Kraków zyskał wspaniałą okazję promocyjną - dzięki umowie magistratu z Sheratonem - plakaty reklamujące miasto lada dzień nieodpłatnie zawisną w hotelach tej sieci na całym świecie. Problem tylko w tym, że plakaty reklamowe przygotowane przez biuro promocji i marketingu miasta przedstawiają hotelowy pokój z homarem na łóżku i napisem „Tylko luksus może Cię poirytować”.
Taka reklama mocno zdziwiła radnych. Artur Żyrkowski, który uczestniczył w kreacji plakatów tłumaczył radnym, że współcześnie w reklamie odchodzi się od dosłownych przekazów i że Kraków nie może się bez przerwy reklamować Lajkonikiem.
Wyjścia jednak nie ma, plakaty już przyjechały z drukarni i niebawem ruszą w świat. Artur Żyrkowski zapewnia, że przyniosą miastu wiele pożytku i na dodatek będą orężem w walce z nieprawdziwym stereotypem Krakowa jako miasta, do którego przyjeżdżają tylko nadużywający alkoholu Brytyjczycy i pasażerowie tanich linii.
Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków – 30.08.2007 r.
|