Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Łódzka oferta turystyczna oczami szefostwa... | Aktualności hotelarskie z kraju
Łódzka oferta turystyczna oczami szefostwa Regionalnej Organizacji Turystycznej
|
Łodzki Novotel (fot. propertynews.pl)
|
Swoje opinie w sprawie oceny łódzkiej branży turystycznej, ze szczególnym uwzględnieniem oferty hotelowej przedstawił w rozmowie z letnią redakcją Gazety, wicedyrektor Regionalnej Organizacji Turystycznej, Tomasz Koralewski – czytamy w portalu Gazeta.pl
Tomasz Koralewski z ROT w Łodzi przedstawił w rozmowie z Gazetą.pl szereg spostrzeżeń dotyczących Łodzi w perspektywie rozwoju branży turystycznej, jak i sytuacji miasta w zakresie oferty hotelowej. Oto niektóre z nich:
W porównaniu z ubiegłym rokiem Łódż może pochwalić się większą liczbą turystów, którzy odwiedzili miasto w tym roku. Oprócz turystów biznesowych, którzy w głównej mierze przyczynili się do wzrostu tego wskaźnika, korzystny trend wzrostowy zaobserwowano również w grupie turystów wypoczynkowych.
W ostatnich pięciu latach wybudowano w Łodzi pięć hoteli czterogwiazdkowych, które to właśnie przyczyniają się do wzrostu turystyki wypoczynkowej przygotowując atrakcyjne oferty weekendowe. - Łódź jest trochę innym miastem niż Kraków czy Wrocław. U nas ruch w hotelach jest w środku tygodnia właśnie ze względu na turystykę biznesową, natomiast zawsze mieliśmy problem z weekendami. I hotele coraz bardziej interesują się stworzeniem typowo turystycznej oferty na weekend – mówi Tomasz Koralewski.
Wiosna i jesień to natomiast pory roku obfitujące w najciekawsze oferty dla turystów biznesowych w Łodzi. Wynika to między innymi stąd, że korporacje i duże firmy nie robią spotkań w wakacje, a zimą raczej szuka się obiektów plenerowych.
Jeśli chodzi o turystykę biznesową, to trzeba podkreślić, że ważnym atutem Łodzi jest także dostępność komunikacyjna. Zdaniem Koralewskiego dla organizacji wielkich wydarzeń w skali międzynarodowej potrzebna byłaby organizacja typu convention bureau, która potrafiłaby zebrać poszczególne oferty w odpowiednie pakiety. - Trzeba wypracować ofertę, która wykorzystywałaby duże obiekty typu Atlas Arena, Centrum Konferencyjno-Wystawiennicze, Biała Fabryka, Pałac Poznańskiego, filharmonia, Teatr Wielki, zaraz EC1, uczelnie i hotele, które mają spore zaplecze konferencyjno-kongresowe. Mamy do zaoferowania naprawdę dużą powierzchnię wystawienniczą – precyzuje Koralewski.
Źródło: Gazeta.pl – 03.08.2013
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |