Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Orbis opublikował sprawozdanie z działalności za...

Aktualności hotelarskie z kraju


Orbis opublikował sprawozdanie z działalności za 2015 rok


Dodano: 2016-02-19

Drukuj

Wyślij


2015 to rok znaczących zmian potwierdzających sukces strategii realizowanej przez Grupę Hotelową Orbis.

W 2015 roku, po przejęciu od AccorHotels hoteli w Europie Wschodniej, staliśmy się międzynarodową Grupą Hotelową zorientowaną na dalszy rozwój na nowych rynkach regionu. Jednocześnie Orbis potwierdził realizację strategicznego planu, opartego na optymalizacji bilansu Spółki, dążeniu do doskonałości operacyjnej i stosowaniu zasad społecznej odpowiedzialności biznesu. Pragnę, by zrównoważony rozwój był fundamentem budowy najlepiej prosperującej i wartościowej grupy hotelowej w Europie Wschodniej” – tak podsumował 2015 rok Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis SA.



Wyniki finansowe i operacyjne

Dobre wyniki finansowe Orbisu potwierdza wzrost sprz
edaży netto o +8,3% do poziomu 1 263 mln zł oraz wskaźnika EBITDAR o +11,2% (do poziomu 431 mln zł) w porównaniu do wyników pro forma z roku 2014. EBITDA operacyjna wyniosła 329 mln zł i przewyższyła prognozę, która kształtowała się w przedziale 310-320 mln zł. W ostatnim roku wzrosła także rentowność działalności Spółki (marża EBITDAR - o 0,9 p.p., do 34,2%, a marża operacyjna EBTIDA osiągnęła poziom 26,1%, co oznacza wzrost o 1,3 p.p. w porównaniu do wyników pro forma w roku 2014). Orbis zanotował też bardzo dobre wyniki operacyjne - wskaźnik RevPAR (przychód na jeden dostępny pokój) w całej Grupie wzrósł o + 10,6%, do poziomu 150,8 zł. Tak wysoki wynik został osiągnięty dzięki wyższej średniej cenie za pokój (ARR) o +1,5%, jak również większej frekwencji (o 5,7 p.p., na poziomie 69,7%) we wszystkich krajach regionu.

Rozwój sieci hoteli i zarządzanie aktywami
 

2015 był dla Spółki rokiem dynamicznego rozwoju skali działalności. Orbis koncentrował się na powiększeniu sieci hotelowej i optymalizacji zaangażowanego kapitału.

Pod względem ekspansji niewątpliwie najistotniejszym wydarzeniem tego okresu było przejęcie w styczniu hoteli AccorHotels w Europie Wschodniej oraz ich integracja z hotelami Grupy. W wyniku tej transakcji portf
el hoteli powiększył się o 38 działających obiektów, a działalność Grupy objęła swoim zasięgiem sześć nowych państw: Bułgarię, Czechy, Macedonię, Rumunię, Słowację i Węgry.

Zgodnie z przyjętą strategią, w celu zwiększenia zakresu oferty i rozpoznawalności marek, ekspansja sieci hotelowej odbywała się zarówno poprzez zawieranie umów franczyzy, jak i umów o zarządzanie. W ubiegłym roku Spółka podpisała piętnaście nowych umów, w wyniku których trzy hotele dołączyły do Grupy. Niezależnie od ekspansji sieci na podstawie umów franczyzy i o zarządzanie Orbis kontynuuje własne przedsięwzięcia inwestycyjne, tj. Mercure Kraków Centrum i ibis Gdańsk. Otwarcie tych hoteli jest planowane w drugiej połowie 2016 roku. Trzeci projekt, ibis Styles Szczecin, jest w fazie uzyskiwania pozwoleń administracyjnych. W rezultacie, w 2016 roku łącznie 10 hoteli (1100 pokoi) powiększy portfolio Grupy, a  w ciągu 30 miesięcy nie mniej niż 31 hoteli dołączy do sieci.

W 2015 roku łączne wydatki inwestycy
jne na środki trwałe (capex) wyniosły 122,4 mln zł, z czego nakłady inwestycyjne w wysokości 58,3 mln zł zostały przeznaczone na nowe projekty inwestycyjne. W związku z optymalizacją możliwości finansowych Spółka zakończyła pomyślnie emisję obligacji korporacyjnych o wartości 300 mln zł, co umożliwiło częściową spłatę kredytu w wysokości 480 mln zł zaciągniętego na sfinansowanie nabycia hoteli AccorHotels w Europie Wschodniej i dywersyfikację długoterminowego zadłużenia Grupy.

Dalszy rozwój

Chcemy widzieć w teraźniejszości początek następnego etapu rozwoju i przekształcania naszej działalności – wciąż mamy ambitne cele do osiągnięcia. W 2016 roku będziemy nadal powiększać naszą sieć hoteli w regionie, przyspieszając optymalizację portfela aktywów, jak i możliwości finansowania. Skupimy się także na kluczowych obszarach działalności, aby stać się organizacją w stu procentach zorientowaną na klienta.” – powiedział Gilles Clavie


Wyniki finansowe i operacyjne


***
Grupa Hotelowa Orbis
to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferująca 19 000 pokoi w ponad 100 obiektach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

AccorHotels to grupa hotelowa, którą jednoczy pasja i zamiłowanie do hotelarstwa oraz wspólne zobowiązanie do serdecznego witania wszystkich Gości. Każdego dnia ponad 180 000 pracowników w 3 800 hotelach AccorHotels troszczy się o tysiące gości w 92 krajach. AccorHotels jest wiodącym operatorem hotelowym na świecie. Grupa oferuje swoim klientom, partnerom oraz pracownikom:
- doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), jak i właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest);
- szerokie portfolio marek hotelowych o międzynarodowej renomie, gwarantujących pełną ofertę - od luksusowych hoteli (Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, The Sebel), przez hotele średniej kategorii (Novotel, Suite Novotel, Mercure, Mama Shelter, Adagio), aż po hotele ekonomiczne (ibis, ibis Styles, ibis budget, adagio access and hotelF1);
- potężny rynkowy program lojalnościowy Le Club AccorHotels;
- zobowiązania korporacyjne i solidarnościowe realizowane przez prawie pół wieku w ramach programu zrównoważonego rozwoju PLANET 21.
Akcje Accor SA są notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY)
Partnerem strategicznym Orbisu jest AccorHotels


Źródło: Accor.com – 18.02.2016
 


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji