Spośród wszystkich kanałów dystrybucji – internet odzwierciedlał największy wzrost w dziennych cenach w amerykańskich hotelach w 2006 r. według raportu PricewaterhouseCoopers.
Opierając się na badaniach i danych PricewaterhouseCoopers, Smith Travel Research, TravelClick oraz PhoCusWright, firma PricewaterhouseCoopers odkryła, że przeciętne ceny pokoi hotelowych rezerwowane online wzrosły o 8,7% w porównaniu do szacowanych 6,8% w 2006 r.
Największy wzrost wśród rezerwacji online – 8,9% miały udziały pośredników czyli te rezerwacje które nie ujawniają tożsamości hotelu zanim rezerwacja nie zostanie dokonana.
Z kolei największy wzrost w liczbie rezerwacji wśród wszystkich kanałów dystrybucji odnotowany został dla stron internetowych marek hotelowych.
Jest to dramatyczna zmiana niż jeszcze kilka lat temu, kiedy to strony pośredników prowadziły do wzrostu rezerwacji hotelowych a ceny negocjowane były z właścicielami i operatorami hoteli z silnej pozycji” – powiedział Bjorn Hanson, członek PricewaterhouseCoopers Hospitality & Leisure.
"Wzrastające obłożenie hotelu, doskonałe strony internetowe marek hotelowych, gwarancje cen, wprowadzenie nowych marek oraz programy lojalnościowe okazały się wysoce efektywne w umożliwieniu markom objęcia kontroli nad dystrybucją” – dodaje Hanson.
Źródło: PricewaterhouseCoopers
|