holandii: 1. Van der Walk (NL) – 59 hoteli – 7,767 pokoi, 2. NH – 35 (6,544), 3. Accor –39 (6,245), 4. Group Du Louvre – 63 (4,661), 5. Hampshire (NL) – 66 (4,497), 6. Best Western – 46 (3,284), 7. Bastion (NL) – 30 (2,751), 8. Intercontinental Hotel Group – 13 (2,262), 9. Fletcher (NL) – 48 (2,245), 10. Bilderberg (NL) – 19 (1,866).
Lista czołowych marek w Holandii 1. Van der Walk (NL) – 59 hoteli – 7,767 pokoi, 2. NH – 35 (6,544), 3. Best Western – 46 (3,284), 4. Bastion (NL) – 28 (2,506), 5. Golden Tulip – 31 (2,479), 6. Fletcher (NL) – 48 (2,245), 7. Ibis – 11 (2,084), 8. Novotel – 9 (1,782).
|