redakcja@hotelinfo24.pl

| Reklama w Hotelinfo24

Nowy użytkownik »

Przypomnij hasło »

Zarządzanie w hotelu | Sprzedaż i marketing | Obsługa gościa | Pion hotelowy | Gastronomia | Baza wiedzy | Ciekawostki | Testy | SPA & Wellness

Strona główna » Wiadomości z kraju » Certyfikaty w hotelach i obiektach PPH&R

Wiadomości z kraju


Certyfikaty w hotelach i obiektach PPH&R

Dodano: 2013-08-12

Drukuj

Wyślij

W działalności branży hotelowej coraz większą rolę odgrywają różnego rodzaju certyfikaty i wyróżnienia. Przyznawane są one przez rozmaite instytucje hotelarskie i turystyczne i zawsze niosą ze sobą dodatkową informację dla Gości – stanowią potwierdzenie, że dany obiekt spełnia określone normy i jest wart polecenia. Wieloma certyfikatami mogą poszczycić się hotele i obiekty grupy Polish Prestige Hotels & Resorts.

Do grupy najbardziej popularnych certyfikatów dla hoteli zaliczyć można z pewnością certyfikaty jakości obsługi klienta. Przy audytach, przeprowadzanych na zlecenie jednostek certyfikujących, brane są pod uwagę m.in.: procesy rejestracji, poziom obsługi w restauracji hotelowej, możliwość komunikacji z pracownikami hotelu w językach obcych czy też dostępność i atrakcyjność ofert dodatkowych. Hotele otrzymują również certyfikaty, dotyczące innych obszarów ich działalności. Wśród nich wymienić możemy m.in.: certyfikaty ekologiczne (związane z realizacją strategii CSR – corporate social responsibility – społecznej odpowiedzialności biznesu), certyfikaty regionalne (potwierdzające, że dany obiekt jest miejscem wyjątkowym w danym regionie i podkreślające jego wkład w funkcjonowanie i rozwój społeczności lokalnej), certyfikaty dla obiektów przyjaznych dzieciom, przystosowanych dla osób niepełnosprawnych etc.

Certyfikaty jakości spełniają kilka istotnych funkcji. – Marka produktu (renoma organizacji) pełni funkcję: gwarancyjną, promocyjną i identyfikacyjną. Takie same funkcje spełniają certyfikaty jakości, przy czym należy zwrócić uwagę na funkcję identyfikacyjną – certyfikat wyodrębnia produkty (lub firmy) nim oznaczone z szeregu innych, nawet tzw. markowych – mówi Monika Trojan z Biura Fundacji PPH&R.

Jednym z hoteli grupy PPH&R, wyróżnionym za działalność proekologiczną, jest Hotel Branicki**** z Białegostoku. W 2010 r. obiekt ten otrzymał Certyfikat „Czysta Turystyka”. – Staranie się o jego otrzymanie wynikało ze świadomości oddziaływania Hotelu Branicki na środowisko naturalne, a co za tym idzie – zobowiązania do ciągłego doskonalenia działalności firmy i uwzględnienia w jej planach ochrony środowiska, jako jednego z priorytetów. Staramy się, aby działalność naszego hotelu była prowadzona w myśl polityki zrównoważonego rozwoju, w której dobro naszych Gości, ochrona środowiska i wkład w rozwój społeczności lokalnych są, obok rozwoju ekonomicznego, najważniejszymi elementami – mówi Anna Horodeńska, Kierownik Sprzedaży i Marketingu w Hotelu Branicki****.

Posiadanie certyfikatu to jednak nie tylko prestiż, ale także określone zobowiązania. W ramach starań o Certyfikat, Hotel Branicki**** zobowiązał się do:
·    przestrzegania wszystkich wymogów prawnych w zakresie ochrony środowiska,
·    monitorowania i ograniczania zużycia wody i energii (cieplnej i elektrycznej) poprzez wdrażanie nowych rozwiązań i stosowanie najlepszych praktyk,
·    zmniejszenie ilości powstających odpadów poprzez zastosowanie opakowań wielorazowych, wydzielenie surowców wtórnych, bezpieczne magazynowanie i przekazywanie firmom posiadającym odpowiednie decyzje administracyjne,
·    ograniczania ilości i uciążliwości dla środowiska używanych środków czystości oraz innych środków chemicznych,
·    systematycznego sprawdzania i dbania o sprawność systemu wentylacyjnego,
·    promowania własnych działań prośrodowiskowych wśród Gości, dostawców i podwykonawców firmy poprzez uświadamianie im ich wpływu i odpowiedzialności za środowisko oraz proponowanie konkretnych działań służących jego ochronie, w szczególności promowanie zasad zrównoważonej turystyki,
·    prowadzenia wśród Gości działań promujących regionalną kulturę i atrakcje przyrodnicze.

Czytaj dalej


REKLAMA




Jakie korzyści niesie ze sobą posiadanie tego rodzaju certyfikatu? – Posiadanie certyfikatu to, oprócz prestiżu oraz satysfakcji z rozwiązań mających na celu ochronę środowiska, również inne korzyści, niezwykle ważne dla właścicieli hoteli i pensjonatów – korzyści finansowe, wynikające z oszczędności energii, wody, środków piorących itp. – dodaje Anna Horodeńska.

Na nieco inne korzyści, płynące z posiadania przez hotel określonego certyfikatu, zwraca uwagę Monika Trojan z Biura Fundacji PPH&R. – Posiadanie certyfikatu daje szereg korzyści: sprzyja uzyskaniu zaufania interesariuszy, zwłaszcza gości, co jest podstawą skutecznych relacji biznesowych, daje przewagę na rynku konkurencyjnym, gdyż nie wszystkie podmioty posiadają certyfikaty, zwiększa szansę na pozyskiwanie nowych rynków, daje pewność, że kadra kierownicza hotelu skutecznie zarządza i dąży do osiągnięcia wyznaczonych celów, podnosi prestiż na rynku i rodzi dumę wśród własnych pracowników i partnerów biznesowych, wyzwala potrzebę zmian, nowych inicjatyw oraz sprzyja tworzeniu kreatywnych postaw, ogranicza audyty klientowskie, gdyż posiadanie certyfikatu eliminuje potrzebę ich przeprowadzania – mówi.

Polish Prestige Hotels & Resorts to fundacja, zrzeszająca kilkadziesiąt hoteli i obiektów hotelowych z całej Polski. Przynależność do grupy PPH&R to gwarancja wysokiego standardu, bogactwa wyposażenia, wyjątkowej atmosfery oraz najwyższej jakości świadczonych usług. Wyjątkowa dbałość o każdego klienta wyrażona jest w credo Fundacji: "Przyjedziesz... polubisz... powrócisz...".


Źródło: Feniks Media Group – 09.08.2013


Komentarze:

Święta w hotelu jak w domu? Czy to możliwe? ...więcej»

Orbis pomaga młodzieży w usamodzielnianiu się ...więcej»

Ruszyło kasyno w hotelu Andersia w Poznaniu ...więcej»

Urząd Miasta w Sosnowcu oficjalne zgodził się na użyczenie nazwy miasta w nazwie nowego hotelu ...więcej»

Hotel Pałac w Wolsztynie gospodarzem międzynarodowego konkursu kulinarnego ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

I Ogólnopolski Próbny Egzamin Zawodowy już na koniec listopada! ...więcej»

Spa i wellness w śląskiej Centurii ...więcej»

Twoim zdaniem rok 2014 r. w aspekcie obłożenia będzie dla polskich hotelarzy od poprzedniego:

zdecydowanie lepszy (16%)

lepszy (19%)

podobny (14%)

słabszy (17%)

zdecydowanie słabszy (14%)

nie mam zdania (21%)

Czy jesteś pewien, że wybierzesz najlepszą ofertę? Jak...

2014-04-18, 19:54:04 ~Hostel Fraszka Wrocław

...

2014-04-15, 22:04:01 ~L

Musi być dojad pociągiem do Zegrza Kobieta to jest kluczowa...

2014-04-09, 15:42:47 ~marek

Ktoś Kupi Geovitę (bo do sprzedania) powiększy o teren obok...

2014-04-09, 15:39:27 ~marek

o czym ty piszesz ??? jakie pustki?

2014-03-10, 12:33:31 ~john

więcej o tych Panach na www.real2b.pl

2014-02-28, 15:31:51 ~Gość

Dziwne, że nie meldowali gościa - byłoby wówczas...

2014-01-31, 09:36:58 ~falcon

jeśli woda nie będzie spiętrzona to w jaki sposób miały by...

2014-01-25, 19:00:28 ~piotrek

Aplikacja mobilna dla sieci 5 hoteli? Toż to kompletne...

2014-01-21, 21:38:34 ~Mobi Ekspert

stat4u

Copyright © 2004-2010 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone   LINKI

O portalu | Polityka prywatności | Partnerzy | Reklama w portalu  | Kontakt