Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Największy rebranding w historii polskiego rynku...

Aktualności hotelarskie z kraju


Największy rebranding w historii polskiego rynku kawiarnianego


Dodano: 2014-03-06

Drukuj

Wyślij



Costa Coffee Złote Tarasy, Warszawa


CHI Polska rozpoczęła proces rebrandingu, w wyniku którego lider europejskiego rynku kawowego, Costa Coffee, zastąpi polskie marki coffeeheaven i Costa by coffeeheaven. Proces zmian rozpoczął się wcześniej niż zakładano i przebiega wyjątkowo szybko i dynamicznie.

Aktualnie Costa Coffee to największa i najszybciej rozwijająca się marka kawiarni na Wyspach Brytyjskich i numer 1 w Europie. To blisko 2800 kawiarni w 29 państwach na całym świecie. To ta sama ściśle strzeżona receptura mieszanki kawy od ponad 40 lat. Historia Costa Coffee sięga 1971 roku, gdy pochodzący z Włoch bracia Bruno i Sergio Costa stworzyli własną, niepowtarzalną mieszankę kawy Mocha Italia i tym samy rozpoczęli w Wielkiej Brytanii działalność pod nazwą Costa. Dokładna receptura mieszanki Mocha Italia to ściśle strzeżony sekret. Ziarna wypalane są metodą wolnego palenia, dzięki czemu aromat jest pełniejszy, a smak głębszy. Kryteria Costa Coffee są wyjątkowo surowe, gdyż zaledwie 1% kawy wyprodukowanej na świecie spełnia warunki jakościowe firmy.

W 2010 roku CHI Polska S.A. połączyła się z konsorcjum Costa Ltd, częścią grupy hotelarsko-gastronomicznej Whitbread PLC, jedną z najszybciej rozwijających się firm z grupy FTSE 100. W wyniku aliansu przeprowadzono szereg zmian prowadzących do pełnego procesu rebrandingu. Najważniejsze było precyzyjne zrozumienie potrzeb naszych Klientów, aby móc właściwie przygotować propozycje, które, mamy nadzieję, spotkają się z ich uznaniem. W bardzo krótkim czasie zrealizowaliśmy działania z bardzo wielu obszarów, co pozwoliło nam na wcześniejsze rozpoczęcie procesu rebrandingu. Działamy szybko i energicznie, czego efektem są pierwsze, otwierane właśnie kawiarnie Costa Coffee” – mówi Andrzej Jackiewicz, Dyrektor Zarządzający w CHI Polska.

Tempo zmian widać zwłaszcza teraz, w rozpoczętej pierwszej fazie rebrandingu, która potrwa do czerwca 2014 roku. 21 warszawskich kawiarni, w tym wszystkie Costa by coffeeheaven i  wybrane kawiarnie  coffeeheaven, zmieniają się właśnie w tym momencie! W pierwszym tygodniu marca działanie rozpoczęły Costa Coffee w Galerii Mokotów na poziomie 0 i +1, a także kawiarnia w budynku Nordea House. Dwa tygodnie później pierwsi goście przekroczą próg wielkiego i pięknego lokalu w Sadyba Best Mall. Druga faza rebrandingu obejmie wszystkie pozostałe kawiarnie w całej Polsce. W trzeciej fazie rebrandingu CHI Polska będzie zarządzała tylko marką Costa Coffee.

Costa Coffee zobowiązuje. Jest to pierwsza sieć kawiarni w pełni kontrolująca proces przygotowania kawy, od pozyskania ziaren, przez ich kompozycję i specjalny proces wolnego wypalania, aż po mistrzowskie przygotowanie kawy przez naszych baristów. Costa Coffee to nowa jakość. Wszystkie kawy przygotowujemy na bazie legendarnej mieszanki Mocha Italia. Rozszerzamy menu śniadaniowe, pojawią się chrupiące, świeże i zdrowe bagietki. Posiłki lunchowe zostaną przygotowane w piecu. Wszystkim zabieganym proponujemy wyborne quiche’e, a dbającym o linię absolutny hit – niskokaloryczne mini-sałatki” – o zmianach opowiada Jolanta Borowska, Dyrektor Marketingu.

Costa Coffee zachwyca prawdziwie europejskim wystrojem. Jaśniejsze i cieplejsze odcienie barw tworzą przytulną atmosferę, na ścianach wiszą dekoracje związane z historią marki. Niespodziankę stanowią polskie akcenty, czyli krzesła – muszelki z lat ’50 XX wieku. Za design kawiarni odpowiada słynne studio Stiff+Trevillon, które należy do najbardziej znanych biur architektonicznych w Wielkiej Brytanii.



Informacje o firmie:

Firma CHI Polska SA jest obecna na polskim rynku od 1999 roku i jest operatorem trzech marek z branży kawiarnianej: Costa Coffee, Costa by coffeeheaven i coffeeheaven.
Obecnie pod szyldem Costa by coffeeheaven oraz coffeeheaven funkcjonuje blisko 120 placówek zlokalizowanych głównie w centrach oraz galeriach handlowych w największych miastach Polski.
Od lutego 2010 roku CHI Polska SA jest częścią Costa Limited, która jest numerem 1 w Europie oraz zarządza drugą pod względem wielkości międzynarodową marką kawiarni na świecie - Costa Coffee. Założyli ją bracia Sergio i Bruno Costa w 1971 r. Siedem lat później powstała pierwsza kawiarnia Costa w Londynie. Obecnie firma posiada blisko 2800 kawiarni w 29 krajach, z czego ponad 1700 znajduje się w Wielkiej Brytanii. W roku 2010 i 2011 Costa Limited otrzymała od Allegra Strategies nagrodę "Najlepsze kawiarnie sieciowe w Wielkiej Brytanii i Irlandii", a w roku 2011 i 2012 Allegra Strategies przyznała jej tytuł "Najlepsze kawiarnie sieciowe w Europie". Cechą charakterystyczną sieci Costa Coffee jest wysoka jakość kawy z wyjątkowej mieszanki Mocha Italia, ciepła atmosfera zachęcająca do miłej pauzy w ciągu dnia oraz wykwalifikowani i przyjaźni bariści, którzy dbają o najwyższy standard obsługi.

Działaniom CHI Polska SA przyświeca filozofia oparta na zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu, począwszy od wyboru plantacji kawy dla swojej mieszanki (100% ziaren ma certyfikat Rainforest Alliance, organizacji stojącej na straży zrównoważonego rozwoju w obszarze rolnictwa, leśnictwa i turystyki), poprzez troskę o pracowników (polityka awansów pracowników poprzez efektywny system szkoleń i nieustanny rozwój organizacji, CHI Polska trzykrotnie zdobyła tytuł „Top Employers Polska”), partnerów biznesowych (czterokrotny zdobywca tytułu Cafe Retailer of the Year), skończywszy na działaniach na rzecz społeczności lokalnych. CHI Polska SA to wielokrotny laureat SCAE Mistrzostw Polski Barista i Mistrzostw Latte Art. Poprzez wszystkie te działania CHI Polska SA od lat wyznacza najwyższe standardy jakości w branży gastronomicznej.


Źródło: Citybell Consulting – 04.03.2014


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji