Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Orbis poprawił frekwencję w 1 połowie 2013 roku

Aktualności hotelarskie z kraju


Orbis poprawił frekwencję w 1 połowie 2013 roku


Dodano: 2013-08-29

Drukuj

Wyślij


„W drugim kwartale 2012 roku, na rynek hotelowy w Polsce, bardzo korzystny wpływ wywarła organizacja Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, w związku z tym, bezpośrednie porównania z wynikami roku poprzedniego nie są miarodajne. Znaczące wzrosty średniej ceny (ADR) odnotowane na głównych rynkach w: Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie były w 2012 roku źródłem dodatkowych zysków przewyższających 12 mln zł. Tak wysoka baza roku poprzedniego jest powodem znaczącego spadku przychodów spółki do poziomu 309,3 mln zł, tj. - o 10,3% - w ujęciu porównawczym „like-for-like”, w pierwszym półroczu 2013 roku”.- powiedział Laurent Picheral komentując wyniki Spółki w 1 półroczu 2013 r.

Wyniki operacyjne

Realizacja strategii wzrostu wolumenu sprzedaży w pierwszym półroczu 2013 roku przyniosła zwiększenie frekwencji (OR) w ujęciu „like-for-like” o 3,9 p.p., do poziomu 55,9%. Korzystne zmiany odnotowano zwłaszcza w segmencie hoteli ekonomicznych, gdzie frekwencja w ujęciu „like-for-like wzrosła o +7,2 p.p. (do 61,7%), w porównaniu do wzrostu o 2,8 pp (do 53,9%) w hotelach wyższej i średniej kategorii. Spadek przychodu na jeden dostępny pokój (RevPAR) w ujęciu rok do roku wynikał głównie z wyjątkowo wysokiego poziomu cen w 2012 roku, na który wpływ wywarły przede wszystkim Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej.



Koncentracja na działalności hotelarskiej

W pierwszym półroczu 2013 roku Orbis przeprowadził transakcję sprzedaży firmy wynajmu samochodów, tzn. pozostałej części spółki Orbis Transport. Wspomniana transakcja oznacza całkowite zaprzestanie prowadzenia działalności w branżach innych niż hotelarska i stanowi ważny element strategii Grupy Orbis, zakładającej koncentrację wyłącznie na hotelarstwie. Oznacza to także zakończenie realizacji trzyletniego programu, stanowiącego jeden z elementów strategii Spółki, przed upływem terminu ustalonego w 2010 roku.

Rozwój w oparciu o model „asset light”


W pierwszym półroczu 2013 roku podpisane zostały kolejne trzy umowy franczyzy na hotele: ibis Styles Wałbrzych (130 pokoi) oraz dwa nowe hotele ibis Styles Wrocław (130 pokoi) i ibis Styles Siedlce (100 pokoi), których otwarcie jest planowane odpowiednio na lata 2014 i 2015. Łącznie w pierwszym półroczu 2013 roku sieć hoteli należących do Grupy Orbis powiększyła się o 3 nowe obiekty.

Nakłady inwestycyjne

W pierwszym półroczu 2013 roku Grupa Hotelowa Orbis zrealizowała nakłady inwestycyjne w wysokości 43,6 mln zł, przede wszystkim na modernizacje hoteli oraz na zakończenie budowy hotelu Novotel w Łodzi, którego otwarcie nastąpiło w maju. Novotel Łódź oferuje gościom 161 pokoi wyposażonych zgodnie z najnowszą koncepcją projektową marki Novotel. Rozpoczęto także prace modernizacyjne we flagowych hotelach Grupy: Sofitel Warszawa Victoria, Novotel Warszawa Centrum i Mercure Warszawa Centrum (dawniej Holiday Inn). Aby wzmocnić swoją pozycję konkurencyjną, a także na bieżąco dostosowywać się do ogólnoświatowych trendów w hotelarstwie, Orbis koncentruje się na wprowadzeniu nowego wystroju wnętrz, opracowuje na nowo koncepcje z zakresu usług gastronomicznych i zachęca do szerszego korzystania z najnowszych zdobyczy technologii. Ponadto, spółka konsekwentnie inwestuje w rozwój systemów informatycznych współpracujących ze zintegrowanymi platformami dystrybucyjnymi i rezerwacyjnymi, które są dziś źródłem około 50% rezerwacji dokonywanych w hotelach Grupy. Jest to kluczowa kwestia na dzisiejszym, coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Orbis konsekwentnie realizuje swoją strategię, pomimo licznych wyzwań wynikających z kondycji światowej gospodarki, rosnącej konkurencji oraz braku spektakularnych wydarzeń jednorazowych w Polsce. Bez względu na kryzys na europejskich rynkach finansowych i spowolnienie gospodarcze obserwowane w Polsce w pierwszym półroczu 2013 roku, dobrze przygotowane spółki, które odpowiednio wcześnie podjęły działania przystosowawcze, wśród nich Orbis, mają szanse na stosunkowo łagodne przejście przez czas kryzysu. Biorąc pod uwagę aktualny stan rezerwacji w naszych hotelach, z umiarkowanym optymizmem patrzymy na prognozę wyników w drugim półroczu 2013 roku.” – powiedział Laurent Picheral.

Źródło: Orbis SA - 28.08.2013


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji