Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Badanie standardu jakości usług hoteli PPH&R | Aktualności hotelarskie z kraju
Badanie standardu jakości usług hoteli PPH&R
|
|
Obiekty hotelowe, charakteryzujące się wysoką jakością usług, powinny się tym faktem chwalić i szczycić. Hotele mają swoją kategoryzację gwiazdkową, dzięki której można określić, jaki poziom reprezentują. Oprócz kategoryzacji gwiazdkowej, hotele biorą udział w wielu różnych konkursach jakości. Jednym z takich konkursów jest badanie standardu jakości usług hoteli grupy Polish Prestige Hotels & Resorts.
Goście hotelowi coraz częściej zasięgają różnych opinii, zanim zdecydują się na wybór danego hotelu. Szukają dobrej jakości usług. Nie jadą w pierwsze napotkane w Internecie miejsce, które posiada w swej nazwie słowo „hotel”. Dzisiaj gość chce wiedzieć, jakie warunki panują w hotelu, jaka jest oferta zabiegów dodatkowych, jaka obsługa, czy jest ładnie, miło i profesjonalnie.
Certyfikaty hotelowe działają podobnie jak certyfikaty zawodowe i umiejętnościowe osób prywatnych – hotel posiadający certyfikat wyróżnia się spośród tysięcy innych, dostępnych na rynku. Hotele zrzeszone w Polish Prestige Hotels są wyselekcjonowane, muszą spełniać odpowiednie kryteria, aby zostać uczestnikiem programu marketingowego Polish Prestige Hotels & Resorts. Dlatego po przyjęciu do grona PPH&R taki obiekt może zostać odznaczony certyfikatem. Jest on gwarancją, że obiekt spełnił wszystkie wymogi kandydackie. Dodatkowo, raz na dwa lata, wszystkie hotele PPH&R poddawane są anonimowej kontroli pod kątem jakości świadczonych usług w ramach Konkursu Jakości Usług. Jest to jedyny tego rodzaju konkurs w Polsce, przeprowadzany w grupie hotelowej. W tym roku będzie jest to już siódma edycja Konkursu Jakości Usług, który zapoczątkowany został w 2001 roku. Nagrody w tym plebiscycie przyznawane są dla trzech najwyżej ocenionych obiektów w dwóch kategoriach: działalność podstawowa oraz działalność podstawowa i dodatkowa łącznie.
Tegoroczna edycja badania standardu jakości usług hoteli PPH&R jest realizowana od maja do września 2013 r. Istotnym elementem badania jest anonimowość kontroli i utrzymanie efektu zaskoczenia w celu pomiaru poziomu jakości usług w naturalnej relacji gość – hotel. Ocenie podlegają różnorodne aspekty związane z całościowym funkcjonowaniem hoteli w następujących, głównych kategoriach: działalność hotelowa, działalność gastronomiczna, usługi rekreacyjne i usługi biznesowe.
Celem konkursu jest zachęcanie oraz motywowanie do stałego podnoszenia wysokiego standardu i jakości usług świadczonych w hotelach grupy Polish Prestige Hotels & Resorts. Uzyskiwane jest to między innymi poprzez ustalenie rankingu hoteli w ramach konkursu, na podstawie badania mocnych i słabych stron poszczególnych obiektów PPH&R. Następnie dokonane zostaje porównanie ocen w stosunku do poprzedniego rankingu hoteli oraz omówienie wyników na najbliższym posiedzeniu Rady Hoteli.
Zwycięzca konkursu otrzymuje statuetkę „Perła Hoteli”, którą oczywiście eksponuje. Do 2011 roku statuetka była przechodnia, a w 2011 r. wprowadzone zostały statuetki indywidualne dla każdej edycji konkursu.
Polish Prestige Hotels & Resorts to fundacja, zrzeszająca kilkadziesiąt hoteli i obiektów hotelowych z całej Polski. Przynależność do grupy PPH&R to gwarancja wysokiego standardu, bogactwa wyposażenia, wyjątkowej atmosfery oraz najwyższej jakości świadczonych usług. Wyjątkowa dbałość o każdego klienta wyrażona jest w credo Fundacji: "Przyjedziesz... polubisz... powrócisz...".
Źródło: Feniks Media Group – 14.08.2013
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |