Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Branża hotelowa nie nadąża za nowoczesnymi...

Aktualności hotelarskie z kraju


Branża hotelowa nie nadąża za nowoczesnymi technologiami


Dodano: 2016-04-13

Drukuj

Wyślij


Jak wynika z raportu „Global Hospitality Insights”1  aż 87% turystów szukając bazy noclegowej korzysta ze smartfonu, a 44% z tabletu. Inne badanie „Majority of Consumers Prefer to Purchase and Reserve Hotel Services Using Mobile Devices”2  pokazuje, że już 60% podróżujących woli zamówić i zapłacić za usługi oferowane przez hotel za pomocą urządzeń mobilnych, niż poprzez kontakt twarzą w twarz z obsługą hotelową. Badania nie pozostawiają złudzeń – dzisiejszy konsument chce w pełni korzystać  z możliwości jakie dają nam nowoczesne technologie. Dynamicznie rosnąca popularność rozwiązań typu Airbnb wynika w znacznym stopniu z tego, że obiekty hotelowe przestały zapewniać ponadstandardowe rozwiązania utrzymując relatywnie wysoką cenę. Jedno jest pewne: branża hotelarska musi wyzbyć się archaicznego podejścia i zaoferować swoim gościom rozwiązania na miarę XXI wieku, jeżeli chce stanąć do walki z rozpychającym się w turystyce trendem sharing economy.

Rezerwacja czy rejestracja hotelowa za pośrednictwem smartfonu, zarządzanie systemem multimedialnym pokoju za pomocą urządzeń mobilnych, zamówienie posiłku przez telefon, czy nawet posługiwanie się smartfonem zamiast klucza, to już nie science-fiction w branży hotelarskiej, a swoiste „must-have” – zwłaszcza w obiektach, które mogą poszczycić się 4 czy 5 gwiazdkami. Dzisiejszy gość hotelowy oczekuje obsługi z zakresu guest experience na najwyższym poziomie, jednak nie wymaga całego szwadronu osób, które mają te czynności wykonywać. Hotel dla wielu osób jest „drugim domem” i tak też lubimy się w nim czuć. Nie chcemy już tracić czasu na stanie w kolejce do recepcji, gdzie po wypełnieniu pliku dokumentów, otrzymaniu kilkunastu broszurek o ofercie hotelowej i udogodnieniach z jakich możemy skorzystać czy wysłuchaniu m.in. instrukcji użytkowania telewizora, dopiero po 30 minutach otrzymamy klucz do pokoju. Dzisiejsze technologie pozwalają zoptymalizować większość z tych rzeczy do absolutnego minimum” – komentuje Justyna Michalczyk, Dyrektor Zarządzający iLumio w Ailleron SA.

Liczby mówią same za siebie – wg. badania „Guest Preferences for Technology Use in Hotels IndustryView”3  aż 60% turystów woli hotele, w których większość czynności można wykonać za pomocą smartfonu. Tradycyjna obsługa hotelowa powoli odchodzi do lamusa. Nie oznacza to jednak, że w pewnych obszarach nie jest ona wymagana. Jak twierdzi Łukasz Nowak, kierownik ds. rozwoju systemu hotelarskiego iLumio, najbliższe lata to okres rzetelnej i ciężkiej pracy na rzecz modernizacji obiektów pod względem wdrożeń nowoczesnych technologii.

To nie jest do końca tak, że branża hotelowa przespała ostatnie lata i nie robiła nic – problem jest zdecydowanie bardziej złożony. Niewiele osób podejrzewało tak szybki i dynamiczny rozwój serwisów typu Airbnb, które w niespełna 5 lat wywróciły rynek do góry nogami. Zaczęliśmy jako konsumenci znacznie dokładniej kalkulować co, w jakim standardzie i z jakimi udogodnieniami otrzymujemy w pakiecie. Skoro za dwuosobowy pokój w hotelu (bez śniadania) mamy zapłacić przykładowo 250 złotych, to dlaczego nie wynająć apartamentu od osoby prywatnej za 150 złotych? Branża hotelowa musi zaoferować zupełnie inny system obsługi oparty na innowacyjnych rozwiązaniach, jeżeli chce z powrotem przyciągnąć do siebie rzeszę gości. Obecny konsument oczekuje od hoteli czegoś więcej, czegoś z czym nie ma do czynienia na co dzień lub czego osoba prywatna wynajmująca mieszkanie nie jest stanie mu zaoferować np. indywidualnie przygotowaną i spersonalizowaną ofertę pobytu.

Problem nie dotyczy tylko największych sieciowych hoteli, które oprócz wynajmowania pokoi generują przychody na wiele różnych sposobów (np. wynajem sal konferencyjnych, zajęcia na siłowni i basenie, restauracja), ale również niewielkich obiektów, których model biznesowy opiera się głównie na oferowaniu miejsc noclegowych. Właściciele niewielkich pensjonatów muszą stale inwestować w nowe udogodnienia, aby nie zginąć na niezwykle wymagającym rynku hotelarskim.

Polskie przedsiębiorstwa zajmujące się nowoczesnymi systemami technologicznymi jako jedni z pierwszych na świecie zauważyli lukę na rynku, którą należało jak najsprawniej załatać. Hotele w Polsce, stawiające na standard i nowoczesność (m.in. Hotel Q, Puro czy krakowski Hilton), wdrożyły system iLumio firmy Ailleron SA, który pozwala gościom hotelowym korzystać z multimedialnego systemu rozrywki i na bieżąco sprawdzać interesujące ich informacje – poczynając od rachunku hotelowego, po rozkład lotów, czy aktualną pogodę. Dodatkowo poprzez aplikację mobilną goście mogą dokonywać rezerwacji w hotelu zamawiać usługi hotelowe, korzystać z szybkiego internetu, telewizji HD na swoich smartfonach, a także sterować automatyką pokoju – w tym regulować oświetlenie, temperaturę czy obsługiwać urządzenia multimedialne. Technologie odpowiadające potrzebom nowoczesnych gości z pewnością niebawem będą standardem, w hotelach, w których wygoda i obsługa jest stawiana na pierwszym miejscu.

__________________________________
1.  http://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/ey-global-hospitality-insights-2015/$File/ey-global-hospitality-insights-2015.pdf
2.  “Majority of Consumers Prefer to Purchase and Reserve Hotel Services Using Mobile Devices,” Smith Micro, www.smithmicro. com/company/news-room/press-releases/2014/06/23/majorityof-consumers-prefer-to-purchase-and-reserve-hotel-services-usingmobile-devices, accessed October 2014.
3.  http://www.softwareadvice.com/hotel-management/industryview/technology-use-report-2015/


***
O Ailleron

Ailleron SA (połączone firmy: Wind Mobile i Software Mind) jest ekspertem w budowaniu pionierskich produktów i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, umożliwiających jej klientom dodatkowy rozwój oraz uzyskanie przewagi rynkowej poprzez zwiększenie potencjału sprzedaży. Produkty skierowane są zarówno do szeroko pojętego sektora finansowego, jak i telekomunikacyjnego oraz hotelarskiego. Flagowe rozwiązania firmy to między innymi:
LiveBank – www.livebank24.com – wirtualny oddział banku, umożliwiający obsługę klientów w kanale wideo (Live Banking), zawieranie transakcji i natychmiastowe reagowanie na potrzeby klientów. Zaawansowane rozwiązanie, wypełniające lukę między Internetem, a wizytą w placówce. Lider rynku wirtualnej bankowości na jednym z najbardziej rozwiniętych rynków bankowości online.
iLumio – www.ilumioapp.com – system interaktywnej obsługi gości hotelowych, będący równocześnie multimedialnym centrum rozrywki. Oferuje gościom nowy standard komfortu, a hotelom efektywne narzędzie sprzedaży usług. Nowoczesność technologiczna iLumio stawia go w czołówce światowych rozwiązań. Produkt wybierają największe światowe sieci hotelowe, a w Polsce 80% nowo budowanych hoteli 4/5*. System wdrażany jest również w szpitalach, na stadionach czy w centrach konferencyjnych – wszędzie tam, gdzie istotny jest dostęp do bieżących informacji oraz rozrywki.
Ringback Tones – wydajne i skalowalne platformy umożliwiające operatorom komórkowym oferowanie usługi Halodzwonek, czyli muzyki, reklam lub informacji w miejscu sygnału oczekiwania na połączenie. Produkt One Ringback, jako pierwszy na świecie, umożliwia efektywną synergię uczestników rynku muzyki cyfrowej, przynosząc im wymierne korzyści.
Rozwiązania Ailleron zostały wielokrotnie docenione m.in. na FinovateFall w Nowym Jorku, EFMA Digital and Mobile Excellence czy European Business Awards. Spółka zatrudnia ponad 350 najwyższej klasy ekspertów i prowadzi wdrożenia na terenie Unii Europejskiej, Bliskiego Wschodu, Północnej Afryki, Ameryki Północnej oraz Australii.
Do grona klientów Ailleron zaliczają się m.in.:
- sektor bankowy: Grupa Raiffeisen, ING Bank Śląski, BNP Paribas Bank, Bank DnB NORD, Deutsche Bank PBC, BZ WBK, Bank Pocztowy, Bank BPH, SK Bank, BIZ Bank,
- sektor hotelarski: Hilton, Best Western, Puro, Arłamów, Mikołajki, Nosalowy Dwór, Grand Lubicz,
- sektor telekomunikacyjny: T-Mobile, Orange, Polkomtel, P4, DIALOG Telecom, NETIA, UPC, BillBird, Nova (Islandia).
Więcej informacji na www.ailleron.pl.


Źródło: UnicornMedia.pl – 12.04.2016


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji