Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Stabilny wzrost udziału w rynku Grupy Hotelowej...

Aktualności hotelarskie z kraju


Stabilny wzrost udziału w rynku Grupy Hotelowej Orbis


Dodano: 2013-05-10

Drukuj

Wyślij


„Wyniki pierwszego kwartału 2013 r. odzwierciedlają niekorzystne tendencje w gospodarce. Warto jednak podkreślić, że poziom wskaźników osiągniętych w pierwszym kwartale nie ma istotnego wpływu na wynik uzyskany w skali dwunastu miesięcy, ponieważ zwykle stanowi mniej niż 10% wartości EBITDA w całym roku. W związku z tym, Orbis zwykle prognozuje trend po zakończeniu pierwszego półrocza.” – powiedział Laurent Picheral, podsumowując wyniki spółki w 1 kwartale 2013 roku.

Na niekorzystne wyniki sektora hotelowego w pierwszym kwartale wpływ miało kilka czynników o charakterze jednorazowym lub odwracalnym. Po pierwsze, niestabilna sytuacja makroekonomiczna skłaniała klientów korporacyjnych do podejmowania decyzji o odwołaniu lub przesunięciu w czasie niektórych imprez (MICE) w oczekiwaniu na poprawę warunków na rynku. Biorąc pod uwagę przewidywania wielu analityków, druga połowa roku powinna przynieść ożywienie gospodarcze. Po drugie, z uwagi na niski poziom popytu w okresie zimowym w Polsce, duże linie lotnicze zawiesiły wiele regularnych połączeń, które zostały w większości wznowione w kwietniu. Po trzecie, negatywny wpływ na wyniki pierwszego kwartału miał kalendarz dni wolnych od pracy (w tym Świąt Wielkanocnych). Przesunięcie kilku milionów złotych przychodów z marca na kwiecień znacząco wpłynęło na wskaźniki finansowe Spółki. Pomimo niekorzystnego otoczenia gospodarczego łączne przychody Grupy Hotelowej Orbis w pierwszym kwartale 2013 r. były satysfakcjonujące i wyniosły 119, 4 mln zł w ujęciu „like-for-like”.



Dzięki swojemu doświadczeniu i nowoczesnym narzędziom analitycznym Orbis szybko zareagował na zmieniające się warunki rynkowe. Dla zrównoważenia niekorzystnych zmian w segmencie MICE, Orbis bardziej skoncentrował się na klientach indywidualnych i grupach podróżujących w celach turystyczno-wypoczynkowych. Jednocześnie, w pierwszym kwartale roku, Spółka rozpoczęła wdrażanie strategii ukierunkowanej na wzrost wolumenu sprzedaży w celu zwiększenia udziału w rynku. Orbis kontynuował także proces restrukturyzacji realizowany na obu poziomach, tj. zarówno w hotelach, jak i w Biurze Zarządu. Wprowadzane zmiany przyniosą korzyści po stronie kosztów w nadchodzących miesiącach.

W pierwszym kwartale 2013 r. Spółka z sukcesem kontynuowała realizację strategii „asset light”. Orbis sfinalizował transakcję sprzedaży hotelu Mercure Kasprowy w Zakopanem za cenę 56, 4 mln zł z jednoczesnym zawarciem umowy franczyzy hotelu.

W celu zwiększenia udziału w rynku, Orbis w pierwszych trzech miesiącach 2013 r. powiększył sieć o trzy hotele działające zgodnie z modelem „asset light”. Mercure Piotrków Trybunalski, Mercure Krynica Zdrój Resort & SPA oraz ibis Styles Wałbrzych oferują gościom łącznie 268 pokoi. W najbliższych miesiącach Spółka planuje kolejne otwarcia hoteli na podstawie umów franczyzy lub zarządzania. Ten kierunek rozwoju jest nadal priorytetem dla Grupy Hotelowej Orbis.

W ramach przeciwdziałania niekorzystnym warunkom rynkowym, w pierwszym kwartale 2013 r., Orbis prowadził zimowe kampanie marketingowe na stronie accorhotels.com. Dzięki tym działaniom Spółka znacząco zwiększyła udział rezerwacji pokoi hotelowych dokonanych poprzez bezpośrednie kanały dystrybucji, które są tańsze i najbardziej efektywne dla Spółki.

Orbis konsekwentnie wspiera społeczności lokalne i realizuje drugi projekt społeczny - “Accordeon Samodzielności”, pod patronatem honorowym Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Dzięki doświadczeniu zdobytemu w trakcie realizacji pierwszej edycji projektu oraz pozytywnemu odbiorowi ze strony uczestników i firm partnerskich, rozpoczęto już przygotowania do drugiej edycji programu, która rozpocznie się jesienią tego roku.

Nieustannie, z uwagą obserwujemy sytuację makroekonomiczną i jej wpływ na wyniki Orbisu. Spółka będzie nadal aktywnie dostosowywać się do niekorzystnych warunków, zarówno poprzez działania wspierające sprzedaż, jak i optymalizację wydatków, pozwalającą na lepszą kontrolę kosztów. Aktualna, niestabilna sytuacja na rynku potwierdza słuszność decyzji Orbisu o realizacji strategii „asset light”, ponieważ przyjęty model biznesowy umożliwia bardziej efektywne działanie w zmiennym otoczeniu rynkowym.” - powiedział Laurent Picheral, prezes Orbis S.A.

Źródło: Orbis SA - 9.05.2013


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji