Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Rynek wierzy Orbisowi - emisja 300 mln zł... | Aktualności hotelarskie z kraju
Rynek wierzy Orbisowi - emisja 300 mln zł obligacji z marżą poniżej 100 p.b.
|
|
Do 18 czerwca inwestorzy mogli zapisywać się na obligacje Grupy Hotelowej Orbis o wartości do 300 mln zł. Zapisy zakończyły się sukcesem – zainteresowanie znacznie przewyższyło ofertę, Orbis uplasował obligacje z marżą poniżej 100 p.b.
Oprocentowanie wynosi WIBOR 6M plus 0,97 proc. marży w skali roku – aktualnie to zaledwie 2,75 proc. Sukces plasowania obligacji doskonale odzwierciedla dynamikę podejmowanych przez nas działań – powiedział Gilles Clavie, Prezes i CEO Orbisu. – Efektywna dywersyfikacja źródeł długoterminowego finansowania znacząco przyspieszy nasz rozwój, potwierdzając jeszcze raz fakt, że transakcja przejęcia 38 hoteli w 5 krajach, zawarta w styczniu 2015, doskonale odpowiada naszej strategii rozwoju.
Grupa Hotelowa Orbis jest największą siecią hoteli w Polsce i Europie Wschodniej. Oferuje 19.000 pokoi w ponad 100 obiektach oraz jest wyłącznym licencjonodawcą marek AccorHotels w 16 krajach. ## Nadsubskrypcja oraz niezwykle atrakcyjne warunki emisji, które udało nam się uzyskać, świadczą o dużym zaufaniu, jakim inwestorzy darzą Orbis – mówi Marcin Szewczykowski, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy. – Doceniamy to, że rynek wspiera strategię Grupy i jej rozwój. Wpływy z emisji przeznaczone zostaną na częściowe refinansowanie kredytu zaciągniętego pod transakcję. Naszym celem jest zapewnienie optymalnej struktury finansowania. Nadsubskrypcja oraz niezwykle atrakcyjne warunki emisji, które udało nam się uzyskać, świadczą o dużym zaufaniu, jakim inwestorzy darzą Orbis – mówi Marcin Szewczykowski, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy. – Doceniamy to, że rynek wspiera strategię Grupy i jej rozwój. Wpływy z emisji przeznaczone zostaną na częściowe refinansowanie kredytu zaciągniętego pod transakcję. Naszym celem jest zapewnienie optymalnej struktury finansowania. ##
Planowana data emisji obligacji to 26 czerwca 2015 r. Inwestorzy mogli zapisywać się na obligacje po cenie emisyjnej nie niższej niż 500.000 zł. Jest to pierwsza transza obligacji Grupy Orbis w ramach programu emisji o łącznej wartości do 500 mln zł.
*** Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej oferująca 19 000 pokoi w ponad 100 obiektach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek Accor w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe. Strategicznym inwestorem Orbisu jest AccorHotels, wiodący na świecie operator hotelowy, który oferuje swoim gościom oraz partnerom biznesowym wiedzę oraz doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), a także właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest). Celem ich działania jest zapewnienie długoterminowego i harmonijnego rozwoju Grupy Accor w interesie jej interesariuszy. Accor oferuje swoje usługi biznesmenom i turystom w 92 krajach, w których dysponuje 3 600 hotelami z 470 000 pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych gwarantuje zróżnicowaną ofertę - od luksusowych hoteli Sofitel, Pullman, MGallery oraz Grand Mercure, przez hotele średniej kategorii pod marką Novotel, Suite Novotel, Mercure oraz Adagio aż po hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget oraz hotelF1. Grupa Accor stworzyła efektywny system narzędzi cyfrowych, do których należą - portal rezerwacyjny accorhotels.com, strony internetowe poszczególnych marek hotelowych oraz program lojalnościowy Le Club Accorhotels.
AccorHotels, jako wiodąca na świecie szkoła hotelarstwa, jest zaangażowany w rozwój talentów swoich 170 000 pracowników hoteli, działających pod markami Accor. Są oni, na co dzień ambasadorami kultury obsługi oraz innowacyjności, które zapewniają rozwój Grupy w okresie ponad 45 lat jej istnienia.
Źródło: Accor.com – 19.06.2015
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |