Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) sprawdzi, czy Hotel Gołębiewski w Wiśle używał zgodnie z prawem nazwy "hotel" i oznaczenia czterogwiazdkowego. Takie informacje pojawiły się w reklamach obiektu. UOKiK dodaje, że posługiwanie się tymi oznaczeniami wymaga uzyskania odpowiedniej decyzji administracyjnej klasyfikującej obiekt do właściwego rodzaju i kategorii.
- Hotel nie używa w reklamach informacji, że został skategoryzowany na poziomie czterech gwiazdek - mówi dyrektor Hotelu Gołębiewski w Wiśle Jarosław Brożyna. - Taka kategoryzacja jeszcze nie została dokonana - podkreśla.
Jest to jedno z pierwszych postępowań wszczętych na podstawie obowiązującej od 21 kwietnia br. ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (zwanej ustawą antymonopolową), która wprowadza nowe zasady karania firm za praktyki naruszające interesy konsumentów.
O zajęcie się tą sprawą wystąpił marszałek województwa śląskiego.
- Nie mógł on zaszeregować obiektu do odpowiedniego rodzaju i kategorii, gdyż hotel nie miał zezwoleń z nadzoru budowlanego i straży pożarnej - mówi Alicja Kral, dyrektor delegatury UOKiK w Katowicach. - Mimo to właściciel obiektu używał nazwy "hotel" i oznaczenia czterema gwiazdkami. Wprawdzie nie umieścił go na budynku, ale w ofertach internetowych już tak.
UOKiK może nałożyć karę pieniężną w wysokości do 10 proc. przychodu ubiegłorocznego.
Źródło: Metro – 13.06.2007 r.
|