Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Kawa z ciastkiem w pobliskiej kawiarence –...

Aktualności hotelarskie z kraju


Kawa z ciastkiem w pobliskiej kawiarence – wyniki badania „Polska na talerzu 2013"


Dodano: 2013-04-04

Drukuj

Wyślij


Polacy najchętniej wybierają lokalne kawiarnie, a podczas jednej wizyty najczęściej wydają w nich od 10 do 25 zł. Z wyjątkiem mieszkańców dużych miast, deklarują, że ich częstotliwość wizyt w kawiarniach zmniejsza się, co potwierdzają wyniki raportu „Polska na talerzu 2013” sieci hurtowni MAKRO Cash & Carry.

Bywanie w kawiarniach stanowi przede wszystkim element wielkomiejskiego życia. Podczas gdy co drugi Polak deklaruje, że odwiedza kawiarnie rzadziej niż 3 lata temu, mieszkańcy metropolii twierdzą, że w ich przypadku ta częstotliwość utrzymuje się na tym samym poziomie, co wcześniej. Faktycznie w dużych aglomeracjach obserwujemy prawdziwy rozkwit różnego rodzaju klubokawiarni i kawiarni. Z jednej strony to bardzo dobrze. Z drugiej jednak tendencja spadkowa częstotliwości wizyt w kawiarniach może stanowić istotną barierę dla rozwoju tego segmentu rynku w Polsce w najbliższych latach. Wśród barier wymienianych przez ankietowanych wyłania się aspekt finansowy, który oznacza nic innego jak to, że posiłki w kawiarniach traktowane są przez Polaków jako dobra wyższego rzędu – mówi Anna Kaczor, menedżer ds. grupy klientów Horeca w MAKRO Cash & Carry.



Największą popularnością cieszą się wśród Polaków lokalne kawiarnie, które preferuje blisko połowa respondentów badania przeprowadzonego na potrzeby raportu „Polska na talerzu 2013“. Taka postawa jest potwierdzeniem lokalnego patriotyzmu, coraz bardziej widocznego w naszym kraju, ale również ogólnoświatowego trendu jakim jest Slow Life. Duża grupa Polaków coraz chętniej żyje zgodnie z zasadami powolności, identyfikuje się ze swoim regionem, miastem, dzielnicą i wspiera świadomie przedsiębiorców tam działających – właścicieli kawiarni, restauracji, sklepów spożywczych czy piekarni – mówi Anna Karasińska, kierownik działu badawczego Instytutu Badania Opinii „Homo Homini”. Na drugim miejscu pod względem popularności plasują się cukiernie serwujące kawę. Warto również zwrócić uwagę na dużą liczbę wskazań na kawiarnie sieciowe (blisko 25%), co świadczy o umacnianiu się ich pozycji na rynku.

Kawiarnia w widoczny sposób wpisuje się w styl życia Polaków, którzy przychodzą dziś do niej już nie tylko po to, by napić się kawy i zjeść deser, ale także, by popracować na przenośnym komputerze lub spędzić czas ucząc się czy czytając. Nadal jednak najchętniej odwiedzamy kawiarnię, aby po prostu spotkać się ze znajomymi, co potwierdza ponad połowa respondentów badania. Istotnym powodem spędzania czasu w kawiarni stała się również potrzeba relaksu (16,3%). Co ciekawe, dopiero na trzecim miejscu wyłania się możliwość delektowania się dobrą kawą, choć świadomość konsumencka walorów tego napoju znacznie wzrosła przez ostatnie lata. Polacy mają coraz bardziej sprecyzowane oczekiwania wobec małej czarnej i coraz lepiej wydają się rozpoznawać walory dobrej jakości kawy – mówi Anna Kaczor. Respondenci w kawiarniach najczęściej i najchętniej zamawiają kawę oraz ciastko lub deser. Ponad połowa ankietowanych na jednorazową wizytę w kawiarni przeznacza od 10 do 25 złotych.

Badanie w ramach raportu „Polska na talerzu 2013” na zlecenie MAKRO Cash & Carry przeprowadził w lutym 2013 roku Instytut Badania Opinii „Homo Homini”, na próbie reprezentatywnej N = 1000.

Źródło: Makro Cash & Carry - 3.04.2013


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji