|
Le Meridien Oran Hotel & Convention Centre, Algieria
|
Po stosunkowo słabym okresie rozwojowym rejestrowanym w ostatnich latach, marka Le Meridien, o pełnym zakresie usług, należąca do hotelowego łańcucha Starwood Hotels & Resorts Worldwide, ponownie znalazła się w pełnej gotowości do odnoszenia sukcesów rynkowych, dysponując obecnie silniejszym i bardziej ekskluzywnym portfelem obiektów.
Marka Le Meridien odnotowała w pierwszym kwartale 2012 roku 3-procentowy wzrost przychodów na dostępny pokój, wobec 9,4% wzrostu jej siostrzanej marki Aloft, 8,5% wzrostu marki hoteli W, 7,2% wzrostu marki Westin, 6,4% wzrostu marki Four Points by Sheraton i 5.2 % wzrostu marki Sheraton, zgodnie z raportem przedstawionym przez Starwood. Tylko St. Regis / Luxury Collection zarejestrowała mniejszy wzrost wskaźnika RevPAR (2,7%).
Dyrektor naczelny Starwood Hotels, Frits van Paasschen, zakomunikował niedawno, że słabsze tempo rozwoju spowodowane było ekonomicznymi i politycznymi problemami gospodarek w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, na obszarze których rozlokowana jest lwia część obiektów Le Meridien.
Wywodząca się z Paryża, marka Le Meridien przeszła niedawno zmianę swojej orientacji. Starwood pozbył się 45 obiektów w stosunku do stanu liczebnego w momencie jej nabycia w listopadzie 2005 roku. Z pozostałych 99 obiektów, 10 zostało odnowionych, a następnych 30 czeka renowacja w najbliższych latach.
"Jednym z ważniejszych kierunków w strategii marki było pozbycie się części hoteli. Proces ten trwa w dalszym ciągu. Zakończy się istotnym oczyszczeniem jej portfolio", powiedział Vincent Gillet, szef marek W i Le Meridien. Baza została wzmocniona i marka jest już gotowa do ekspansji, powiedział. Trzynaście nowych hoteli Le Meridien będzie otwartych w ciągu najbliższych trzech lat. W drugiej połowie 2012 roku, marka doda nowe hotelowe lokalizacje, między innymi na Bali w Indonezji, Zhengzhou w Chinach, Sajgonie w Wietnamie i Mahabaleshwar w Indiach.
Źródło: Starwood Hotels & Resorts Worldwide
|