Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Kampania Hotel Przyjazny Rodzinie obchodzi 8....

Aktualności hotelarskie z kraju


Kampania Hotel Przyjazny Rodzinie obchodzi 8. urodziny


Dodano: 2016-05-31

Drukuj

Wyślij



Statuetki HPR


Ponad 520 certyfikatów przyznanych hotelom przyjaznym rodzinie, 52 statuetki, blisko 390 tysięcy przebytych przez kapitułę konkursu kilometrów czy blisko 70 wizyt typu „tajemniczy gość” – tak wyglądają statystyki kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie. Po ośmiu latach działania, projekt cieszy się coraz większym zainteresowaniem nie tylko rodziców, lecz także samych hotelarzy.
 
- Startując w 2008 roku z ogólnopolską kampanią oraz konkursem Hotel Przyjazny Rodzinie, chciałam zwrócić uwagę, że warto stworzyć standardy dla obiektów rodzinnych, w których rodziny z dziećmi i przyszłe matki mogą czuć się spokojnie i bezpiecznie. Po 8 latach funkcjonowania projektu cieszy mnie, że komfort dzieci oraz rodziców podróżujących z najmłodszymi jest dziś w Polsce standardem, którego zazdroszczą nam już inne kraje – mówi Violetta Hamerska, przewodnicząca kapituły Hotel Przyjazny Rodzinie.


 
Kampania Hotel Przyjazny Rodzinie powstała 28 maja 2008 roku z inicjatywy Violetty Hamerskiej, eksperta rynku hotelowego. Z małego projektu szybko przerodziła się w spójny i prężnie działający system oceny i certyfikacji obiektów hotelowych. Dzięki konsekwentnie prowadzonym od 8 lat działaniom powstał program, któremu zaufali nie tylko właściciele obiektów, lecz przede wszystkim rodzice i dzieci.

Zaufanie do kampanii wciąż rośnie

Kampania HPR jest na rynku turystyczny
m produktem innowacyjnym. To pierwszy i jedyny w Polsce program, który na tak wielką skalę certyfikuje hotele dla rodzin z dziećmi. Podczas minionych 7 edycji kampanii przyznano łącznie 523 certyfikaty oraz 52 statuetki Hoteli Przyjaznych Rodzinie, promując w ten sposób obiekty przystosowane do przyjmowania małych gości hotelowych.
 

Spotkanie Kapituły HPR, maj 2013

- Z roku na rok o certyfikat HPR ubiega się coraz więcej obiektów h
otelowych. W minionej edycji do konkursu przystąpiło aż o 58 procent więcej obiektów niż podczas 1. edycji plebiscytu. To wyraźny sygnał, że stworzona przez nas kampania cieszy się uznaniem właścicieli hoteli, a certyfikat stanowi dla nich prestiżowe wyróżnienie  – dodaje Violetta Hamerska.

Edukacyjny aspekt kampanii

Kampania Hotel Przyjazny Rodzinie to jednak nie tylko konkurs, w którym hotelom przyznawane są certyfikaty. To przede wszystkim bogaty program edukacyjny skierowany zarówno do podróżujących, jak i hotelarzy. Wyszukiwarka obiektów przyjaznych rodzinom dostępna na stronie kampanii czy specjalny „Przewodnik po Najlepszych Hotelach Przyjaznych Rodzinie” pomogą rodzicom w sposób szybki i łatwy wybrać obiekt odpowiedni na rodzinne wakacje, a innowacyjny przewodnik pt. „Podróże małe i duże”, wydany we współpracy z PKP Intercity, dostarczy praktycznych i cennych informacji na temat planowania wyjazdu.
 
- W rozwoju całej kampanii ogromne znaczenie ma stabilna współpraca z zaufanymi partnerami. Dzięki niej jesteśmy w stanie przyczynić się do poprawy jakości obsługi gości hotelowych czy wygody samego podróżowania – zapewnia Violetta Hamerska.

Spotkanie Kapituły HPR, grudzień 2008

Co podlega ocenie

Hotele ubiegające się o tytuł przyjaznych rodzinie muszą spełniać szereg określonych w każdej edycji konkursu wymagań. Chodzi tu nie tylko o wyposażenie obiektu pod kątem najmłodszych, lecz także o zaoferowanie rodzinom podróżującym z dziećmi szerokiego wachlarza animacji dla maluchów, specjalnego menu czy zapewnienie bezpieczeństwa. Podczas audytów w hotelach starających się o certyfikat zwraca się również uwagę na przygotowanie personelu i jakość świadczonych przez obiekt usług.

Oceny obiektów zgłoszonych do konkursu HPR dokonują członkowie kapituły. Tworzy ją około 40 osób z różnych środowisk – dziennikarze, biznesmani, osoby cenione i lubiane, a przede wszystkim posiadające dzieci. Wśród nich są m.in. Marta Kuligowska, dziennikarka TVN24, Beata Chlewińska, dziennikarka Polsat News, aktorzy Ewa Gawryluk i Waldemar Błaszczyk czy Adrian Furgalski – ekspert ds. transportu. Od 2015 roku funkcjonuje również Kapituła Dzieci i Młodzieży HPR, w której to najmłodsi prowadzą własną ocenę audytowanego hotelu w postaci rysunków, zdjęć, filmów czy opisów. W ciągu 7 edycji konkursu członkowie kapituły musieli przebyć łącznie ponad 388 tysięcy kilometrów, aby dokonać oceny obiektów biorących udział w plebiscycie.
 
- Podczas audytu sprawdzamy, czy obiekt spełnia kryteria danej edycji. Specjalny kwestionariusz, którym się posługujemy, umożliwia nam przeprowadzenie oceny w sposób obiektywny. Certyfikatu HPR nie przyznajemy bowiem wszystkim hotelom, które zgłoszą się do plebiscytu, a jedynie tym, które naprawdę na to zasługują – mówi Beata Tadla, dziennikarka, która jest w Kapitule od pierwszej edycji.

Warto dodać, że certyfikat jest ważny tylko przez rok. Jeśli więc hotel chce się posługiwać tytułem po tym czasie, musi ponownie poddać się audytowi. Dodatkowo, w losowo wybranych nagrodzonych obiektach przeprowadzane są niezapowiedziane wizyty.
 
- Tak zwany „tajemniczy gość” sprawdza, czy dany obiekt wciąż spełnia wszystkie kryteria. Podczas 7 edycji kampanii przeprowadziliśmy blisko 70 takich wizyt. Dzięki takiej procedurze zapewniamy stałą kontrolę jakości usług hotelowych. Wszystko po to, by rodziny podróżujące z dziećmi trafiały do obiektów oferujących najwyższy standard obsługi – dodaje Violetta Hamerska.
 
Informacje dodatkowe:
Hotele w kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie są oceniane w następujących kategoriach:
•    najlepszy hotel na wypoczynek i wakacje dla rodziny
•    najlepszy hotel miejski dla rodziny
•    najlepszy pensjonat dla rodziny
•    najlepszy ośrodek wypoczynkowy dla rodziny
•    najlepszy hotel sieciowy miejski dla rodziny
•    najlepszy hotel sieciowy na wypoczynek dla rodziny
Dodatkowo, w trakcie trwania konkursu odbywa się głosowanie internautów i gości hotelowych, którzy przyznają statuetkę ulubionemu hotelowi.


Źródło: GoodFlow.pl – 30.05.2016
 


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji