Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Orbis SA opublikował wyniki za pierwsze półrocze...

Aktualności hotelarskie z kraju


Orbis SA opublikował wyniki za pierwsze półrocze 2014 r.


Dodano: 2014-08-27

Drukuj

Wyślij


Znaczący wzrost EBITDA za 1 półrocze 2014 r. o 3,7% do 85,1 mln zł
 
Wejście Grupy na nowy, łotewski rynek poprzez zawarcie umów franczyzy
►    Wzrost wskaźnika RevPAR Grupy o 3,0% w ujęciu „like-for-like” będący efektem wzrostu wskaźnika ARR w obu segmentach biznesowych: o 1,1% w ujęciu „like-for-like” w hotelach klasy średniej i wyższej oraz o 3,6% w hotelach ekonomicznych;
►    Widoczna poprawa popytu ze strony klientów segmentu MICE  w hotelach wszystkich marek;
►    Wejście Grupy na nowy, łotewski rynek poprzez zawarcie umów franczyzy obejmujących następujące hotele: Mercure Riga Centre (143 pokoje) otwarty w drugim kwartale 2014 r., ibis Styles Riga (76 pokoi), którego otwarcie planowane jest na trzeci kwartał 2014 r., oraz Pullman Riga (160 pokoi), który powita pierwszych gości w 2015 r.;
►    NOVO2 - nowy koncept gastronomiczny we wszystkich hotelach marki Novotel w Polsce.



Pragnę podkreślić, że dotychczasowa strategia pozostaje niezmieniona, a Spółka nadal będzie podążać w wyznaczonym kierunku, w długookresowym horyzoncie czasowym. Grupa będzie koncentrować się na priorytetach strategicznych takich jak: doskonalenie produktu - modernizacja hoteli, dalsza ekspansja sieci poprzez zawieranie umów franczyzy i umów o zarządzanie, jak również poprzez realizację potencjalnych projektów rozwojowych podnoszących wartość Spółki dla akcjonariuszy.” - powiedział Gilles Clavie, Prezes Orbis SA

Wyniki finansowe

Według GUS w pierwszym półroczu 2014 r. w polskiej gospodarce utrzymywały się pozytywne tendencje, pomimo nieznacznego spadku dynamiki wzrostu. Dzięki korzystnemu otoczeniu gospodarczemu w pierwszym półroczu 2014 r. Orbis wypracował przychody w wysokości 322,8 mln zł, co oznacza wzrost o 1,9% w ujęciu „like-for-like” w porównaniu do roku ubiegłego. Zysk z działalności operacyjnej (EBITDA) wyniósł 85,1 mln zł, a Orbis zakończył pierwsze półrocze odnotowując 19,7% wzrost zysku netto, który osiągnął poziom 26,3 mln zł.

Wyniki operacyjne

Zwiększony popyt na imprezy MICE w hotelach wszystkich marek wywierał korzystny wpływ na wyniki Grupy. Pozytywne tendencje odnotowano także w zakresie liczby klientów biznesowych, odwiedzających nasze hotele w pierwszej połowie roku. Z drugiej strony wystąpił nieznaczny spadek popytu ze strony turystów, co szczególnie odczuły hotele ekonomiczne. Ogólnie wyniki operacyjne Orbisu utrzymują się na dobrym poziomie. Widoczny jest wzrost przychodu na jeden dostępny pokój (RevPAR) (o 3,0% w ujęciu „like-for-like”), będący efektem zarówno wyższych cen, jak i rosnącej frekwencji.

Ekspansja

Orbis rozwija swoją sieć hoteli. W pierwszym półroczu 2014 r. Grupa weszła na rynek łotewski, wprowadzając w Rydze 3 marki Accor: Mercure, ibis Styles i Pullman. Nowo otwarty hotel Mercure Riga Centre oferuje gościom 143 oryginalnie zaprojektowane pokoje. Rozpoczęcie działalności dwóch kolejnych hoteli zaplanowane jest w późniejszym terminie: w hotelu Pullman Riga (160 pokoi) trwają jeszcze prace budowlane, które zostaną zakończone w 2015 roku, natomiast ibis Styles Riga (76 pokoi) powita pierwszych gości już 1 września bieżącego roku. Poza rozwojem sieci poprzez umowy franczyzy, Orbis wdraża także własne projekty inwestycyjne, np. hotel Mercure w Krakowie. Podpisaliśmy już umowę przedwstępną na zakup gruntu i czekamy na uzyskanie pozwoleń, aby móc kontynuować ten projekt. Zarząd Orbisu potwierdza strategiczny cel, jakim jest kontynuacja budowy solidnego portfela hoteli, który wzmocni pozycję Spółki jako lidera na rynku hotelowym w Polsce i w Krajach Bałtyckich.

Modernizacje

Orbis wzmacnia swoją pozycję lidera także poprzez rozwój produktu. W pierwszym półroczu 2014 r. na projekty modernizacyjne przeznaczono kwotę 42,5 mln zł. Kluczowe prace remontowe przeprowadzono w hotelach Sofitel Warsaw Victoria, Novotel Warszawa Centrum i Orbis Gdynia. Ponadto w 6 hotelach marki Novotel i w 1 hotelu marki Mercure zrealizowane zostały inne projekty mające na celu podniesienie standardu. Spółka dostrzega konieczność podążania za szybko zmieniającymi się oczekiwaniami gości, dlatego też będzie nieustannie inwestować i rozwijać się, by zachować przewagę konkurencyjną na rynku, zapewnić nowoczesny produkt i wysoki poziom oferowanych usług.

Innowacje

W pierwszym półroczu 2014 r. Orbis wprowadził nowy koncept gastronomiczny NOVO2 dla hoteli Novotel w Polsce. W swoim założeniu projekt NOVO2 to specjalnie zaaranżowana nowoczesna i wygodna przestrzeń, która skupia życie hotelowe, stając się atrakcyjnym uzupełnieniem lobby.

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Orbis wyznacza trendy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu w polskiej branży hotelowej. W pierwszym półroczu 2014 r. kolejne 20 młodych osób, które znajdują się w trudnej sytuacji i zostały wykluczone z funkcjonowania w życiu społecznym, skorzystało z programu „Accordeon Samodzielności”, uzyskując pomoc w usamodzielnieniu się i wejściu na rynek pracy. Orbis zaangażował się także w zapobieganie i przeciwdziałanie wykorzystywaniu dzieci w sektorze turystycznym i został zaproszony do aktywnego udziału w ogólnoświatowej kampanii Nie odwracaj wzroku”. Dzięki konsekwentnej realizacji wytycznych operacyjnych przez hotele Grupy, w pierwszym półroczu 2014 r. udało się obniżyć zużycie wody i energii o odpowiednio 12,8% i 1,3%, co przełożyło się na oszczędności w łącznej kwocie 2,5 mln zł.

Orbis w pierwszym półroczu 2014 r. odnotował znaczną poprawę wyników we wszystkich obszarach swojej działalności. Jako bardziej efektywne i rentowne przedsiębiorstwo możemy kontynuować nasz rozwój, by podnosić wartość firmy dla akcjonariuszy. Liczę, że dobra kondycja polskiej gospodarki utrzyma się w kolejnych miesiącach i sprzyjać będzie realizacji naszych planów rozwojowych.” -  powiedział Gilles Clavie, podsumowując wyniki pierwszego półrocza 2014 r.

***
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce, oferująca 11 600 pokoi w 62 obiektach zlokalizowanych w 30 miastach w Polsce oraz w 4 hotelach w Krajach Bałtyckich. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

Strategicznym inwestorem Orbisu jest Accor, wiodący na świecie operator hotelowy, który oferuje swoim gościom oraz partnerom biznesowym wiedzę oraz doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), a także właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest). Celem ich działania jest zapewnienie długoterminowego i harmonijnego rozwoju Grupy Accor w interesie jej interesariuszy. 

Accor oferuje swoje usługi biznesmenom i turystom w 92 krajach, w których dysponuje 3 600 hotelami z 460 000 pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych gwarantuje zróżnicowaną ofertę - od luksusowych hoteli Sofitel, Pullman, MGallery oraz Grand Mercure, przez hotele średniej kategorii pod marką Novotel, Suite Novotel, Mercure oraz Adagio aż po hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget oraz hotelF1. Grupa Accor stworzyła efektywny system narzędzi cyfrowych, do których należą - portal rezerwacyjny  accorhotels.com, strony internetowe poszczególnych marek hotelowych oraz program lojalnościowy Le Club Accorhotels.

Accor, jako wiodąca na świecie szkoła hotelarstwa, jest zaangażowany w rozwój talentów swoich 170 000 pracowników hoteli, działających pod markami Accor. Są oni, na co dzień ambasadorami kultury obsługi oraz innowacyjności, które zapewniają rozwój Grupy w okresie ponad 45 lat jej istnienia.


Źródło: Accor.com – 26.08.20114

 


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji