Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Fundacja „Moda na Warmię i Mazury”... | Aktualności hotelarskie z kraju
Fundacja „Moda na Warmię i Mazury” promuje ekologiczną turystykę
|
Unikalna flora i fauna Mazur warte poznania (fot. czy-masz-swiadomosc.oai.pl)
|
To czego nie było w dwóch wielkich kampaniach reklamujących Mazury jako Cud Natury, czyli promocji ofert aktywnej turystyki związanej z unikalnością tego regionu, proponuje Fundacja „Moda na Warmię i Mazury”. Projekt promocji dofinansowywany jest w 70 procentach z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie – informuje Gazeta.pl
Celom założonym przez Fundację służyć będzie projekt o nazwie "Turystyka ekologiczna (przyrodnicza) - szansą rozwoju regionu". Ma on zmienić optykę postrzegania Mazur w oczach zagranicznych turystów i rozbudzić ich zainteresowanie regionem poprzez praktyczne propozycje aktywnego wypoczynku, skłaniając ich do jego odwiedzenia. Tego właśnie elementu zabrakło w dwóch wielkich kampaniach reklamowych, które poza hasłowym zaproszeniem do odwiedzenia Mazur nie poparły jej konkretnymi ofertami.
Istotą mazurskiego cudu natury są występujące tu rzadkie gatunki fauny i flory. Akcja promocyjna ma więc uzmysłowić firmom i instytucjom działającym w branży turystycznej konieczność przygotowania konkretnych ofert aktywnej turystyki nastawionej na poznawanie przyrody.
W przeprowadzonej przez Fundację analizie folderów reklamowych, stron internetowych i profili społecznościowych wiodących obiektów turystycznych w regionie Warmii i Mazur, stwierdzono zupełny brak w ich materiałach treści dotyczących unikalności tego obszaru. Programy poszczególnych obiektów turystycznych nie oferują np. wycieczek do miejsc, gdzie turyści mogliby z bliska poznać rzadkie i chronione gatunki regionalnej przyrody.
W tej sytuacji Fundacja zamierza zorganizować warsztaty skierowane do osób pracujących w sferze turystyki - pracowników promocji i marketingu w obiektach turystycznych (hotele, pensjonaty), właścicieli gospodarstw agroturystycznych, przewodników po regionie, pracowników działów promocji w powiatach, miastach i gminach, pracowników centrów informacji turystycznej, pracowników organizacji turystycznych, dotyczące niewykorzystanych możliwości rozwoju turystyki przyrodniczej.
Projekt przewiduje dwudniowy program dla grup 15-20 osób w trzech miejscowościach: w Olsztynie - dla osób z części centralnej województwa (4-5 września 2013); w Giżycku - dla osób z rejonu wschodniego (10-11 września 2013); a w Ostródzie - dla osób z części zachodniej województwa (19-20 września 2013) .
Źródło: Gazeta.pl – 30.08.2013
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |