Jeżeli ktoś myśli, że światowy rynek hotelowy jest już nasycony, jeżeli chodzi o liczbę marek hotelowych, to jest w dużym błędzie. Grupy hotelarskie wciąż odszukują nowe, właściwe sobie nisze rynkowe, na których lokują całkiem nowe marki. Według raportu firmy PricewaterhouseCoopers tylko w latach 2005-2006 powstały 24 nowe marki hotelowe dla różnych segmentów rynkowych.
„Dynamicznie rosnący popyt, wzrastająca reprezentacja i wpływ pokolenia Generation X czy Millennials, globalizacja i trend dla głównych marek aby oferować duży zakres poziomów obsługi i cen – wszystko to zbiegło się w czasie i spowodowało wzrost podaży szczególnie poprzez wprowadzanie nowych marek” – wyjaśnia Bjorn Hanson z sekcji Hospitality & Leisure.
W 2005 r. zadebiutowały następujące marki:
Segment luksusowy
Capella (West Paces Hotel Group) Gansevoort (Gansevoort Hotel Group) Graves Hotels (Graves Hotels & Resorts) LXR Hotels (WHM LLC) Montage (Preferred Hotel Group) Solis (West Paces Hotel Group) Taj Hotels (Taj Hotels & Resorts) Twelve Hotels (Novare Group)
Segment klasy wyższej
Alden Hotels (Alden Hotels) Aloft (Starwood Hotels) Aqua Boutique Hotels (Aqua Hotels & resorts) NYLO (NYLO Hotels)
Segment All Suites / Extended Stay
Cambria Suites (Choice Hotels) Extended Stay Deluxe (HVM LLC) Hyatt Place (Global Hyatt Corporation)
Z kolei 2006 r. powstały następujące marki:
Segment luksusowy
Waldorf=Astoria Collection (Hilton Hotels) Le Crilion (Starwood Capital) Blue (Taj Hotels & Resorts)
Segment wyższej klasy
Solage Hotels & Resorts (Auberge Resorts) James Hotels (Lifestyle Hospitality LLC) Stay Social (LXR Luxury Resorts) Palomar (Kimpton Hotels)
Segment All-Suites / Extended Stay
Element (Starwood Hotels) CitiStay Hotels (CitiStay Hotels LLC)
Źródło: PricewaterhouseCoopers
|