Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Orbis SA rozpoczyna nową erę przejmując...

Aktualności hotelarskie z kraju


Orbis SA rozpoczyna nową erę przejmując działalność Accoru w Europie Centralnej


Dodano: 2014-11-17

Drukuj

Wyślij


Orbis, największa sieć hoteli w Polsce, zaakceptowała ofertę Accoru, swojego strategicznego partnera, na zawarcie nowej umowy licencyjnej (Master License Agreement) oraz przejęcie sieci 46 hoteli w Europie Centralnej, znacząco zwiększającej obecną liczbę hoteli Grupy.

•    Po transakcji Orbis stanie się wyłącznym licencjodawcą wszystkich marek Accoru w 16 krajach i liderem branży hotelarskiej w regionie Europy Centralnej.
•    Decyzja została zaakceptowana przez Radę Nadzorczą Orbisu zgodnie z pozytywną rekomendacją Zarządu Spółki.
•    Całkowita cena transakcji wynosi 142,3 mln euro.

Orbis zamierza podpisać z Accorem nową umowę licencyjną, która zapewni Grupie do 2035 roku prawo do prowadzenia działalności pod markami Accor w 16 krajach: Bułgarii, Czechach, Estonii, Litwie, Łotwie, Polsce, Macedonii, Rumunii, Słowacji, Węgrzech, Chorwacji, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, Czarnogórze, Serbii i Mołdawii. W rezultacie Orbis przejmie obecną sieć Accoru, czyli 46 hoteli, w tym 11 własnych (1.974 pokoje), 17 w dzierżawie (3.573 pokoje), 11 działających na podstawie umowy o zarządzanie (1.685 pokoi) oraz 7 we franczyzie (821 pokoi). Wszystkie hotele działają pod markami Accor: Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis i ibis budget. 38 obiektów prowadzi działalność, natomiast 8 to hotele planowane, z których 3 będą zarządzane, a 5 będzie przedmiotem franczyzy. 76% działających hoteli jest zlokalizowanych w stolicach ww. państw.



- „Transakcja z Accorem jest kamieniem milowym w działalności Orbisu. Doskonale wpisuje się w naszą strategię – już od pewnego czasu zamierzaliśmy znacznie zintensyfikować rozwój w regionie. Po negocjacjach umowa licencyjna została rozszerzona z 10 do 16 krajów, a okres jej obowiązywania wydłużony z 15 do 20 lat. Wejście na nowe rynki daje nam ogromną szansę na bardziej dynamiczny wzrost. Będziemy platformą Accoru do zarządzania biznesem w tej części Europy – traktujemy to jako wyróżnienie i docenienie naszych dotychczasowych osiągnięć oraz strategiczny krok w kierunku naszego dalszego rozwoju.” - powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu Orbisu.

Całkowita cena transakcji w wysokości 142,3 mln euro mieści się w przedziale przeprowadzonej wyceny i jest zgodna z fairness opinion wystawioną przez niezależnego doradcę Orbisu, międzynarodową firmę HVS, specjalizującą się w wycenach na rynku hotelowym. Wskaźnik EV/EBITDA dla tej transakcji wynosi 7,9, co jest atrakcyjnym poziomem w porównaniu do 8,3, czyli wartości tego wskaźnika dla Orbisu, wyliczonej na podstawie średniej ceny akcji Spółki na GPW w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

- „Jesteśmy głęboko przekonani, że cena jest odpowiednia. Została potwierdzona przez szczegółową analizę, którą przeprowadziliśmy razem z naszymi doradcami. Bardzo dobrze znamy i rozumiemy biznes w regionie. Będziemy mogli jeszcze lepiej wykorzystać uznane marki hoteli Accor. Znaczący wzrost biznesu przełoży się także na zwiększenie wartości dla naszych akcjonariuszy. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Rada Nadzorcza zgadza się z opinią Zarządu. Orbis ma dziś sporo gotówki, nie mamy także żadnych zobowiązań wobec banków. Dlatego też transakcja zostanie sfinansowana częściowo ze środków własnych, a częściowo z kredytu bankowego, który w przyszłości będzie mógł być zastąpiony środkami z emisji obligacji.” – powiedział Gilles Clavie.

Orbis od trzech lat prowadzi konsekwentną politykę dywidendy. – „Transakcja zostanie przeprowadzona w 2015 roku, więc nie będzie miała wpływu na nasze wyniki za 2014 rok. W związku z faktem, że znacząco zwiększy ona wskaźnik zysku na akcję (EPS), nie ma powodu, dla którego miałaby zmienić naszą politykę dywidendy. Wprost przeciwnie, przyczyni się do utrzymania pozycji Orbisu, jako stabilnej spółki dywidendowej.” – dodał Gilles Clavie.

Strategia Orbisu zakłada wzmocnienie pozycji lidera w regionie poprzez dalszy rozwój i zwiększenie efektywności sieci hoteli. Dlatego Grupa skupia się na ekspansji głównie poprzez zawieranie umów o zarządzanie, franczyzę i na inwestycjach w hotele własne.

Obecnie w strukturze Grupy Orbis działa 68 hoteli (w tym 52 własne, 1 w dzierżawie, 3 w zarządzaniu oraz 12 franczyzowych), które zlokalizowane są w 32 dużych miastach i miejscowościach wypoczynkowych w Polsce oraz krajach Bałtyckich.

- „Dzięki tej transakcji znacząco zwiększymy biznes. Całkowita liczba naszych hoteli wkrótce przekroczy 110 i będziemy mogli rozwijać działalność w 16 krajach. W ten sposób znacząco wzmocnimy naszą pozycję największej sieci hotelowej w Europie Centralnej. Kupujemy hotele w dobrym stanie, które zlokalizowane są głównie w stolicach państw. Orbis ma już doskonałe kadry pracujące w międzynarodowym środowisku, które świetnie rozumieją biznes w tym regionie. Jestem pewny, że zarówno Orbis jak i firmy działające na tych nowych rynkach skorzystają na wzajemnej współpracy i wkrótce będziemy mogli osiągać synergie.” - powiedział Ireneusz Węgłowski, Wiceprezes Zarządu Orbisu.

Zgodnie z najlepszymi praktykami ładu korporacyjnego podczas głosowania członkowie Rady Nadzorczej z ramienia Accoru wstrzymali się od głosu, a uchwała została podjęta jednomyślnie przez pozostałych członków Rady. Rada Nadzorcza upoważniła Zarząd do wypracowania z Accorem zapisów umowy, która powinna zostać podpisana w styczniu 2015 roku.

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce, oferująca 12 000 pokoi w 63 obiektach zlokalizowanych w 32 miastach w Polsce oraz w 5 hotelach w Krajach Bałtyckich. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

Strategicznym inwestorem Orbisu jest Accor, wiodący na świecie operator hotelowy, który oferuje swoim gościom oraz partnerom biznesowym wiedzę oraz doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), a także właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest). Celem ich działania jest zapewnienie długoterminowego i harmonijnego rozwoju Grupy Accor w interesie jej interesariuszy.  
Accor oferuje swoje usługi biznesmenom i turystom w 92 krajach, w których dysponuje 3 600 hotelami z 470 000 pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych gwarantuje zróżnicowaną ofertę - od luksusowych hoteli Sofitel, Pullman, MGallery oraz Grand Mercure, przez hotele średniej kategorii pod marką Novotel, Suite Novotel, Mercure oraz Adagio aż po hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget oraz hotelF1. Grupa Accor stworzyła efektywny system narzędzi cyfrowych, do których należą - portal rezerwacyjny  accorhotels.com, strony internetowe poszczególnych marek hotelowych oraz program lojalnościowy Le Club Accorhotels.
Accor, jako wiodąca na świecie szkoła hotelarstwa, jest zaangażowany w rozwój talentów swoich 170 000 pracowników hoteli, działających pod markami Accor. Są oni, na co dzień ambasadorami kultury obsługi oraz innowacyjności, które zapewniają rozwój Grupy w okresie ponad 45 lat jej istnienia.


Źródło: Accor.com – 14.11.2014


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji