Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Bardzo dobre wyniki Grupy Orbis w trzecim...

Aktualności hotelarskie z kraju


Bardzo dobre wyniki Grupy Orbis w trzecim kwartale 2015


Dodano: 2015-10-30

Drukuj

Wyślij


Orbis powiększa sieć i inwestuje w budowę zrównoważonych hoteli
- Potwierdzona prognoza EBITDA w 2015 r. na poziomie 310 - 320 mln zł
- Wzrost: RevPAR o 11%, ARR o 2,3% oraz  frekwencji o 6,5 p.p. *r/r
- Skokowy wzrost  EBITDAR o 10% do 146 mln zł *r/r
- 5 nowych umów franczyzy w Polsce, Rumunii i na Litwie
- Certyfikacja BREEAM dla wszystkich nowych inwestycji hotelowych Orbisu


W styczniu br. Orbis zrealizował transakcję portfelową, w wyniku której przyspieszył rozwój Spółki. Nasza sieć powiększyła się o 38 działających hoteli w 5 nowych państwach w regionie Europy Wschodniej. Zawarcie tak znaczącej transakcji postawiło przed nami nowe wyzwania. Naszym celem jest pełne wykorzystanie nowych możliwości, które otworzyły się przed Spółką. Dobre wyniki finansowe i operacyjne odnotowane zarówno w trzecim kwartale, jak i narastająco od początku roku zdecydowanie potwierdzają naszą zdolność do zwiększania wartości Spółki.”– powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis SA.



Wyniki operacyjne i finansowe

W 3. kwartale 2015 r. w całej Grupie odnotowano solidny wzrost wyników operacyjnych, czego potwierdzeniem jest wzrost wskaźnika RevPA
R (przychody na jeden dostępny pokój) o 11%  do 179,0 zł. Podwyższenie wskaźnika RevPAR – widoczne we wszystkich państwach regionu - zostało osiągnięte dzięki przyrostowi średniej ceny za pokój (ARR) o 2,3%  oraz wskaźnika frekwencji o 6,5 p.p. do poziomu 82%. Wzrost wskaźnika RevPAR był znacznie wyższy w hotelach kategorii średniej i wyższej (12,5%) niż w hotelach ekonomicznych, gdzie wyniósł 7,8%.

W trzecim kwartale osiągnęto również bardzo satysfakcjonujący wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży netto do poziomu 363 mln zł oraz wskaźnika EBITDAR o 9,9% (do poziomu 146 mln zł). Wskaźnik EBITDA z działalności operacyjnej narastająco za 9 miesięcy roku wyniósł 263 mln zł, czyli o 17.8% więcej w porównaniu do wyników pro forma za pierwsze 9 miesięcy roku 2014.

Uwzględniając wyniki Grupy po trzecim kwartale oraz aktualny stan rezerwacji na nadchodzące miesiące, Spółka potwierdziła prognozę wskaźnika EBITDA w roku 2015 w przedziale 310   320 mln zł.

Orbis rozwija sieć hoteli

Orbis jest jednym z liderów branży hotelowej w Europie Wschodnie
j i konsekwentnie dąży do wzmocnienia swojej pozycji na rynku. W lipcu 2015 r. do Grupy Orbis dołączył pierwszy hotel pod marką ibis Styles w Wilnie na Litwie. W trzecim kwartale 2015 r. podpisano pięć nowych umów franczyzy kontynuując rozwój sieci hoteli w Polsce, Rumunii i na Litwie. W okresie trzech najbliższych lat, na mocy już podpisanych kontraktów, zostanie otwartych 21 hoteli działających na podstawie umów franczyzy i o zarządzanie oraz 3 hotele własne, będące aktualnie w budowie. Spółka nieustannie poszukuje możliwości dalszego rozwoju, także na rynkach, gdzie hotele marek AccorHotels nie są jeszcze obecne.

Maksymalizacja wykorzystania zaangażowanego kapitału


Zgodnie z planami rozwoju Spółka monitoruje potencjalne przedsięwzięcia pod kątem maksymalizacji zwrotu z inwestycji i skupia się na kluczowych rynkach
geograficznych, głównie w centrach miast. Analizowane są również umowy dzierżawy hoteli i rozważane ewentualne transakcje ich wykupu (buy-back). Równocześnie rozpatrywana jest sprzedaż najmniej istotnych dla Grupy aktywów z myślą o przyspieszeniu rozwoju w oparciu wysokorentowne inwestycje we własne hotele. W ramach optymalizacji zaangażowanego kapitału w sierpniu 2015 r. zawarta została umowa zbycia hotelu Mercure Centrum w Lublinie oraz Mercure Zamość Stare Miasto w Zamościu. Obydwa hotele będą kontynuować działalność pod marką Mercure na podstawie umów franczyzy.

Wśród pozytywnych trendów makroekonomicznych Spółka dostrzega sprzyjające warunki do zapewnienia możliwie najlepszej struktury finansowania portfela aktywów, w tym dalszego korzystania z dźwigni finansowej poprzez zadłużenie w razie zaistnienia takiej potrzeby.

Nakłady na inwestycje i rozwój

Niezależnie od powiększania sieci, w tym trwającej budowy 3 własnych hoteli, nieprzerwanie kontynuowane są także modernizacje i remonty własnych obiektów. Priorytetem dla Orbisu jest zapewnienie gościom nowoczesnych i wygodnych hoteli.

Łączna wysokość nakładów przeznaczonych na inwestycje i rozwój (capex) narastająco od początku roku 2015 wyniosła 47,5 mln zł, z czego 28,3 mln zł przez
naczono na projekty rozwojowe: hotel Mercure w Krakowie, hotel ibis w Gdańsku i hotel ibis Styles w Szczecinie, a także modernizacje hotelu Novotel Warszawa Centrum oraz hoteli Mercure w Gdyni, Gdańsku i ibis Styles w Bielsku-Białej, które zakończyły proces zmiany marki w pierwszej połowie 2015 r. Spółka nieustannie podnosi standard hoteli, tak by odpowiadał wymaganiom silnych marek, pod którymi funkcjonują. Obecnie trwają prace remontowe i proces rebrandingu w ostatnim hotelu pod marką „Orbis” we Wrocławiu (300 pokoi), w wyniku których będzie on kompleksem dwóch hoteli - Novotel i ibis. Dwa inne hotele: Mercure Budapest Duna i Mercure Budapest Metropole przechodzą remont generalny i w pierwszym kwartale 2016 r. również zmienią markę.

Grupa Hotelowa Orbis wyznacza trendy w obszarze społecznej odpowiedzialności
 
Ambicją Orbisu, jako lidera branży hotelowej w Europie Wschodniej, jest wyznaczanie trendów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), które potwierdzają zaangażowanie Spółki w tym obszarze. Nie polega ono wyłącznie na zapewnieniu finansowania i środków na cele społeczne (co zresztą ma miejsce), lecz na opracowaniu realnego planu działań w najlepszym interesie społecznym.

W trzecim kwartale zdecydowano o poddaniu certyfikacji BREEAM wszystkich nowych inwestycji  realizowanych przez Orbis (Mercure Kraków Centrum, ibis Gdańsk i ibis Styles Szczecin), która zapewnia zrównoważony proces budowy i eksploatacji tych hoteli w przyszłości. W tym okresie także zorganizowano wraz z Fundacją Dzieci Niczyje intensywne sesje szkoleniowe prowadzone dla pracowników hoteli Grupy w Polsce, w celu podniesienia świadomości na temat polityki ochrony dzieci przed wykorzystaniem seksualnym, którą Orbis zobowiązał się realizować. Ponadto, spół
ka zaprasza gości hoteli do współpracy, decydując się na ponowne użycie ręczników uczestniczą w programie Plant for the Planet, w ramach którego  50%  oszczędności uzyskanych na praniu przeznaczana jest na finansowanie ponownego zadrzewiania obszarów dotkniętych nielegalnym wylesianiem. Zebrane środki umożliwiły  zasadzenie 1 500 000 drzew w rumuńskiej Transylwanii. Warto dodać, że dalsza optymalizacja zużycia energii i wody przyniosła od początku roku oszczędności w wysokości  635 tys. zł. Orbis ma w planach realizację kolejnych inicjatyw społecznych i środowiskowych, ponieważ  działania te znajdują uznanie w oczach gości hoteli i pracowników, szczególnie młodego pokolenia.

Patrząc w przyszłość ...

Patrząc w przyszłość nie dostrzegamy negatywnych sygnałów, które mogłyby odwrócić pozytywny trend panujący na rynku hotelowym. Kraje naszego regionu są uważane za gospodarki o najwyższych stopach wzrostu w Europie. Widzimy możliwość dalszego rozwoju i transformacji dzięki rosnącej liczbie inwestycji, niskim stopom procentowym i ich stymulującym wpływie na gospodarkę oraz dodatkowemu finansowaniu ze środków unijnych. Jesteśmy przekonani, że w obecnej fazie cyklu koniunkturalnego nadchodzące kwartały będą dla Orbisu równie zadowalające. Mamy jasną i czytelną strategię, która opiera się na trzech filarach: dążeniu do doskonałości operacyjnej, realokacji kapitału na dalszy rozwój sieci pod kątem wysokich zwrotów z kapitału oraz rzeczywistym zaangażowaniu w priorytety w obszarze społecznej odpowiedzialności. Działania zmierzające do realizacji postawionych celów pozostaną siłą napędową dla wyników osiąganych przez Grupę Orbis.” – dodał Gilles Clavie.

Wyniki finansowe i operacyjne Grupy Orbis

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferująca 19 000 pokoi w ponad 100 obiektach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.
 
Strategicznym inwestorem Orbisu jest AccorHotels, wiodący na świecie operator hotelowy.

O AccorHotels
AccorHotels to grupa hotelowa, którą jednoczy pasja i zamiłowanie do hotelarstwa oraz wspólne zobowiązanie do serdecznego witania wszystkich Gości.
Każdego dnia ponad 180 000 pracowników w 3 700 hotelach AccorHotels troszczy się o tysiące gości w 92 krajach.
AccorHotels jest wiodącym operatorem hotelowym na świecie. Grupa oferuje swoim klientom, partnerom oraz pracownikom:
- doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), jak i właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest);
- szerokie portfolio marek hotelowych o międzynarodowej renomie, gwarantujących pełną ofertę - od luksusowych hoteli (Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, The Sebel), przez hotele średniej kategorii (Novotel, Suite Novotel, Mercure, Mama Shelter, Adagio), aż po hotele ekonomiczne (ibis, ibis Styles, ibis budget, adagio access and hotelF1);
- potężny rynkowy program lojalnościowy Le Club AccorHotels;
- zobowiązania korporacyjne i solidarnościowe realizowane przez prawie pół wieku w ramach programu zrównoważonego rozwoju PLANET 21.

Akcje Accor SA są notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY)


Źródło: Accor.com – 29.10.2015
 


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji