Opierając się na strategii rozpoczętej w 2006, Accor ogłosił sprzedaż sieci Red Roof Inns korporacji składającej się z Citi's Global Special Situations Group oraz Westbridge Hospitality Fund, L.P. Transakcja warta jest 1.32 mld $.
Sieć Red Roof Inn to 326 obiektów z 35.238 pokojami, położonymi głównie na wschodnim wybrzeżu oraz regionach środkowo-zachodnich Stanów Zjednoczonych.
Transakcja pozwoli Accorowi zredukować dług wartości 830 mln euro (1.08 mld $) oraz skoncentrować się na pojedynczej marce Motel 6 – wiodącym łańcuchu hoteli ekonomicznych w USA. Motel 6 składa się z 928 hoteli w Ameryce Północnej. Łańcuch ten wyróżnia się szczególnie wysoką rozpoznawalnością marki oraz wyjątkowym pozycjonowaniem, jeszcze sprzed 30 lat jako oferujący "najlepszą cenę ze wszystkich krajowych łańcuchów” (the best price of any national chain).
Odnosząc się do tej operacji CEO Accora - Gilles Pélisson mówi: "Stany Zjednoczone są dla nas kluczowym rynkiem. Mając ambicję stania się światowym liderem na rynku hoteli klasy ekonomicznej i budżetowej, Accor planuje rozwój sieci Motel 6 poprzez otwarcie do 2010 r. ponad 200 obiektów w USA i Kanadzie”
Źródło: Accor
|