|
|
Grupa Orbis realizuje strategię maksymalizacji zysku z zaangażowanego kapitału. Orbis SA zawarł przedwstępną umowę sprzedaży hotelu Mercure Mrągowo Resort & SPA za łączną kwotę 20 milionów złotych. Nabywcą jest firma Deporium Inc Sp. z o.o. z siedzibą w Raszynie.
Transakcja wymaga jeszcze zgody Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Orbis SA, przejęcie działalności hotelowej nastąpi więc na przełomie lutego i marca br.
Nowy właściciel przejmie wszystkich pracowników hotelu gwarantując im zachowanie dotychczasowych warunków zatrudnienia.
Hotel Mercure Mrągowo Resort & SPA pozostanie w sieci Orbis i będzie działał pod dotychczasową marką Mercure na podstawie umowy franczyzy.
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej oferująca 19 000 pokoi w ponad 100 obiektach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują, jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.
Akcje Orbis S.A. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (kod ISIN: PLORBIS00014).
Partnerem strategicznym Orbisu jest AccorHotels to grupa hotelowa, którą jednoczy pasja i zamiłowanie do hotelarstwa oraz wspólne zobowiązanie do serdecznego witania wszystkich Gości. Każdego dnia ponad 180 000 pracowników w 3 700 hotelach AccorHotels troszczy się o tysiące gości w 92 krajach. AccorHotels jest wiodącym operatorem hotelowym na świecie. Grupa oferuje swoim klientom, partnerom oraz pracownikom: - doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), jak i właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest); - szerokie portfolio marek hotelowych o międzynarodowej renomie, gwarantujących pełną ofertę - od luksusowych hoteli (Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, The Sebel), przez hotele średniej kategorii (Novotel, Suite Novotel, Mercure, Mama Shelter, Adagio), aż po hotele ekonomiczne (ibis, ibis Styles, ibis budget, adagio access and hotelF1); - potężny rynkowy program lojalnościowy Le Club AccorHotels; - zobowiązania korporacyjne i solidarnościowe realizowane przez prawie pół wieku w ramach programu zrównoważonego rozwoju PLANET 21.
Źródło: Accor.com – 14.01.2016
|