Sieć Small Luxury Hotels of the World, którą reprezentuje ponad 400 obiektów na całym świecie, poinformowała, że w roku 2006 osiągnęła dochody o 25% większe (90 mln $) niż rok wcześniej. Ogół rezerwacji wzrósł o 16%, podczas gdy ADR wzrosła o prawie 10% do 339$ oraz RevPar o 15%.
Rezerwacje internetowe poprzez stronę slh.com stanowiły 20% wszystkich rezerwacji, z dalszymi 5% pochodzącymi z takich kanałów jak Expedia czy Travelocity. Program lojalnościowy sieci SLH “The Club”, który ma 40 tys. zarejestrowanych członków, dostarczył w zeszłym roku 28% wszystkich rezerwacji ze strony slh.com po cenie średniej prawie 360$ za noc.
Rezerwacje dokonane poprzez biura, w międzyczasie spadły do 66% ale ciągle pozostają one głównym kanałem rezerwacji. SLH twierdzi, że klienci „zasobni w gotówki i nie mający czasu” polegają na „doświadczeniu specjalistów od podróży luksusowych” aby kierować ich do najlepszych hoteli.
Jeszcze raz Londyn i Paryż osiągnęły najwyższy RevPAR, ale Niemcy, Włochy (w szczególności Florencja i Wenecja), Irlandia i Tajlandia pokazały znaczącą poprawę wobec 2005 r.
Źródło: Small Luxury Hotels of The World
|