Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Przyszli mistrzowie kuchni jadą do stolicy...

Aktualności hotelarskie z kraju


Przyszli mistrzowie kuchni jadą do stolicy zgotować sobie sukces


Dodano: 2014-11-10

Drukuj

Wyślij


Blisko 300 młodych kucharzy, 100 kg warzyw, 80 kg owoców, ponad 140 kg mięsa i aż 280 kg ryb, a do tego 100 litrów oleju. Tak w liczbach podsumować można pięć edycji konkursu „Zgotuj Sobie Sukces”. Całość okraszona kwotą blisko 200 tys. zł, bo tyle warte są nagrody dla dotychczasowych laureatów. Za kilka dni odbędą półfinały kolejnej, 6. już edycji tego prestiżowego konkursu kulinarnego. O nagrodę główną - 10 tys. zł powalczą uczniowie z kilkunastu szkół gastronomicznych w całej Polsce . Znaleźli się oni w ścisłym gronie półfinalistów i wraz z 23 dwuosobowymi zespołami ze szkół z całej Polski będą rywalizować nie tylko o pieniądze, ale i szansę na wielką zawodową karierę.

Już po raz szósty swój talent do gotowania uczniowie będą prezentować w Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO Cash & Carry przed profesjonalnym, międzynarodowym jury, którego członkowie – mistrzowie kuchni należący do Światowego Stowarzyszenia Kucharzy – od lat oceniają smak, pomysł i prezencję kulinarnych propozycji serwowanych im podczas dwóch konkursowych dni przez młodych kucharzy.

W 6. edycji prestiżowego konkursu kulinarnego do półfinału zakwalifikowały się 24 dwuosobowe zespoły ze szkół o profilu gastronomicznym z całej Polski. Warto wiedzieć, że w Polsce funkcjonuje ponad 1300 szkół o profilu gastronomicznym. W skali kraju nasz konkurs jest jedynym skierowanym do młodzieży, w którym ocenia międzynarodowe jury. – podkreśla Grzegorz Kazubski, szef Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości, koordynator konkursu i członek profesjonalnego jury. Podczas półfinału konkursu, który odbędzie się 13 listopada, międzynarodowe jury wyłoni 12 dwuosobowych zespołów. W piątek, 14 listopada finaliści powalczą o nagrodę główną – 10 tys. złotych oraz wartościowe nagrody dla szkół i nauczycieli, a także o nagrodę specjalną przyznawaną przez dziennikarzy, krytyków kulinarnych i restauratorów.


 
Udział w konkursach kulinarnych to prawdziwa szansa dla wybitnie zdolnych. Zanim "prymusi" przyjadą do Warszawy na półfinały "Zgotuj Sobie Sukces", muszą przejść solidne przygotowanie w szkole i wielomiesięczne ćwiczenia pod okiem opiekunów. Wyniki ankiety , która została przeprowadzona wśród uczestników dwóch poprzednich edycji konkursu, potwierdzają, że uczniowie są zadowoleni z poziomu nauczania i możliwości, jakie dają im sprofilowane szkoły. Profesjonalna kadra nauczycielska, liczne projekty kulinarne, kursy, praktyki i możliwość startowania w konkursach kulinarnych to powody, dla których młodzi kucharze cenią swoje szkoły gastronomiczne.

Grzegorz Kazubski uważa, że wiedza wyniesiona z dobrej szkoły jest nieodłącznym elementem w karierze szefa kuchni. Szef Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości Makro Cash & Carry podkreśla, że uczniowie szkół o profilu gastronomicznym mogą śmiało konkurować z młodzieżą z innych krajów. Potwierdziła to olimpiada kulinarna w Erfurcie w Niemczech zorganizowana w 2012 r., z której polska ekipa, składająca się między innymi z laureatów konkursu „Zgotuj Sobie Sukces“, przywiozła brązowy medal.

Zawód kucharza to dla młodych doskonały pomysł na przyszłość. Wielu z nich, zapytanych o motywację przy wyborze drogi zawodowej podkreślało jednak, że za tym wyborem stoi towarzysząca im od dziecka pasja do gotowania. Prawie każdy marzy o tym, by w przyszłości prowadzić własną restaurację lub kawiarnię, ale wcześniej chcą się uczyć od najlepszych. Świadomie wybierają drogę w stronę sukcesu. A ten nie przychodzi łatwo i z dnia na dzień. Grzegorz Kazubski, który na czas konkursu wciela  się w rolę mentora młodszych kolegów, zdradza swój przepis na sukces w zawodzie: aby osiągnąć tytuł mistrzowski, potrzebne są następujące składniki: na początek pasja - 20% i wiedza - 30%. Kiedy już je mamy, należy sukcesywnie dodawać do tej mieszanki ciężką pracę i konsekwencję - 50%.

Kazubski, który był kiedyś szefem kuchni w Kancelarii Prezydenta RP zauważa, że kucharze są dziś postrzegani jako ciekawa grupa społeczna, która ma coś do zaoferowania. Znacząco wzrósł prestiż naszego zawodu – zauważa Kazubski – zawdzięczamy to między innymi mediom i kucharzom – celebrytom. Potwierdza to badanie opinii publicznej, w którym aż 83% respondentów uznało profesję kucharza jako cieszącą się uznaniem, a 73 % określiło ją jako atrakcyjną.  Raport Homo Homini wskazał, że połowa z nas ceni szefów kuchni za smaczne potrawy (51%) i profesjonalizm (18,5%). Nie bez znaczenia pozostają wrażenia estetyczne (9,5%), a także oryginalność (8,9%) i pomysłowość potraw (7,1%). Smak przygotowywanych potraw i profesjonalizm jako cechę dobrego szefa kuchni częściej wskazują mężczyźni niż kobiety, dla których pozostałe właściwości (oryginalność i estetyka dań) są nie mniej ważne.

Konkursy kulinarne takie jak „Zgotuj Sobie Sukces” to przede wszystkim giełda talentów i możliwość zaprezentowania swoich kompetencji. Często już na tym etapie otwierają się pierwsze drzwi do znakomitej kariery zawodowej, a konkurs „Zgotuj Sobie Sukces” uchyli te drzwi już 13 listopada!

* * *
Makro Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W Makro klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości Makro w Warszawie. W Polsce Makro Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. Makro posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi ponad 270 000 m2. Makro Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 6000 osób.

Metro Cash & Carry działa w 29 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 120 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku budżetowym 2012/2013 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. Metro Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy Metro Group. Metro Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku budżetowym 2012/2013 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 66 mld euro. Firma zatrudnia około 265 tysięcy pracowników i działach w ponad 2200 halach w 32 krajach. Wyniki Grupy Metro opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: Metro/Makro Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego, hipermarketów Real, Media Markt, Saturna - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz Galerii Kaufhof.

----------------------------------------------------------------------------
1) Pełna lista uczestników dostępna na stronie http://www.makro.pl/public/zgotuj-sobie-sukces-6-edycja
2) Ankieta przeprowadzona została w 2013 roku w szkołach kulinarnych, których uczniowie zakwalifikowali się do półfinału 4 i 5 edycji konkursu "Zgotuj Sobie Sukces"
3) Ogólnopolskie badanie opinii publicznej „Polacy o zawodzie kucharza“ zostało zrealizowane we wrześniu 2012 przez Instytut Badania OPinii Homo Homini na zlecenie Makro Cash and Carry na losowej, reprezentacyjnej próbie 1095 dorosłych Polaków.




Źródło: Makro.pl – 06.11.2014
 


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji