Już za kilka dni rusza program szkoleniowy finansowany przez Unię Europejską. 22
mln złotych pójdzie dla szkolenia dla firm związanych z turystyką. Do końca 2007
roku pracownicy będą mogli uczyć się za darmo angielskiego, francuskiego,
niemieckiego i rosyjskiego. Oprócz tego program zakłada naukę – jak wypromować
swój region. „Chcemy zachęcić do współpracy sieciowej, np. pięć pensjonatów wyda
wspólny katalog, dzięki czemu podzielą się kosztami reklamowymi albo stworzą
wspólny szlak wycieczkowy, który na swej drodze ma obiekty turystyczne i te
pensjonaty” – tłumaczy wiceprezes DGA Anna Szymańska (firma zajmuje się
wdrażaniem programu, na jej stronie www.dga.pl.
Na początku z pieniędzy UE będą mogli skorzystać przedsiębiorcy z woj.
dolnośląskiego, podlaskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego i
świętokrzyskiego. Potem dołączą kolejne regiony.
Źródło: Gazeta Wyborcza
– 21.12.2005
|